Isännöinti Ilkka Saarinen Oy – digipalvelujen edelläkävijä Tampereelta

17.09.2019 08:31

Isännöinti Ilkka Saarinen on Alma Talentin Tietopalveluiden ensimmäinen asiakas Pirkanmaalla. Yhteistyösuhde on jatkunut jo lähes 15 vuotta. 

Tamperelainen isännöintitoimisto Isännöinti Ilkka Saarinen on melkoinen edelläkävijä, mitä tulee sähköisten palveluiden käyttöön. Noin viisitoista vuotta sitten, kun sähköiset palvelut olivat vielä uusinta uutta, Ilkka Saarisesta tuli Alma Talentin Tietopalveluiden ensimmäinen asiakas Pirkanmaalla.

- Asiakasnumeromme oli yksi! kertoo isännöintitoimiston perustaja ja toimitusjohtaja, kiinteistöneuvos Ilkka Saarinen.

Ensimmäisenä Isännöinti Ilkka Saarinen otti käyttöön Asukaskysely-palvelun, jota toimiston väki käyttää ahkerasti edelleen.

- Tarkistamme sieltä esimerkiksi, kuinka monta asukasta jossain tietyssä asunnossa asuu. Monissa taloyhtiöissä se on vesimaksun peruste, Ilkka Saarinen selittää.

Ei tavallista päivää

Toimiston isännöitsijät ja kiinteistösihteerit käyttävät Tietopalveluita aktiivisesti, kertoo vastaava isännöitsijä Anna Salo.

Isännöitsijän tyypillisen työpäivän kuvaaminen sen sijaan ei olekaan vallan yksinkertaista, sillä työtehtävät vaihtelevat päivästä toiseen. Hiljaisena päivänä hommia tehdään sähköpostin ja puhelimen ääressä, ja työtehtäviin voi kuulua esimerkiksi kokousasioiden valmistelua.

Toisaalta esimerkiksi asiakastaloyhtiössä sattunut vesivahinko vaatii paikan päällä käyntiä ja voi muuttaa työpäivän kulkua saman tien.

Myös vuodenajat tuovat oman vaihtelunsa isännöitsijöiden työhön, Anna Salo kertoo. Alkuvuodesta hommia teettävät taloyhtiöiden tilinpäätökset ja yhtiökokoukset. Silloin haetaan muun muassa kaupparekisteriotteita, lainhuutotodistuksia ja yhtiöjärjestyksiä.

Kesällä taas käynnissä on usein korjausurakoita, jotka työllistävät teknisiä isännöitsijöitä.

Teknisesti vahva

Vahva tekninen osaaminen on Isännöinti Ilkka Saarisen erikoisuus. Talon isännöitsijät jakautuvat kahteen alalajiin: hallinnolliset isännöitsijät hoitavat esimerkiksi taloyhtiöiden kokouksia, kun taas tekninen isännöitsijä pyyhältää paikalle tarkastamaan vesivahingon aiheuttamia vaurioita tai suunnittelee remontteja.

- Saamme tarvittaessa teknisen asiantuntijan näkemyksen nopeasti, ja asiakkaalle on helppoa, kun kaikki palvelut ovat saman katon alla. Tieto kulkee paremmin, eikä kaikkea tarvitse aina selittää alusta asti, kun tekniset isännöitsijät tuntevat kiinteistöt jo valmiiksi, Anna Salo kertoo.

Hyvä palvelu tuo uskollisia asiakkaita

Työn monipuolisuuden ja vaihtelevuuden vuoksi Alma Talent saa kiitosta Isännöinti Ilkka Saarisen väeltä. Jokapäiväisen taloyhtiöiden hallinnoinnin vuoksi tietojen tarkistaminen on kätevää myös esimerkiksi silloin, kun uusi mahdollinen asiakas jättää tarjouspyynnön.

- Palvelusta voi esimerkiksi tarkistaa, että pyynnön jättäjä todella on taloyhtiön hallituksen jäsen. Yhtiöjärjestyksestä näemme esimerkiksi vastikeperusteet ja huoneistolukumäärät. Se auttaa meitä ymmärtämään, miten yhtiötä on tarkoitus hoitaa, Ilkka Saarinen selittää.

Isännöintitoimiston porukka kiittelee palveluiden nopeutta, tietojen ajantasaisuutta ja käytön helppoutta. Myös asiakaspalvelun laatu selittää Isännöinti Ilkka Saarisen asiakasuskollisuutta.

-  Olemme aina saaneet hyvää asiakaspalvelua ja fiksua vastaantulemista, Ilkka Saarinen kiittää. 

Tietopalvelut isän­nöit­si­jöil­le

Kiinnostuitko Tietopalveluiden isännöitsijöille tarjoamista palveluista? Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, kerromme mielellämme lisää!

Kuva: SHL – Sonja Lahtinen

Aiheeseen liittyvää