Miksi yrityksestä kannattaa tavata korkein päättäjä?

Ratkaisumyynnissä palvelun ostopäätökseen ja asiakassuhteen pysyvyyteen vaikuttaa useampi henkilö. Nykyisin uskotaan, että heitä voi olla yrityksessä jopa seitsemän*.Vaikuttajilla on asiakkaasta ja palvelusta riippuen oma tärkeä roolinsa uutta hankittaessa, mutta kannattaa silti aina varmistaa, kuka lopullisen päätöksen tekee. Myyntitapaamiset sellaisen henkilön kanssa, jolla ei ole päätösvaltaa, pitkittävät myyntiaikaa. Johtajan kädenjälkiAsiakkaan ostopäätökseen vaikuttavat palvelun käyttötarkoituksesta riippuen esimerkiksi controllerit, talous-, myynti- ja projektipäälliköt, toimistosihteerit ja johdon sihteerit. Joskus kuitenkin mainittujen vaikuttajien pomot eli talousjohtajat, myyntijohtajat, ICT-johtajat, yksikön johtajat, liiketoiminnan vetäjät ja toimitusjohtajat on jopa rekrytoitu nimenomaisesti siksi, että he muuttaisivat tai virtaviivaistaisivat yksikkönsä toimintaa. Tavoitteitaan tukemaan korkein päättäjä haluaa parhaat mahdolliset työkalut ja siksi hän myös haluaa arvioida, miten nykyisin käytössä olevat toimivat. Myös modernissa ja matalassa asiantuntijaorganisaatiossa moni johtaja haluaa jättää jälkensä liiketoiminnan tueksi hankittujen palveluiden valintaan tai kilpailuttaa jo hankittuja. Päättäjältä odotetaan kustannustehokkuuttaOstopäätökseen vaikuttaja on usein kiinnostunut hieman eri palveluominaisuuksista kuin korkein päättäjä. Väistämättä päättäjää kiinnostavat referenssit, eli kuka muu – mieluiten samalta toimialalta – on uskaltanut hankkia palvelun. Hyvien ominaisuuksien lisäksi myös hinta kiinnostaa. Korkeimmalta päättäjältä odotetaan aina myös kustannustehokkuutta, vaikka joskus yksinkertaiset hintavertailut tulevat kaikkein kalliimmiksi. Pelkän hintalapun perusteella tehty päätös saattaa olla kallein, jos kokonaiskustannukset palvelua käytettäessä nousevat esimerkiksi hitaan käyttökokemuksen myötä, tai jos on tehtävä lisähankintoja tarpeellisten lisäominaisuuksien puuttuessa. Olemme joskus jopa laskeneet asiakkaallemme kustannussäästöjen määrän henkilötyövuosissa, kun jokin palvelumme ominaisuus säästää heiltä kymmenen minuuttia käyttäjää kohti päivässä. Asiantuntevan ratkaisumyyjän tehtävä on aina myös auttaa korkeinta päättäjää hahmottamaan kokonaisuus, jotta hän voi tehdä liiketoiminnan kannalta oikeita ratkaisuja. Hyvä myyjä hakee pikavoittojen sijaan pitkää ja tyytyväistä asiakassuhdetta ja auttaa päättäjää saavuttamaan omat tavoitteensa. Jos yksi näistä tavoitteista on kustannustehokkuus, voi myyjä auttaa myös siinä. Kustannustehokkuus ei useinkaan ole sama asia kuin halvin lähtöhinta. Ajantasaiset tiedot päättäjistäKun muste sopimuksessa on kuivunut, on virhe varmistaa vain käyttäjien ja vaikuttajien tyytyväisyys. Ammattitaitoinen palveluntarjoaja lunastaa lupauksensa koko asiakassuhteen elinkaaren ajan ja pitää sekä korkeimman päättäjän että vaikuttajat ja käyttäjät tyytyväisinä. Karvas käytännön kokemus opettaa usein liian myöhään, että jälkeenpäin on hyvin vaikeaa puhua ympäri uutta korkeinta päättäjää, joka on vaihtunut kuin varkain ja jonka kilpailija on jo hurmannut, tai joka on pahimmassa tapauksessa tuonut uuteen työpaikkaansa toisen palvelun vanhasta tottumuksesta. Joskus toimittajalle ilmoitetaan palvelusta vastaavaksi yhteyshenkilöksi taho, joka myös itse haluaa esiintyä asemaansa isompana vallankäyttäjänä yrityksessä. Myyntityössä on selvitettävä, kuka tai ketkä viime kädessä tekevät päätökset. Yhtä oleellista on seurata päättäjävaihdoksia ja uusia nimityksiä, jotta ei tule yllätetyksi. On tärkeää, että sekä uusasiakashankinnan kohderyhmät että asiakkuudenhallintajärjestelmä sisältävät tuoreimmat tiedot päättäjistä, vastuuasemista ja titteleistä. Uusi päättäjä on aina myös uusi mahdollisuus. Meiltä Alma Talent Tietopalveluista saat apua, kun kaipaat tuoreinta tietoa yrityksistä, päättäjistä ja heidän vastuualueistaan. * Muun muassa Gartner Group ja Sani Leino #DigitalSalesDay.

B2B-myynti
tehokas sähköpostimarkkinointi

Ihana, kamala sähköpostimarkkinointi

Mikä on kustannustehokkain tapa tehdä markkinointia? Millä markkinointikeinolla on paras ROI? Mihin markkinoinnin kanavaan yritykset aikovat panostaa eniten tulevina vuosina? Mikä markkinoinnin muoto on tehokkain tapa sitouttaa asiakasta ja syventää suhdetta?Yllättynette ehkä, että sähköpostihan se. Samalla se on myös eniten mielipiteitä jakava, keskustelua herättävä ja yleisöä ärsyttävä markkinoinnin muoto, keino ja kanava – mistä kulmasta asiaa ikinä haluaakaan tarkastella.Tässä ristitulessa on välillä vaikea valita puolensa. Sähköpostin edut ovat kiistattomat, samoin sen haitat. Mitä mieltä sähköpostista siis pitäisi olla?Mielestäni tärkeintä on tiedostaa sen molemmat puolet: tehokkuus ja vaarallisuus. Mikään ei ole helpompi tapa pilata omaa mainettaan kuin rehellinen, kohdentamaton spämmi. Toisaalta on vaikea keksiä toista kanavaa tai viestinnän muotoa, johon yhdistyisivät samat edut kuin sähköpostissa. Sen avulla voi sekä kertoa tarinan että tavoittaa laajan yleisön.Sähköposti on uniikki tunnisteMinä uskon sähköpostiin. Sähköpostin muodossa toteutetut uutiskirjeet, oppaat, käyttäjätiedotteet ja muut kohdennetut viestit ovat minulle kullanarvoisia keinoja pysyä ajan hermolla ja saada uusinta tietoa niin markkinasta, kilpailijoista kuin asiakkaistamme. Tutkimukset puhuvat samaa kieltä. Myös moni muu yritys, johtaja, myyjä ja markkinoija luottaa sähköpostin voimaan ja mahdollisuuksiin. Sähköposti ei ole kuollut vaan päinvastoin: se elää ja voi oikein hyvin.Sähköposti on myös loistava tapa pitää oma liidi- ja asiakaskanta ajan tasalla. Matti Virtasia voi olla useampia jopa samassa yrityksessä, mutta sähköpostiosoite on aina uniikki päättäjän tunniste. Jos sähköpostia lähettäessä vastaanottajaa ei löydy, on päättäjä lopettanut kyseessä olevassa yrityksessä. Tämän tiedon avulla henkilö voidaan passivoida CRM:ssä ja muissa mahdollisissa asiakasrekistereissä.Onnistuneen sähköpostimarkkinoinnin checklistSähköpostimarkkinointi on yksi nopeimmista keinoista pilata yrityksen maine, suututtaa prospektit ja asiakkaat sekä pahimmassa tapauksessa aiheuttaa vahinkoa yrityksen sähköpostipalvelimille ja muulle yrityksen sähköpostiliikenteelle. Sen takia haluan nostaa esiin meidän kriittisimmät ohjenuoramme, joiden noudattamista vaadimme aina myös asiakkailtamme. Kohdista aina markkinointi huolella.Panosta sisältöön: kerro jotain uutta ja hyödyllistä.Pidä asiakasrekisterisi ajan tasalla.Seuraa konversio- ja avauslukuja, älä lähetysmääriä.Älä spämmää.Mikäli nämä asiat ovat teillä kunnossa, niin anna palaa, vain taivas on rajana. Käytä sisällön luomiseen mielikuvitusta, tarinoita, kuvia, asiantuntijoita ja ammattikirjoittajia. Me Alma Talentilla autamme mielellämme niin kohderyhmien suunnittelussa kuin asiakasrekisterinne ylläpidossa. Viedään yhdessä sähköpostimarkkinointi #seuraavalletasolle.

B2B-markkinointi

Näin onnistut CRM:n hankinnassa

CRM-hankkeet ovat kokemukseni mukaan aina muutoshankkeita – itse järjestelmä on vain väline muutoksen toteuttamiseksi.

crm

Mitä tarkoittaa rahassa, jos asiakastiedot ovat väärin?

Oletko tietoinen siitä, että huono asiakasdata maksaa sinulle jopa miljoonia, tai ainakin satoja tuhansia euroja vuodessa? Tämä on helppo todistaa matemaattisesti. Olen tehnyt B2B-myyntiä IT-alalla 25 vuotta, joista viimeiset 15 vuotta asiakkuudenhallinnan parissa. Yksi kiinnostuksen kohteeni on myynnin mekaniikka. Otan esimerkin B2B-liiketoiminnasta, jonka myyntifunnelin matematiikka menee seuraavasti: Tietokannassamme on A kpl potentiaalista asiakasnimeä. Ottaessamme asiakkaaseen yhteyttä saamme käynnistettyä myyntikeskustelun B %:n kanssa. Myyntikeskustelut johtavat tarjouksen jättämiseen C %:n todennäköisyydellä. Tarjouksiemme hit-rate on D %. Tarjouksiemme keskikoko on E euroa. Kokonaismyyntimme on siis (A x B % x C % x D % x E). Miltä näyttää, jos asiakasdata on huonoa? Jos asiakkaan yhteystiedot ovat väärin, et saa kiinni oikeaa päättäjää. Jos asiakassegmentti on väärä, eli tarjoomasi ei kiinnosta, et saa käynnistettyä myyntikeskustelua. Jos asiakkaalla ei ole rahaa ratkaisullesi, et pääse jättämään tarjousta. Jos asiakkaat ovat sinulle liian pieniä, tarjouksien keskikoko pienenee. Jos asiakkaan profiili ja tarve eivät vastaa tarjoomaasi riittävän tarkasti, häviät tarjouksen.Entä, jos asiakasdata on hyvää? Jos asiakkaan yhteystiedot ovat oikein, saat kiinni oikean päättäjän. Jos asiakassegmentti on oikea, saat käynnistettyä myyntikeskustelun. Jos asiakkaan liiketoiminnan tilanne on oikea, pääset jättämään tarjouksen. Jos asiakkaan profiili vastaa tarjoomaasi, tarjouksien keskikoko sekä todennäköisyys voittaa tarjous kasvavat. Hyvä asiakasdata muuttaa siis tekemisesi suuntaa ja laatua: tarjoat oikeaa tarjoomaa oikeille asiakkaille.Huippuun hiottu myyntiOlen hionut myyntimekaniikkaa asiakkaitten kanssa kymmenen vuotta. Otan laskelmissani huomioon asiakassegmentit, tuloksen ja määrän kasvattamisen. Erottelen nykyasiakkaat ja uudet asiakkaat ja voin tarvittaessa kasvattaa kohderyhmää. Näin muokkaan tarjoomaani haluamani asiakassegmentin mukaiseksi.  Voin laskea datan perusteella paitsi liikevaihdon kasvun, myös tuloksen kasvun. Parempi laatu, parempi tulos Ja nyt siihen miljoonan euron laskelmaesimerkkiin. 15 miljoonan operaatio kasvaa 16,9 miljoonaan ja tulos kasvaa 1,5 miljoonasta 2,5 miljoonaan. Ainoa mikä muuttui, oli potentiaalirekisterin laadukkaiden nimien osuuden kasvattaminen 10 prosenttiyksiköllä ja nykyasiakkaiden päivittäminen ja laadukkaiden päättäjätietojen lisääminen 5 prosenttiyksiköllä. Esimerkissä on huomioitu vain hyvän datan suora vaikutus tekemiseen. Oman kokemukseni pohjalta uskon, että hyvän datan ansiosta myös tekemisen laatu – enemmän keskusteluja, parempi tarjooman osuminen, isommat tarjoukset, parempi hit-rate, parempi kate – paranee. Varmaan arvaatte, mitä tulokselle tapahtuu, kun tämäkin ulottuvuus otetaan huomioon. No, kasvaahan se!Jutun on kirjoittanut Fenix Solutionsin (osa Elisa D365 liiketoimintaratkaisuja) Head of sales Mikko Nordblom. Fenix Solutions on Elisan omistama Microsoft Dynamics CRM ratkaisujen kumppani, joka on toteuttanut Alma Talent Tietopalveluiden plugin -ratkaisun Dynamics CRM:ään. Alma Talent Tietopalvelut auttaa taklaamaan CRM:n haasteitaOli tavoitteesi mikä tahansa – haluat vaikkapa vain huolehtia oman asiakaskuntasi tietojen ajantasaisuudesta, saada  tietoosi enemmän kontakteja tai löytää ihan uusia asiakkuuksia – meiltä löytyy aina ratkaisu. Tietohuoltomme on helposti integroitavissa kaikkiin CRM-järjestelmiin.

Asiakkuudenhallinta

Johda myyntiä tehokkaasti CRM:n datalla

Moni myyntijohtaja ylpeänä toteaa, että ”asiakastapaamista ei ole meillä edes olemassa, jollei sitä ole kirjattu CRM:ään”. Myyjäkin varmasti haluaa potentiaalista yritystä kontaktoidessaan tietää, onko yritykseen oltu yhteydessä ja mitä asiakas on aiemmin todennut. Asiakkaan taas ei tarvitse kerrata yhteistä tarinaa Aatamista alkaen myyjän vaihtuessa, kun aiemman yhteistyön sävelet löytyvät CRM:stä.CRM:n datan ja yritystietojen avulla myynnin suunta tulee läpinäkyväksi tavalla, joka hyödyttää koko myyntiä ja saattaa joskus jopa pelastaa myyntijohtajan. Tarkkana kohderyhmien valinnassaToisinaan minuun on ottanut yhteyttä kollega, joka on halunnut buustata myyntinsä kasvua ostamalla Alma Talent Tietopalveluista kertarysäyksellä valtavan kohderyhmän, jota heidän myyntinsä on tarkoitus kontaktoida. Olen todennut, että älä nyt hyvä ihminen osta kerralla tuhansien yritysten irrallista kohderyhmää, jos myyjilläsi menee sen työstämiseen ja tapaamiseen kaksi vuotta. Irralliset kohderyhmät nimittäin happanevat kuukaudessa tietojen muuttuessa ja ihmisten vaihtaessa työpaikkaa jopa niissä parhaissa Kauppalehden Menestyjä-yrityksissä. Kannattaisiko sen sijaan miettiä, mitä toimialoja ja minkä kokoisia yrityksiä miltäkin paikkakunnilta tulisi tavoitella ensimmäisenä? Oma kokemukseni on, että mitä vaikeampi potentiaaliseen asiakkaaseen on päästä sisälle, sitä hedelmällisempi asiakassuhteesta usein tulee. Kohdennettu myyntiJokainen myyjä haluaa tehdä työnsä parhaalla mahdollisella tavalla. Tekemisen kohdentaminen oikeisiin asioihin ja asiakkaisiin ruokkii onnistumisia, joita jokainen tarvitsee. Olisi turhauttavaa sopia tapaamisia päättäjien kanssa, jos he eivät istuisikaan oletetussa käyntiosoitteessa, tai jos ilmenisi myöhemmin, että asiakas olikin jo saneerauksessa. CRM:n data vahvistaa asiakas- ja myyjätyytyväisyyttä, mahdollistaa laadukkaan ja kannattavan asiakastyön, asiakkaiden segmentoinnin, jäljen jäämisen markkinoinnista ja myyntiputken läpinäkyvyyden. Viime kädessä läpinäkyvyys ja asiakkaista kerätty data auttavat myyjää oman työn hallinnassa. Datan avulla muutkin organisaatiossa näkevät, millaisten asiakasyritysten kanssa työskennellään. CRM:n data tukee esimerkiksi myynnin ja asiakaspalvelun yhteistyötä tuodessaan asiakastiedot toiminnan keskiöön. Relevanttia tietoa asiakkaistaKun CRM:ssä olevien asiakkaiden yritys-, yhteys-, talous- ja päättäjätiedot ovat tietohuoltokumppanin päivitysten ansiosta ajan tasalla, liiketoimintaa on mahdollista kehittää systemaattisesti. Voidaan analysoida, millaiset yritykset hyväksyvät tarjoukset, pysyvät pisimpään asiakkaina, antavat palautetta, tuottavat reklamaatioita ja irtisanomisia, tai jättävät laskut kokonaan maksamatta.Jokaisen yrityksen on valittava, mihin se keskittyy. Laadukkaaseen, ajantasaiseen ja liiketoiminnan kannalta relevanttiin dataan perustuvat valinnat osuvat yleensä nappiin paremmin kuin ne mutuun perustuvat.     Keskustelemme mielellämme kanssanne siitä, millaiset yritystiedot voisivat parhaiten rikastaa juuri teidän CRM:äänne ja tukea myyntitavoitteitanne!YhteydenototAsiakaspalvelup. 0800 141 070tietopalvelut@almatalent.fiJätä yhteydenottopyyntö      

B2B-myynti

Kuinka saada myynti rakastumaan CRM:ään?

CRM-markkina kasvaa voimakkaasti. Eri CRM-järjestelmät kilpailevat keskenään yhä miellyttävimmillä ja tehokkaammilla käyttöliittymillä, raportointiominaisuuksilla, myynnin seurantamahdollisuuksilla ja ennustamismalleilla. Valitettavasti vain yksikään näistä asioista ei itsessään kehitä myyntiä, paranna asiakaskokemusta tai tuo lisää liikevaihtoa. Huonot kokemukset CRM:stä harvemmin johtuvat itse järjestelmästä, vaan syyt ovat todellisuudessa aivan muualla.Aktiivinen käyttöKaikki myynnin ammattilaiset tietävät, miten loistava tietopankki CRM on asiakkaista, myynneistä, aktiviteeteista ja sopimuksista. Asiassa on vain yksi iso mutta: CRM ei toimi, ellei se ole aidosti aktiivisessa käytössä. Aktiivisella käytöllä tarkoitan sitä, että kaikki kirjataan järjestelmään ja asiakkaisiin liittyvät tiedot pidetään ajan tasalla. CRM on juuri niin hyvä kuin sen sisältämät tiedot; itse järjestelmällä ei ole erinomaisuuden suhteen osaa eikä arpaa.     Ymmärrän hyvin, että tässä kohdassa myyntijohtaja huokaisee syvään. CRM-järjestelmän ylläpito on nimittäin helpommin sanottu kuin tehty. Syyttävän sormen ei kuitenkaan tulisi osoittaa automaattisesti myyjää, tuota yrityksen kultakaivosta, joka juoksee asiakkaalta toiselle, kuuntelee, palvelee, vastailee ja kantaa viime kädessä kaikkien palkat pöytään. Hänen päivänsä ovat jo täynnä hänen omaa leipälajiaan: asiakkaan ymmärtämistä ja tarpeiden täyttämistä. Myyjä on toki tärkeässä asemassa CRM-tietojen ylläpidossa, mutta se ei ole myyjän ensisijainen tehtävä. CRM on työkalu, jonka tulisi helpottaa päivittäistä työtä, ei lisätä työkuormaa. Mitä siis asialle voisi tehdä?Tietojen tallentaja ja tiedon lisääjäYksi keino on tuoda CRM:ään automaattisesti kaikki sellainen data, joka on jo valmiiksi jossain kirjallisessa muodossa. Toinen keino on tehdä CRM:stä paikka, joka luo todellista lisäarvoa myös myyjälle. CRM ei nimittäin ole vain tietojen säilytystä varten, vaan sen tulisi myös lisätä myyjän tietämystä. CRM on ennen kaikkea järjestelmä, joka perustuu kaksisuuntaiseen hyötyyn.Esimerkiksi asiakaskontakti on huomattavasti nopeampi tallentaa järjestelmään, jos potentiaalisen asiakkaan tiedot ovat jo siellä. On eri asia kirjata puhelu kuin lähteä perustamaan yritystä ja henkilöä, etsiä YTJ:stä Y-tunnus ja kaivaa vielä yhteystiedotkin esiin. Myyjä käy myös herkemmin CRM:ssä, mikäli hän saa sieltä lisätietoa. Enkä tarkoita tässä mitään järisyttävää uutisvirtaa, sillä myyjää kiinnostaa jo pikkuasiat, muuttuneet yhteystiedot tai uudet liidit. Myyntiin lisää tehojaTietojen ylläpidon automatisoinnissa on roppakaupalla järkeä. Se laskee kynnystä käyttää CRM-järjestelmää, parantaa sen laatua, lisää käyttäjätyytyväisyyttä ja helpottaa asiakkuuksien seurantaa. Me Alma Talent Tietopalveluissa autamme mielellämme taklaamaan CRM:n haasteita. Oli tavoitteesi mikä tahansa – haluat vaikkapa vain huolehtia oman asiakaskuntasi tietojen ajantasaisuudesta, saada  tietoosi enemmän kontakteja tai löytää ihan uusia asiakkuuksia – meiltä löytyy aina ratkaisu. Tietohuoltomme on helposti integroitavissa kaikkiin CRM-järjestelmiin. Viedään yhdessä myynti #seuraavalletasolle! 

B2B-myynti
Dataa myynnille ja markkinoinnille

Datatulvassa ystävä tunnetaan

Elämme kärkkäiden mielipiteiden aikaa. Eripura ja vastakkaisasettelu valtaavat tilaa. Trendit tulevat ja menevät, mutta yksi asia tuntuu toistuvan: uusi mitätöi vanhan. Markkinoinnin saralla kiivas keskustelu inboundin ja outboundin osalta näyttää vihdoin päätyneen sovintoon. Molempi parempi, sekä että. Sen sijaan datasta on tullut uusi kuuma peruna, ”se juttu”, jonka ympärille nyt kaikki juonet punotaan. Me Alma Talent Tietopalveluissa olemme tästä innoissamme; onhan data ollut ydinbisnestämme jo reikäkorteista lähtien. Ristiriitaisin tuntein tosin seuraamme sitä osaa keskustelusta, joka nostaa jalustalle käyttäytymistietoa, julkista dataa ja tekoälyä ja jättää taka-alalle perinteiset standardoidut mallit ja staattiset rekisteritiedot, joihin kaikki data oikeasti perustuu. Esimerkiksi tekoäly, ennustavat mallit ja muut kehittyvät algoritmit ovat juuri niin hyviä kuin niille syötetty pohjadata. Avoin internet tarjoaa pääsyn julkisiin lähteisiin, mutta sen ulkopuolelle jää paljon tärkeää tietoa: lukuisia rekistereitä, maksumuurien takana olevia uutisia sekä valtava määrä työntekijöiden hiljaista tietoa. Kaikki nämä ovat hyödyllisiä ja toisiaan täydentäviä tiedonlähteitä. Me Alma Talent Tietopalveluissa haluamme vahvistaa laadukkaan ja luotettavan datan asemaa. Se on koko liiketoimintamme ydin. Datassa ei ole mitään uutta, mutta sen laadussa onDataa on kerätty yrityksistä ja henkilöistä jo vuosikymmenet. Suomessa elämme kuin Herran kukkarossa, sillä viranomaistemme ylläpitämät rekisterit ovat hyvin kattavat ja ajantasaiset. Myös tilinpäätökset ovat kaikkien saatavilla, eikä vastuuhenkilöistä ole epäselvyyttä. Suomessa toimii lisäksi useita yksityisiä tahoja, jotka systemaattisesti ja luotettavasti keräävät tietoa, jota ei virallisista rekistereistä löydy. Tiedon paljous vaikeuttaa kuitenkin päätöksentekoa. Siksi luotettavia kumppaneita tarvitaan yhä kipeämmin. Me Alma Talent Tietopalveluissa uskomme siihen, että staattinen ja säännönmukainen tieto on menestyvän liiketoiminnan ja tulevaisuuden ennakoinnin perusedellytys. Ilman ajantasaista tietoa et esimerkiksi tiedä, kykeneekö ostava asiakas suoriutumaan laskuistaan. Entä ryhtyisitkö uuteen liiketoimintasuhteeseen tuntematta potentiaalisen kumppaniyrityksen historiaa? Luotettavan tiedon avulla vältyt huonoilta päätöksiltä. Kaivamme kaiken tiedon esiinMe Alma Talent Tietopalveluissa teemme yhteistyötä Suomen merkittävimpien viranomaisten kanssa ja jalostamme luotettavasta pohjadatasta informatiivisia lukuja, tietoja ja tutkimuksia. Asiantuntijamme ovat analyytikkoja, ohjelmoijia ja tietokantaosaajia.Kustannamme Suomen merkittävimpiä yrityselämän julkaisuja, joita kirjoittavat maamme rautaisimmat ammattilaiset. Ilman tasokasta pohjadataa toimittajien oivallukset jäisivät kuitenkin helposti suurpiirteisiksi arvauksiksi. Siksi puhumme faktaan pohjautuvan tiedon puolesta.Haluamme tarjota osaamistamme niin talon omalle väelle kuin asiakkaillekin. Tehtävämme on kasvattaa kokonaisvaltaista ymmärrystä ja tietämystä toimialoista, asiakkaista ja muista yhteistyökumppaneista. Iskemme syvälle ja kaivamme esiin kaiken mahdollisen, myös sen, mitä julkisista lähteistä ei esiin saa.Rekisteritiedon ja tilinpäätösten lisäksi analysoimme niin osavuosikatsauksia kuin yrityskauppojakin ja keräämme puhelimitse päättäjätietoa. Toimittajamme ovat markkinoilla ja yritysten iholla. He sanoittavat kaikkea sitä hiljaista tietoa, jota ihmiset sisällään kantavat. Teemme yhteistyötä konsulttien kanssa ja tarkastelemme toimialoja useista eri näkökulmista.Suomen laajimmat tietokannatMyynnille ja markkinoinnille tarjoamme Suomen kattavinta yritys- ja päättäjätietokantaa, joka on integroitavissa myös kaikkiin CRM-järjestelmiin. Autamme täyttämään gdpr:n asettamat velvoitteet ja toimimaan ePrivacyn mukaisesti. Tarjoamme syvällisempää asiakastuntemusta ja myynnin parempaa kohdentamista. Meiltä saa haettua niin yksittäistä yritystä, kokonaista toimialaa kuin spesifistä yritysjoukkoa monipuolisin hakukriteerein. Tarjoamme myös puhtaita puhelinnumero- ja sähköpostiosoitelistoja hyvin kohdennettuihin outbound-kampanjoihin. Oli kanavasi lähestyä asiakasta puhelin, sähköposti tai sisältömarkkinointi, oikea ja luotettava data on aina avainasemassa.Kun kaipaat laatudataa ja osaavaa kumppania menestyksesi tueksi, ota yhteyttä meihin! Alma Talent Tietopalvelutpuh. 0800 141 070tietopalvelut@almatalent.fi

B2B-markkinointi
Sammio