Businesslike Oy - asiakastarina

Teksti: Pi Mäkilä | Kuva: Matti Immonen

Businesslikessa tiedetään, että menestys on parasta markkinointia yritykselle. Kun yritys menestyy itse, myös asiakkaat menestyvät.

Rekrytointiin ja henkilöstövuokraukseen erikoistuneen Businessliken tärkein tehtävä on asiakkaiden menestyksen tukeminen. Siksi menestystä ei kannata peitellä.

– Menestys merkitsee työtä itselle ja on vuosien saatossa merkinnyt työtä myös kymmenille, sadoille muille, kertoo Businessliken toimitusjohtaja Paula Väänänen.

Paula Väänänen, kuva

 

"Menestys merkitsee työtä itselle ja on vuosien saatossa merkinnyt työtä myös kymmenille, sadoille muille", kertoo Businessliken toimitusjohtaja Paula Väänänen.

 

Businesslikelle menestys merkitsee pitkän ja sinnikkään, tasaisesti laadukkaan tekemisen tulosta. Henkilökohtaisuus ja aito paneutuminen ovat kaiken ytimessä. Menestykseen vaaditaan myös asennetta. Businesslikella työhön suhtaudutaan intohimoisesti ja työllä on aina takuu.

– Meillä on tutkitusti huipputyytyväiset työntekijät. Työntekijöiden tyytyväisyys on tärkeää, sillä uskomme, että menestys lähtee oikeista ihmisistä.

Väänänen huomauttaa, että menestys on kestävyyslaji, jossa on siedettävä laskut ja osattava hyödyntää nousut. Väänänen tietää mistä puhuu, sillä vuonna 1992 perustetulla Businesslikella on takanaan monia murroshetkiä. Edellisellä tilikaudella Businesslike työllistää työllisti kokopäiväiseksi muutettuna 36 vuokratyöntekijää ja liikevaihto kurotteli 2,4 miljoonan euron lukemissa. Tästä suorarekrytointien osuus oli 15 prosenttia.

– Vuosikymmenten ajan olemme saaneet seurata työelämän suurta murrosta aitiopaikalta. Olemme saaneet olla rakentamassa parempaa työelämää ja erityisesti toteuttamassa parempaa rekrytointia.

Luottamusta tarvitaan

Yrityksen liiketoiminta on kasvanut tasaista tahtia, ja Businesslike onkin nyt jo ansainnut Kauppalehden Kestomenestyjä-sertifikaatin, joka kertoo Menestyjäluokituksen kriteerien täyttymisestä viitenä vuotena peräkkäin. Tätä ennen Businesslikella oli käytössään Menestyjä-sertifikaatti. Sertifikaatti on näkynyt niin Businessliken verkkosivuilla, tarjouksissa kuin uutiskirjeissäkin.

– Olemme pitäneet sitä aina arvossa ja uskomme, että niin ovat asiakkaammekin, Väänänen kertoo.

Väänäsen mukaan menestys ja sen näyttäminen on parasta mahdollista markkinointia.

– Jokainen yritys joutuu määrittelemään itse itselleen mitä pitää menestyksenä, miten ja millä mittareilla haluaa menestyä. Me haluamme uskoa, että rekrytointialalla luottamus on menestyksen A ja O.  

Korona-aika on kurittanut rekrytointialaa kovalla kädellä. Väänänen uskoo kuitenkin valoisaan tulevaisuuteen ja siihen, että menestystä riittää myös jatkossa.

– Rekrytointiala on kuin ilmapuntari, se reagoi ennakoivasti laskuun sekä nousuun.

Businesslike on kuitenkin sitkeä, ketterä ja sopeutuva. Koronasumun jälkeen kirkastuu taas. Elämme asiakkaidemme pulssilla, Väänänen pohtii.

1500x600_tietopalvelu_menestyjat

Lisää Menestystarinoita

Tutustu Menestyjä-yritysten tarinoihin.

Sammio