Alman asumisen pal­ve­lu­koko­nai­suus kiin­teis­tö­vä­lit­tä­jil­le

27.02.2020 14:30

Huoneisto- ja kiinteistökauppa elää kutkuttavaa murrosvaihetta, kun digitalisointi tuo alalle uusia toimintamalleja. Jo nykyään kiinteistövälittäjän on mahdollista tehdä asuntokauppa täysin digitaalisesti – joustavasti ja tehokkaasti.

Alma Media kokoaa nyt yhteen omat ja kumppaniensa asuntokaupan palvelut muodostaen Alman asumisen palvelukokonaisuuden.

Alma tarjoaa kuluttajille laajasti digitaalisia palveluita asumisen eri vaiheisiin aina kuluttajista kiinteistövälittäjiin ja asuntounelmien rahoittajiin. Me Almalla ymmärrämme kuluttajien ostokäyttäytymistä, mutta tunnemme myös yritysasiakkaiden tarpeet.

Palvelukokonaisuutemme avulla asunnolle löytyy ostaja, ja kiinteistövälittäjä hoitaa kaupankäynnin prosessin ja hankkii tarpeisiinsa tarvittavat taustatiedot asunnoista ja kiinteistöistä.

Kiin­teis­tö­vä­lit­tä­jän toiminta tehostuu tulevaisuudessa entistä yhtenäisemmällä pal­ve­lu­ko­ke­muk­sel­la

Haluamme auttaa kiinteistönvälittäjiä tehostamaan ydinprosessejaan tarjoamalla heille entistä saumattomamman palvelu- ja käyttökokemuksen. Nyt tarjoamme Alman oman palvelutarjonnan ja kumppanuusverkoston kautta kaikki tarvittavat palvelut digitaaliseen asuntokauppaan liittyen.

Tulevaisuudessa tavoitteenamme on luoda palvelukokonaisuudesta entistä saumattomampi ja yhtenäisempi palvelukokemus huoneisto- ja kiinteistökauppaa tekevälle kiinteistöalan ammattilaiselle. Käytännössä yhtenäisempi palvelu- ja käyttökokemus tarkoittaa tulevaisuudessa sitä, että käyttäjien ei tarvitse siirtyä eri järjestelmien välillä, vaan he saavat tarvitsemansa tiedot tai palvelun osana sitä työvaihetta, mitä ovat tekemässä.

Palvelut tullaan tarjoamaan asiakkaillemme myös entistä selkeämpinä ja eri tarpeisiin koostettuina ja hinnoiteltuina tuote- ja palvelukokonaisuuksina.

Tällä hetkellä Alman asuntokaupan pal­ve­lu­koko­nai­suu­den avulla kiin­teis­tö­vä­lit­tä­jä:

Pal­ve­lu­koko­nai­suu­den edut kiin­teis­tön­vä­lit­tä­jil­le:

  1. Kokonaisvaltaisen palvelukokonaisuuden avulla asuntokaupat on mahdollista tehdä entistä tehokkaammin ja vaivattomammin siten, että aikaa jää enemmän itse kaupan tekemiseen.
  2. Digitaalisten asuntokauppapalveluiden avulla kiinteistövälittäjä voi toteuttaa kaupat ostajan ja myyjän ehdoilla, riippumatta pankin aikatauluista. Sähköisessä kiinteistökaupassa ei myöskään tarvita enää kaupanvahvistajaa.
  3. Kauppojen läpimenoaika on digitaalisia asuntokauppapalveluita hyödynnettäessä huomattavasti lyhyempi. Esimerkiksi DIASin kautta tehtävissä kaupoissa pankit ovat sitoutuneet hoitamaan nopeasti huoneistokaupan maksut sekä osakekirjojen merkinnät ja siirrot, jolloin huoneistokaupan läpimenoaika on parhaimmillaan kaksi pankkipäivää!
  4. DIASissa on mukana 96 prosenttia lainamarkkinasta, mikä tekee mahdolliseksi lähes kaikkien huoneistokauppojen läpiviennin – riippumatta osapuolien pankeista.
  5. Asuntokaupan kokonaispalvelun avulla välittäjä voi palvella asiakastaan joustavammin tarjoamalla mahdollisuuden vaivattomaan huoneisto- tai kiinteistökauppaan – vaikka kotisohvalta käsin.
  6. Tulevaisuudessa Alman asuntokaupan kokonaispalvelu tarjoaa yhden palvelukokonaisuuden ja entistä saumattomamman käyttökokemuksen sekä huoneisto- että kiinteistökauppaa tekevälle.
  7. Palveluntuottajien osaavat ja sitoutuneet asiakastukihenkilöt ovat tukena asuntokaupan eri vaiheissa. Asiantuntijat auttavat kokonaispalvelun osa-alueiden käyttöönotossa ja palveluiden käyttämisessä.

Kirjoittaja Laura Leskinen

Aiheeseen liittyvää