Sähköinen kiinteistökauppa

Tee sähköistä kiinteistökauppaa kiinteistökaupan luonnostelupalvelun avulla

Kiinteistökaupan luonnostelupalvelu (KLP) mahdollistaa kiinteistökaupan tekemisen digitaalisesti - ajasta ja paikasta riippumatta. Kiinteistökaupan luonnostelupalvelun avulla luonnostelet kiinteistökaupan kauppakirjan tai esisopimuksen ja käynnistät allekirjoitusprosessin kaupan osapuolten välillä Maanmittauslaitoksen Kiinteistövaihdannan palvelussa​.

TP-asumisen-palvelukokonaisuus_570x270

Kenelle kiinteistökaupan luonnostelupalvelu on suunniteltu?

Kiinteistökaupan luonnostelupalvelu on tarkoitettu kiinteistöalan ammattilaisille kiinteistönvälityksessä, pankeissa, rakennusliikkeissä, kiinteistösijoituksessa, lakiasiaintoimistoissa sekä kunnissa ja kaupungeissa.

 


Milloin voin käyttää kiinteistökaupan luonnostelupalvelua

  1. Kaupan kohde on koko kohde, määräosa, uusi määräala tai kiinteistö, josta myyjä pidättää määräalan. Kohteita voi olla useita.
  2. Myyjä on yksityinen henkilö, yritys tai kuolinpesä. Myyjiä voi olla useita.
  3. Ostaja on yksityinen henkilö tai yritys. Ostajia voi olla useita.
Kuva-animaatio

Miten sähköinen kiinteistökauppa etenee?

Sähköinen kiinteistökauppa helpottaa ja nopeuttaa kauppaprosessia monin tavoin. Tutustu sähköisen kiinteistökaupan vaiheet -ohjeeseemme, jossa koko kauppaprosessi on pilkottu selkeästi kuuteen eri vaiheiseen.

Sähköisen kiinteistökaupan edut

1. Nopeus

Esitäyttöasetukset helpottavat ja nopeuttavat asiakirjojen laatimista. Kiinteistöasiat myös tulevat vireille välittömästi viranomaisen järjestelmissä.

2. Turvallisuus

Palvelu ohjaa täyttämään lomakkeisiin vaadittavat tiedot ja tarkastaa käyttäjän puolesta reaaliajassa tietoja eri viranomaislähteistä. Valmiit asiakirjat ovat turvallisesti arkistoituna palvelussa koko sopimuskauden ajan.

3. Vaivattomuus

Digitaalisessa kiinteistökaupassa tai maanvuokrassa eri osapuolten ei tarvitse etsiä yhteistä aikaa kaupantekoon ja matkustaa samaan paikkaan. Myöskään kaupanvahvistajaa ei tarvita.

4. Asiakastyytyväisyys

Hyödyntämällä digitaalisia palveluja, mahdollistat omille asiakkaillesi joustavan tavan tehdä kiinteistökauppaaja maanvuokrasopimuksia.

5. Ekologisuus

Digitaalisen kiinteistökaupan hiilijalanjälki on tavallista kauppatapaa pienempi. Luonto kiittää, kun osapuolten ei tarvitse matkustaa samaan paikkaan allekirjoittamaan papereita, eikä dokumentteja tarvitse tulostaa.

 

Miten pääsen alkuun?

Olemme tehneet palveluiden käyttöönotosta sujuvaa. Huolehdimme, että yritykselläsi on tarvittavat luvat ja sopimukset palveluiden käyttöä varten. Varmistamme, että palvelut tulevat käyttöön sovitulla tavalla ja koulutumme kaikki käyttäjät. Käyttöönoton jälkeen palveluasiantuntijamme ovat aina apunasi.

Kun haluat tehdä sähköistä kiinteistökauppaa, ota yhteyttä:

  • Myyntipäällikkö Kenneth Ramstedt

    Kenneth Ramstedt

    Myyntipäällikkö
    Puh. 040 777 8403
  • AT_TP_kuvat_170x170_1B

    Pia Lundenberg

    Myyntipäällikkö
    Puh. 040 522 1967

Varaa aika esittelyyn

Tai ota yhteyttä asiakaspalveluun, autamme sinua:

arkisin 8.30-16.30 tietopalvelut@almatalent.fi tai p. 0800 141 070 (maksuton palvelunumero).

Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä

Sähköisen kiinteistökaupan hyödyt välittäjille -kuva

Sähköisen kiinteistökaupan hyödyt välittäjälle 

Tutustu myös, miten Bo LKV hyödyntää sähköisiä palveluita.

Kuva-animaatio

Sähköisen kiinteistökaupan 6 vaihetta

Nopeasti sinuiksi sähköisen kiinteistökaupan kanssa, pilkoimme kauppaprosessin sinulle tiiviiksi, kuusivaiheiseksi oppaaksi.

Kuvituskuva

Näin varmistat hyvän asiakaskokemuksen sähköisessä kiinteistökaupassa

Kun asiakkaat voivat luottaa siihen, että välittäjä hoitaa kauppaan liittyvät yksityiskohdat ajallaan ja ammattitaitoisesti, on elämän suurimman kaupan tekeminen monin verroin helpompaa.

Hämeenlinna -kuva

Sähköisen kiinteistökaupan hyödyt kunnille ja kaupungeille

Kaupungit ja kunnat digitalisoivat palveluita. Esimerkiksi Hämeenlinnassa kuntalaiset ovat ottaneet sähköisen kauppatavan ilolla vastaan.

Sammio