Alma Talent Tietopalvelut kisaa palveluverkostoyritys 2019 -palkinnosta

Alma Talent Tietopalvelut on valittu finaalikolmikkoon kisaamaan Isännöintiliiton vuoden 2019 palveluverkostoyritys -palkinnosta! Isännöintiliiton 15-juhlavuoden kunniaksi kilpailun kantava teema on yhteistyö. Finalisteista valitaan lopulliset voittajat yleisöäänestyksellä. Käy antamassa äänesi Isännöintiliiton äänestyksessä ja vaikuta kuka pokkaa yhteistyökykyisimmän palveluverkostoyrityksen tittelin vuonna 2019! Äänestysaikaa on Isännöintipäiville 18.9. klo 12.00 asti. 

Alla olevasta linkistä pääsee äänestämään ja lukemaan ehdokasesittelyn: https://www.isannointiliitto.fi/ajankohtaista/finalisti-alma/

Kuva: Alma Talent Tietopalvelut, Nea Pohja ja Kenneth Ramstedt. Kuva: Milla von Konow.

  • Päivämäärä: 20.8.2019, 08:49
  • Uutisen tyyppi: Tiedote
  • Teema: Isännöinti

Jaa artikkeli:

Tilaa uutiskirje

Lue seuraavaksi:

Alma Talent Tietopalvelut | Isännöinti Ilkka Saarinen Oy

Isännöinti Ilkka Saarinen Oy - digipalvelujen edelläkävijä Tampereelta

Isännöinti Ilkka Saarinen on Alma Talent Tietopalveluiden ensimmäinen asiakas Pirkanmaalla. Yhteistyösuhde on jatkunut jo lähes 15 vuotta. Tamperelainen isännöintitoimisto Isännöinti Ilkka Saarinen on melkoinen edelläkävijä, mitä tulee sähköisten palveluiden käyttöön. Noin viisitoista vuotta sitten, kun sähköiset palvelut olivat vielä uusinta uutta, Ilkka Saarisesta tuli Alma Talent Tietopalveluiden ensimmäinen asiakas Pirkanmaalla.- Asiakasnumeromme oli yksi! kertoo isännöintitoimiston perustaja ja toimitusjohtaja, kiinteistöneuvos Ilkka Saarinen. Ensimmäisenä Isännöinti Ilkka Saarinen otti käyttöön Asukaskysely-palvelun, jota toimiston väki käyttää ahkerasti edelleen.- Tarkistamme sieltä esimerkiksi, kuinka monta asukasta jossain tietyssä asunnossa asuu. Monissa taloyhtiöissä se on vesimaksun peruste, Ilkka Saarinen selittää.Ei tavallista päivääToimiston isännöitsijät ja kiinteistösihteerit käyttävät Alma Talent Tietopalveluita aktiivisesti, kertoo vastaava isännöitsijä Anna Salo. Isännöitsijän tyypillisen työpäivän kuvaaminen sen sijaan ei olekaan vallan yksinkertaista, sillä työtehtävät vaihtelevat päivästä toiseen. Hiljaisena päivänä hommia tehdään sähköpostin ja puhelimen ääressä, ja työtehtäviin voi kuulua esimerkiksi kokousasioiden valmistelua. Toisaalta esimerkiksi asiakastaloyhtiössä sattunut vesivahinko vaatii paikan päällä käyntiä ja voi muuttaa työpäivän kulkua saman tien. Myös vuodenajat tuovat oman vaihtelunsa isännöitsijöiden työhön, Anna Salo kertoo. Alkuvuodesta hommia teettävät taloyhtiöiden tilinpäätökset ja yhtiökokoukset. Silloin haetaan muun muassa kaupparekisteriotteita, lainhuutotodistuksia ja yhtiöjärjestyksiä. Kesällä taas käynnissä on usein korjausurakoita, jotka työllistävät teknisiä isännöitsijöitä.Teknisesti vahvaVahva tekninen osaaminen on Isännöinti Ilkka Saarisen erikoisuus. Talon isännöitsijät jakautuvat kahteen alalajiin: hallinnolliset isännöitsijät hoitavat esimerkiksi taloyhtiöiden kokouksia, kun taas tekninen isännöitsijä pyyhältää paikalle tarkastamaan vesivahingon aiheuttamia vaurioita tai suunnittelee remontteja. - Saamme tarvittaessa teknisen asiantuntijan näkemyksen nopeasti, ja asiakkaalle on helppoa, kun kaikki palvelut ovat saman katon alla. Tieto kulkee paremmin, eikä kaikkea tarvitse aina selittää alusta asti, kun tekniset isännöitsijät tuntevat kiinteistöt jo valmiiksi, Anna Salo kertoo.Hyvä palvelu tuo uskollisia asiakkaitaTyön monipuolisuuden ja vaihtelevuuden vuoksi Alma Talent Tietopalvelut saa kiitosta Isännöinti Ilkka Saarisen väeltä. Jokapäiväisen taloyhtiöiden hallinnoinnin vuoksi tietojen tarkistaminen on kätevää myös esimerkiksi silloin, kun uusi mahdollinen asiakas jättää tarjouspyynnön.- Palvelusta voi esimerkiksi tarkistaa, että pyynnön jättäjä todella on taloyhtiön hallituksen jäsen. Yhtiöjärjestyksestä näemme esimerkiksi vastikeperusteet ja huoneistolukumäärät. Se auttaa meitä ymmärtämään, miten yhtiötä on tarkoitus hoitaa, Ilkka Saarinen selittää.Isännöintitoimiston porukka kiittelee palveluiden nopeutta, tietojen ajantasaisuutta ja käytön helppoutta. Myös asiakaspalvelun laatu selittää Isännöinti Ilkka Saarisen asiakasuskollisuutta.-  Olemme aina saaneet hyvää asiakaspalvelua ja fiksua vastaantulemista, Ilkka Saarinen kiittää. Tietopalvelut isännöitsijöilleKiinnostuitko Tietopalveluiden isännöitsijöille tarjoamista palveluista? Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, kerromme mielellämme lisää! Voit myös osallistua maksuttomaan Tietopalvelut isännöitsijöille -webinaariimme, jossa kerromme tarkemmin, miten isännöintitoimistot voivat vauhdittaa kasvua palveluillamme.Tietopalvelut isännöitsijöille 2.10.2019 klo 9.00-10.00Ilmoittaudu webinaariinKuva: SHL – Sonja Lahtinen

Isännöinti
Isännöitsijä, vauhdita kasvua digipalveluilla

Isännöitsijä, vauhdita kasvua digipalveluilla

Taloyhtiöt haluavat hoitaa asioitaan netissä. Isännöitsijä: vastaa kysyntään, niin palvelet asiakkaitasi entistä paremmin!Asiakkaat vaativat digitaalisia palveluita yhä useammin myös isännöitsijöiltä. Kaikki ovat jo tottuneet esimerkiksi sähköiseen asiointiin – miksi taloyhtiön ja asumisen asioita ei voisi myös hoitaa netissä silloin, kun itselle sopii?Isännöintitoimisto Aarre on iskenyt tähän markkinarakoon. Heidän asiakasyhtiöidensä asukkaat ja osakkaat voivat ilmoittaa sähköisesti vesimittarilukemat, varata autopaikan tai saunavuoron, ilmoittaa huoltoyhtiölle vioista tai jättää remonttilupahakemuksen. Aikaa jää oleelliseenAarteen yrittäjä ja toimitusjohtaja Jaakko Havia toteaa, että reaaliaikainen digiasiointi selkeyttää myös isännöitsijän työtä. Vikailmoitukset kulkevat suoraan huoltoyhtiöön sen sijaan, että isännöitsijä ensin ottaisi ilmoituksen vastaan ja etsisi sitten ongelmalle korjaajan. Koska nettilomakkeet ovat määrämuotoisia, esimerkiksi remonttilupahakemuksista ei puutu tietoja vaan kaikki saapuu käsittelyyn kerralla. Isännöitsijälle jää aikaa siihen, mitä hän tekee parhaiten: taloyhtiön johtamiseen.Etulyöntiasema asiakashankinnassaAarteen isännöitsijät ovat ahkeria Alma Talent Tietopalveluiden käyttäjiä. Kun esimerkiksi uusi asiakas jättää tarjouspyynnön, Aarteen väki hakee Yrityshausta taloyhtiön yhtiöjärjestyksen ja kaupparekisteriotteen. Taustatietojen ansiosta isännöitsijä tietää jo tarjousta tehdessään paljon yhtiöstä, sen erikoisuuksista ja mahdollisista ongelmista. Uudelle asiakkaalle syntyy tunne, että isännöintitoimisto hallitsee asiansa ja pystyy auttamaan heitä. Tietojen ansiosta Aarre on yhden askeleen edellä muita toimistoja.Onko urakoitsija luotettava?Kevät ja alku kesä ovat isännöintitoimistoille kiivasta aikaa, kun tiinpäätöskauden ja yhtiökokouksiin tarvitaan tietoa. Silloin Aarteen isännöitsijät hakevat Tietopalveluiden Asukaskyselypalvelun avulla muun muassa ajantasaiset asukaslistat. Niiden avulla pystytään tarkistamaan, että isännöintitoimiston tiedot ovat ajan tasalla, jos joku asukas olisi vaikkapa unohtanut ilmoittaa muutostaan. Tietokannasta löytyvät myös tilinpäätökset ja rasitustodistukset.Yrityshausta taas löytyvät esimerkiksi urakoitsijoiden luottotiedot ja mahdolliset maksuviiveet. Ne ovat hyödyllisiä tietoja myös uusia kauppakumppaneita arvioitaessa.”Toki nämä tiedot saisi muualtakin, mutta esimerkiksi asukaslistojen saaminen Väestörekisterikeskuksesta vie viikkoja, kun Tietopalveluista saamme ne saman tien. Luottotiedot ja muut yritystiedot saamme samasta paikasta, ja se nopeuttaa ja helpottaa isännöitsijöiden työtä”, Aarteen Jaakko Havia kertoo.Siirrä sinäkin isännöintoimistosi nykyaikaan ja ota meihin yhteyttä, niin räätälöidään sinulle sopiva palvelupaketti! 

Isännöinti

Kevät on isännöitsijän kiireisintä aikaa – apu löytyy läheltä

Kevät on taloyhtiön isännöitsijän kiireisintä aikaa. Päivät täyttyvät tilinpäätöksistä, yhtiökokousten valmisteluista ja niiden pitämisestä sekä tietysti taloyhtiön moninaisten korjaushankkeiden valmistelusta. Kiireinen sesonki sujuu vaivattomammin, kun ajantasaiset dokumentit ovat saatavilla digitaalisessa muodossa.Kevättä ei turhaan kutsuta isännöitsijän vauhtiviikoiksi. Huhti–toukokuuta ruuhkauttaa erityisesti tiukka yhtiökokousrumba: kokouskutsujen laatiminen ja lähettäminen, pöytäkirjojen kirjoittaminen sekä tietysti itse yhtiökokoukset, joita saattaa kiireisimpinä aikoina on useita viikossa. Työ sujuu mukavammin, kun dokumentit ovat hallinnassa”Isännöitsijän työ on tiedon käsittelyä. Mitä helpommin ja nopeammin tiedot ovat käytätettävissä, sitä parempi. Alma Talent Tietopalvelu on monipuolinen ja hyvä palvelu, joka helpottaa isännöinnin arkea”, isännöitsijä Ilkka Saarinen Isännöinti Ilkka Saarinen Oy:stä toteaa.Alma Talent Tietopalvelusta isännöitsijä saa esimerkiksi yhtiöjärjestykset, kaupparekisteriotteet, kiinteistörekisteriotteet, rasitustodistukset, ajantasaiset asukasluettelot ja paljon muuta. Saarinen kertoo, että näitä kaikkia näitä tarvitaan pitkin vuotta ja varsinkin tilinpäätösaikaan. Tietojen käsittelyn ei tarvitse olla uuvuttava urakka. Isännöitsijän elämää helpottaa esimerkiksi Tietopalveluiden Asukaskyselypalvelu, josta saa tiedot asukkaista reaaliajassa. ”Täsmäytämme esimerkiksi vesimaksujen määrän asukasluettelon mukaan”, Saarinen sanoo.Reaaliaikaiset tiedot milloin tahansa saatavillaTietopalveluiden Asukaskyselypalvelussa on yksityiskohtaiset tiedot eriteltyinä kaikista rakennuksen vakituisista ja tilapäisistä asukkaista sekä kunkin huoneiston tunnus, asukkaiden nimet, syntymäajat sekä huoneistoon muuttopäivä.Tietopalveluiden palvelussa isännöitsijä voi tarkastella kaikkien niiden taloyhtiöiden ja rakennusten tietoja, joita hän itse hallinnoi. Asukaskyselypalvelun käyttö on tehty mahdollisimman vaivattomaksi, ja tiedot ovat milloin tahansa isännöitsijän saatavilla.Kevät on muutakin kuin kokouskiireitä”Kevät on vuoden mukavinta aikaa, vaikka välillä onkin aikataulujen vuoksi kiireistä”, vakuuttaa Ilkka Saarinen.”On mukavaa tavata kokouksissa asiakkaita ja auttaa heitä taloyhtiön asioiden hoitamisessa. Luonto herää keväällä uuteen eloon, ja monessa talossa tätä autetaan asukkaiden kevättalkoilla. Näissäkin on isännöitsijällä oma roolinsa.”Alma Talent Tietopalvelutpuh. 0800 141 070tietopalvelut@almatalent.fi

Isännöinti
Sammio