Usein kysytyt kysymykset

Yleiset

Mitä tilaukseni sisältää?

Mikrobitissä on tarjolla kolme erilaista tilausvaihtoehtoa.

1. Mikrobitti: tilaus sisältää painetun lehden (vuodessa ilmestyy 12 numeroa) sekä rajattoman lukuoikeuden Mikrobitin digitaalisissa palveluiss: testit, oppaat, vinkit, uutiset, artikkelit sekä lukuoikeuden näköislehtiin, ml. kaikki printtilehdessä julkaistut jutut sekä erikseen vain verkkoon tehdyt jutut.

2. Mikrobitti Digi: tilaus sisältää kaikki Mikrobitin digitaaliset sisällöt rajoituksetta sekä lukuoikeuden näköislehtiin.

3. Mikrobitti Printti: tilaus sisältää painetun lehden (vuodessa ilmestyy 12 numeroa)

 

Kuinka paljon Mikrobitin digitaalinen palvelu maksaa?

Printtilehden tilaajalle digitaalinen Mikrobitti on maksuton. Painetun lehden tilaaja voi aktivoida digikäyttöoikeuden osoitteessa www.mikrobitti.fi/digi . Liiton jäsenetuna Mikrobitin saavien tilaukseen kuuluu joko painettu lehti tai digitaalinen tilaus. Seuraa liittosi viestintää, mikäli haluat siirtyä painetusta lehdestä digitaaliseen tilaukseen. Mikrobitin Digitilaus ilman painettua lehteä maksaa 7,90 euroa kuukaudessa.

 

Miten voin muuttaa voimassaolevaa tilaustyyppiäni?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, puh.03 051 4100 (ark. klo 8.30-16.30), tilaajapalvelu@almamedia.fi

 

Saan lehden jäsenetuna liittoni kautta. Mitä tilaukseeni kuuluu?

Liiton kautta tilattu Mikrobitin tilaus sisältää joko painetun lehden tai digilehden. Ole yhteydessä liittoosi halutessasi tehdä muutoksia tilaukseesi.

 

Kirjautuminen digitaalisiin palveluihin

Olen lehden tilaaja. Miten saan digitaalisen palvelun käyttööni?

Voit ottaa palvelun käyttöösi omalla asiakasnumerollasi. Löydät asiakasnumeron joko laskulta tai lehden takakannesta osoitetietojen yhteydestä. Ota palvelu käyttöön täällä: www.mikrobitti.fi/digi Mikäli sivusto ei heti tilauksen aktivoinnin jälkeen kirjaa sinua sisään automaattisesti vaan lehden verkkosivustolla näkyy "Kirjaudu" tai "Tilaa", päivitä selaimen sivu tai kirjaudu antamalla käyttäjätunnus ja salasana. Tilausta ei tarvitse tehdä uudelleen.

 

Minulla on tunnukset Summa-palveluun. Voinko kirjautua samoilla tunnuksilla Mikrobitin digitaalisiin palveluihin?

Summa-palvelun tunnukset eivät valitettavasti toimi Mikrobitin digipalvelussa. Voit kuitenkin ottaa uuden Mikrobitin digipalvelun käyttöön seuraavasti:

- Jos olet Mikrobitin painetun lehden tilaaja, ota digipalvelu käyttöön täällä: www.mikrobitti.fi/digi

- Jos olet tilannut Mikrobitin digiversiota Summassa liiton jäsenetuna, voit käyttää Summa-palvelua kuten aiemminkin, mutta jos haluat pääsyn mikrobitti.fi-digipalveluun tulee sinun tehdä Mikrobitin digitilaus.

- Jos olet ollut Summa-palvelussa Mikrobitin itse maksava tilaaja, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme: tilaajapalvelu@almatalent.fi

- Jos olet uusi asiakas, tilaa Mikrobitti Digi täältä

 

Mistä tiedän, onko minulla käyttäjätunnus digitaaliseen Mikrobittiin?

Sinulla on käyttäjätunnus Mikrobitti.fi-palveluun, jos olet tilannut palvelun tai olet painetun lehden tilaaja ja olet aktivoinut digioikeutesi. Käyttäjätunnuksena toimii yleensä sähköpostiosoitteesi.

Jos olet jo Kauppalehden, Talouselämän tai Arvopaperin digitilaaja, voit käyttää samaa käyttäjätunnusta ja salasanaa Mikrobitin digipalveluun kirjautumiseen.

Huomaathan, että jos käytät MBnetin-sähköpostia, Mikrobitin digipalvelun käyttäjätunnus ja salasana eivät ole samat, joilla kirjaudut MBnet-sähköpostiin vaan sinun tulee luoda uudet tunnukset Mikrobitin digipalvelua varten. Olethan MBnetin käyttöön liittyvissä ongelmissa suoraan yhteydessä Neuvolaan tästä.

 

Voinko käyttää tilausten palveluita matkapuhelimellani tai tabletillani? Pääsenkö digitilauksen sisältöihin useammalta koneelta?

Digitilaajana voit lukea kaikkea tilaamaasi sisältöä, tietokoneella, älypuhelimella ja tabletilla.

 

 

Tilaan Mikrobitin uutiskirjettä sähköpostiini. Vaikuttaako tilaukseni siihen?

Tilauksesi ei vaikuta uutiskirjeen lähettämiseen.

 

Miksi kannattaa kirjautua Mikrobitin digipalveluun ja mitä eroa on kirjautumisella ja tilaamisella?

Kirjautumalla (=rekisteröimällä maksuttomat tunnukset) saat lukea veloituksetta enemmän artikkeleita. Tilaamalla ja kirjautumalla saat käyttöösi koko mikrobitti.fi:n sisällön (mm. näköislehdet, vain tilaajille tehdyt artikkelit, tuotehaun ja testitietokannan).

 

Mitä Muista minut -toiminto tarkoittaa?

Kun valitset kirjautuessasi palveluun Muista minut -toiminnon, ei sinun tarvitse kirjoittaa tunnuksia seuraavan kerran mennessäsi sivustolle, vaan kirjautuminen tapahtuu automaattisesti. Pääset kirjautumaan ulos palvelusta sulkemalla selaimen. Jos haluat lopettaa Muista minut -toiminnon, kirjaudu ulos digipalvelusta ylälaidan Kirjaudu ulos -linkistä.

 

Mikä on Alma-tunnus?

Alma-tunnus on Alma Median palveluiden yhteinen käyttäjätunnus, joka koostuu sähköpostiosoitteestasi ja luomastasi salasanasta.
Pääset yhdellä tunnuksella tilaamiisi verkkosisältöihin ja palveluihin sekä hallinnoit kaikkia Alman palveluiden tilauksiasi ja maksutietojasi yhdestä paikasta. Lisäksi saat enemmän juuri sinulle kohdennettua sisältöä ja pääset käsiksi myös rajattuihin sisältöihin. Lue lisää Alma-tunnuksesta täältä.

   

Mitä tietoja rekisteröitymisen yhteydessä kerätään?

Rekisteröitymisen yhteydessä käyttäjä luo käyttäjätunnuksen, salasanan sekä antaa etunimen, sukunimen, sähköpostiosoitteen sekä puhelinnumeron. Alma Talentin digitaalisten palveluiden sopimusehdot löytyvät täältä: http://www.almatalent.fi/yritystiedot/sopimusehdot 

 

Minkälainen käyttäjätunnuksen pitää olla?

Suosittelemme, että valitset käyttäjätunnukseksi sähköpostiosoitteesi, koska sähköpostiosoite on helppo muistaa. Isoilla ja pienillä kirjaimilla ei ole merkitystä, eli etunimi.sukunimi@yritys.fi on sama kuin Etunimi.Sukunimi@Yritys.fi. 

 

Minkälainen salasanan pitää olla?

Salasanan on oltava vähintään kahdeksan merkkiä pitkä, ja siinä on oltava vähintään yksi iso kirjain ja numero. Isoja kirjaimia ovat esimerkiksi ABC ja numeroita 0123.

 

Verkossa tehdyt digitilausten ostot

Mikä on Mikrobitin käyttämä PayEx-maksupalvelu?

Maksamisen turvallisuuden varmistamiseksi Mikrobittiä kustantava Alma Talent ei säilytä maksukorttitietoja itsellään. Alma Talent käyttää varmennettua PayEx -maksupalvelua maksujen käsittelyyn.

 

Mitä maksukortilta tehty jatkuva tilaus tarkoittaa?

Maksukortilta veloitettava jatkuva tilaus on voimassa toistaiseksi. Kuitit veloituksista löytyvät Omat tilaukset-osiosta, jonne pääset kirjautumalla lehden verkkopalveluun. Kuitissa on merkitty myös seuraavan veloituksen veloitusajankohta.

 

Miten peruutan maksukortilta veloitettavan jatkuvan tilauksen?

Peruutuksen voi tehdä ottamalla yhteyttä Alma Talentin asiakaspalveluun. Maksukortilta veloitetun jatkuvan tilauksen voi peruuttaa aina veloitetun kauden loppuun. Peruutus on kuitenkin tehtävä vähintään 7 vuorokautta ennen seuraavaa veloitusajankohtaa, jotta asiakaspalvelu pystyy varmistamaan, ettei seuraavaa veloitusta tehdä asiakkaan maksukortilta.

 

Mitä tarkoittaa maksukortilta tehty katevaraus?

Jos asiakas on saanut kokeiltavakseen maksuttoman kokeilujakson, niin maksukortilta tehtävä 0,50 euron katevaraus varmistaa maksukortin hyväksyttävyyden maksuvälineenä. Katevaraus poistuu automaattisesti kortilta muutaman arkipäivän kuluessa. Mikäli korttia ei voida hyväksyä maksuvälineeksi, tilaus ei astu voimaan.

 

Miksi en saa ostettua Mikrobitin Digitilausta itsepalveluna maksukortilla?

Yleisin syy tilauksen epäonnistumiseen johtuu maksukorteista, joiden ominaisuuksista on erikseen rajattu pois verkossa tehtävät ostokset. Voit ottaa yhteyttä maksukortin tarjoavaan pankkiin ja tiedustella muutosta. Mikäli olet varma, että maksukortillasi voi tehdä verkko-ostoksia, saattaa ongelma johtua siitä, että käytät ulkomaista maksukorttia. Mikrobitti ei voi taata ulkomaisten maksukorttien toimivuutta palvelussaan. Mikäli käytät maksukortin debit-puolta, saatat joutua pyytämään pankistasi mahdollisuutta käyttää korttia verkon maksuveloitusten tekemiseen.

 

Minulla ei ole luottokorttia. Miten voin tilata Mikrobitin digitaalisena?

Voit ostaa määräaikaisen digitilauksen eri vaihtoehdoilla täältä

 

Palvelun käyttöön liittyviä kysymyksiä

Olen unohtanut salasanani, mitä teen?

Unohtuneen salasanan päivityslinkin voit tilata rekisteröitymisen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen täältä. Salasanan päivityslinkki on voimassa tunnin ajan tilauksesta.

 

Kuinka saan poistettua käytöstä nimeni ja osoitteeni palvelusta?

Jos haluat esimerkiksi poistaa asiakastietosi tai tarkastaa mitä tietoja sinusta on kerätty Alma Talentin asiakasrekistereihin, toimi Alma Median tietosuojaohjeistuksen mukaisesti: https://www.almamedia.fi/tietosuoja

 

Miten voin vaihtaa salasanani?

Salasanan pääset vaihtamaan kirjautumalla sivustolle ja menemällä Tiedot -osioon sivun oikeasta ylälaidasta.

 

Miksi adblockerin käyttäminen estää artikkeleiden lukemisen?

Nettimainosten esto-ohjelmat eli adblockerit estävät mainosten näkymisen käyttäjälle. Mainostuotoilla ja tilausmaksuilla rahoitetaan ja varmistetaan laadukas sisällöntuotanto, siksi pyydämme laittamaan adblockerin pois päältä tai tekemään tilauksen. Tee digitilaus kätevästi tästä. Tilaajat saavat halutessaan pitää adblockeria päällä. Mikrobitin printtitilaajana saat digitilauksen veloituksetta käyttöösi täältä.

 

Miksi Mikrobitin digipalvelun uutisten lukeminen ei onnistu?

Jos olet tilaaja, varmista että olet kirjautunut sisään. Onhan käyttäjätunnuksesi ja salasanasi on kirjoitettu oikein? Tarkista sen jälkeen, että evästeet ovat käytössä selainohjelmassasi (ohjeet alla).

Jos et ole tilaaja, ota Adblocker pois päältä ja näet enemmän sisältöä (ohjeet täältä). Voit myös rekisteröidä tunnuksen, jolloin saat käyttöösi lisää artikkeleita. Huomaathan, että osa artikkeleista on kuitenkin varattu vain tilaajien käyttöön.

 

Miten tyhjennän selaimeni välimuistin?

Jos käytät Mikrobitin verkkopalvelua yhteiskäytössä olevalta tietokoneelta esim. oppilaitoksessa tai kirjastossa, kannattaa välimuisti tyhjentää käytön jälkeen. 

Chrome-selain:
1. Avaa Settings->Advanced (Asetukset->Lisäasetukset)
2. Valitse Clear browsing data (Tyhjennä selaushistoria)->Clear data (Poista selaustiedot)
3. Sulje selain ja aloita uusi istunto käynnistämällä selain

Internet Explorer -selain:
1.Avaa Työkalut (Tools) -valikko
2.Valitse Internet-asetukset (Internet options).
3.Valitse Yleiset (General).
4.Valitse Väliaikaiset Internet-tiedostot (Temporary Internet Files ).
5.Valitse Poista tiedostoja (Delete files) ja klikkaa OK.
6.Klikkaa vielä OK ja anna selaimen tehdä tyhjennys rauhassa.
7.Lopuksi sulje selain ja aloita uusi istunto.

Firefox (ohje Windowsille):
1.Avaa Tools->Options (Työkalut -> Asetukset).
2.Valitse Security-välilehti (Tietosuoja) ja sieltä Temporary files -välilehti (Väliaikaistiedostot).
3.Klikkaa Clear cache -painiketta (Tyhjennä välimuisti).
4.Kun selain on saanut tyhjennyksen tehtyä. Klikkaa OK ikkunan alareunasta.
5.Sulje selain ja aloita uusi istunto käynnistämällä selain.

 

Miten selvitän mikä selain käytössäni on?

Selaimen versio selviää Ohje-valikon (Help) Tietoja-kohdasta(About).

 

Jos evästeet eivät ole käytössä, saat ne päälle seuraavasti:

Chrome-selain
1. Valitse Asetukset (Settings)->Lisäasetukset (Advanced)
2. Valitse Privacy and security (Tietosuoja ja turvallisuus)->Content settings (Sisältöasetukset)->Cookies (Evästeet)
3. Ota käyttöön Allow sites to save and read cookie data (Salli sivustojen tallentaa ja lukea evästetietoja) 

Microsoft Internet Explorer 
1. Valitse Työkalut (Tools).
2. Valitse Internet asetukset (Internet options).
3. Valitse Tietosuoja (Privacy) -välilehti.
4. Klikkaa Lisäasetukset (Advanced) HUOM. Suomenkielisessä 7.x versiossa tässä lukee Lisätiedot.
5. Merkitse kohta Ohita automaattinen evästeiden käsittely (Override automatic Cookie handling).
6. Valitse Ensimmäisen osapuolen evästeet (First-party Cookies) ja Kolmannen osapuolen evästeet (Third-party Cookies) -kohtiin Hyväksy (Accept).
7. Merkitse kohta Salli istunnon evästeet aina (Always allow session cookies).
8. Valitse lopuksi OK.

Mozilla Firefox (ohje Windowsille)
Asennuksen jälkeen Mozilla Firefox sallii automaattisesti evästeiden asetuksen. Jos haluat muuttaa evästeasetuksia tai määritellä vain jotkut tietyt sivustot, jotka saavat asettaa evästeitä:
1. Valitse Työkalut (Tools)
2. Valitse Asetukset (Options)
3. Valitse Tietosuoja (Privacy) välilehti
4. Evästeet (Cookies) kohdan Poikkeukset -napilla pääset määrittelyikkunaan.

Millä selaimilla Mikrobitin digipalvelu toimii?

Tuemme seuraavia selaimia. Suosittelemme käyttämään uusimpia selainversioita, niillä palvelumme toimivat parhaiten.
•Safari
•Firefox
•Chrome
•Internet Explorer

 

 

Tilausten käyttöönotto

Miten otan käyttöön Digitilauksen?

Mikrobitin digitilauksen voit tilata täältä tai ottamalla yhteyttä Alma Talentin asiakaspalveluun: tilaajapalvelu@almamedia.fi.

 

Olen maksanut tilaukseni verkossa. Milloin pääsen hyödyntämään digitilaustani?

Saat rajoittamattomat käyttöoikeutesi Mikrobitin verkon uutissisältöihin heti kun olet luonut tunnukset. Palvelut ovat käytössäsi aina, kun olet sisäänkirjautuneena sivustolle.

 

Olen tilannut digitilauksen asiakaspalvelusta. Milloin pääsen hyödyntämään digitilaustani?

Saat rajoittamattomat käyttöoikeutesi Mikrobitin verkon uutissisältöihin silloin, kun Sinulla on tilaus voimassa järjestelmässämme. Palvelut ovat käytössäsi aina, kun olet sisään kirjautuneena sivustolle.

Sammio