Tietoa ja palvelua kasvun tueksi.

Myynnin ja markkinoinnin palvelut

Tiedämme asiakkaasi tai yhteistyökumppanisi etu- ja sukunimen ja sen, missä roolissa hän työskentelee. Mitä muuta haluaisit tietää? Kysy. Kaivamme tiedon esiin puolestasi, juuri sillä tasolla kuin haluat.

Toimitamme sinulle yhteystiedot toimenkuvan mukaisesti, esimerkiksi silloin, kun haluat kohdistaa viestisi hankintapäättäjille. Pysyt ajan tasalla kohderyhmäsi yhteystiedoista myös silloin, kun organisaatioissa tapahtuu muutoksia.

Meillä on työkalut ja asiantuntijat, joiden avulla voit:

Päättäjätiedot rooleittain ja hankinnoittain. Ainoana Suomessa tiedämme kuka organisaatiossa vastaa mistäkin, myös ylimmän johdon ulkopuolelta.

Tehokkaaseen myynnin ja markkinoinnin kohdentamiseen tarvittavat yhteystiedot: yritysten, yhteisöjen, valtiohallinnon, kuntien sekä järjestöjen ja oppilaitosten yhteystiedot.

Asiakasrekisterin automaattisen huolto- ja päivityspalvelun. Viestin teho paranee ja päätöksenteko helpottuu, kun voit aina luottaa asiakas- ja yhteystietorekisterisi ajantasaisuuteen ja laatuun.

Ota yhteyttä, niin ehdotamme juuri sinulle sopivaa ratkaisua.

Tarjoamme tietopalvelupaketteja kuukausimaksulla sekä asiantuntijoiden juuri sinulle räätälöimiä ratkaisuja.

Pyydä yhteydenottoa

Tietopalvelut käyttöön alk. 27,50 € / kk

Tilaa tästä

Kohderyhmätietoja saat näistä palveluista:

ATP-analysaattori-tuotekuvia__toimisto_570x270

Analysaattori

Analysaattori tehostaa koko myyntitiimin työtä aina strategisesta suunnittelusta myynnin päivittäisiin työtehtäviin.

Tutustu »

 

Kohderyhmähaku

Kohderyhmähaku

Yritysten ja päätöksentekijöiden nimet, tittelit sekä operatiiviset ja hankinnalliset vastuualueet. Kohderyhmien suunnittelu.

Tutustu »

Tietohuoltoratkaisut

Tietohuoltoratkaisut

Päivitämme asiakasrekisteriä puolestasi niin, että löydät sieltä aina ajantasaiset tiedot.

Tutustu »

Erikseen tilattavat tuotteet

Taloyhtiöpäättäjät

Taloyhtiöpäättäjät

Suomen asunto-osakeyhtiöiden ja kiinteistöosakeyhtiöiden yhteystiedot vastuuhenkilöineen.

Tutustu »

Yrityspoiminta

Yrityspoiminta

Asiantuntijamme poimivat sinulle räätälöidyt täsmätiedot yrityksistä, talousluvuista ja päättäjistä tarpeidesi mukaan.

Tutustu »

Suosituimmat blogit

tehokas sähköpostimarkkinointi

Ihana, kamala sähköpostimarkkinointi

Mikä on kustannustehokkain tapa tehdä markkinointia? Millä markkinointikeinolla on paras ROI? Mihin markkinoinnin kanavaan yritykset aikovat panostaa eniten tulevina vuosina? Mikä markkinoinnin muoto on tehokkain tapa sitouttaa asiakasta ja syventää suhdetta?Yllättynette ehkä, että sähköpostihan se. Samalla se on myös eniten mielipiteitä jakava, keskustelua herättävä ja yleisöä ärsyttävä markkinoinnin muoto, keino ja kanava – mistä kulmasta asiaa ikinä haluaakaan tarkastella.Tässä ristitulessa on välillä vaikea valita puolensa. Sähköpostin edut ovat kiistattomat, samoin sen haitat. Mitä mieltä sähköpostista siis pitäisi olla?Mielestäni tärkeintä on tiedostaa sen molemmat puolet: tehokkuus ja vaarallisuus. Mikään ei ole helpompi tapa pilata omaa mainettaan kuin rehellinen, kohdentamaton spämmi. Toisaalta on vaikea keksiä toista kanavaa tai viestinnän muotoa, johon yhdistyisivät samat edut kuin sähköpostissa. Sen avulla voi sekä kertoa tarinan että tavoittaa laajan yleisön.Sähköposti on uniikki tunnisteMinä uskon sähköpostiin. Sähköpostin muodossa toteutetut uutiskirjeet, oppaat, käyttäjätiedotteet ja muut kohdennetut viestit ovat minulle kullanarvoisia keinoja pysyä ajan hermolla ja saada uusinta tietoa niin markkinasta, kilpailijoista kuin asiakkaistamme. Tutkimukset puhuvat samaa kieltä. Myös moni muu yritys, johtaja, myyjä ja markkinoija luottaa sähköpostin voimaan ja mahdollisuuksiin. Sähköposti ei ole kuollut vaan päinvastoin: se elää ja voi oikein hyvin.Sähköposti on myös loistava tapa pitää oma liidi- ja asiakaskanta ajan tasalla. Matti Virtasia voi olla useampia jopa samassa yrityksessä, mutta sähköpostiosoite on aina uniikki päättäjän tunniste. Jos sähköpostia lähettäessä vastaanottajaa ei löydy, on päättäjä lopettanut kyseessä olevassa yrityksessä. Tämän tiedon avulla henkilö voidaan passivoida CRM:ssä ja muissa mahdollisissa asiakasrekistereissä.Onnistuneen sähköpostimarkkinoinnin checklistSähköpostimarkkinointi on yksi nopeimmista keinoista pilata yrityksen maine, suututtaa prospektit ja asiakkaat sekä pahimmassa tapauksessa aiheuttaa vahinkoa yrityksen sähköpostipalvelimille ja muulle yrityksen sähköpostiliikenteelle. Sen takia haluan nostaa esiin meidän kriittisimmät ohjenuoramme, joiden noudattamista vaadimme aina myös asiakkailtamme. Kohdista aina markkinointi huolella.Panosta sisältöön: kerro jotain uutta ja hyödyllistä.Pidä asiakasrekisterisi ajan tasalla.Seuraa konversio- ja avauslukuja, älä lähetysmääriä.Älä spämmää.Mikäli nämä asiat ovat teillä kunnossa, niin anna palaa, vain taivas on rajana. Käytä sisällön luomiseen mielikuvitusta, tarinoita, kuvia, asiantuntijoita ja ammattikirjoittajia. Me Alma Talentilla autamme mielellämme niin kohderyhmien suunnittelussa kuin asiakasrekisterinne ylläpidossa. Viedään yhdessä sähköpostimarkkinointi #seuraavalletasolle.

Myynti ja markkinointi

Näin onnistut CRM:n hankinnassa

CRM-hankkeet ovat kokemukseni mukaan aina muutoshankkeita – itse järjestelmä on vain väline muutoksen toteuttamiseksi.

Myynti ja markkinointi

Mitä tarkoittaa rahassa, jos asiakastiedot ovat väärin?

Oletko tietoinen siitä, että huono asiakasdata maksaa sinulle jopa miljoonia, tai ainakin satoja tuhansia euroja vuodessa? Tämä on helppo todistaa matemaattisesti. Olen tehnyt B2B-myyntiä IT-alalla 25 vuotta, joista viimeiset 15 vuotta asiakkuudenhallinnan parissa. Yksi kiinnostuksen kohteeni on myynnin mekaniikka. Otan esimerkin B2B-liiketoiminnasta, jonka myyntifunnelin matematiikka menee seuraavasti: Tietokannassamme on A kpl potentiaalista asiakasnimeä. Ottaessamme asiakkaaseen yhteyttä saamme käynnistettyä myyntikeskustelun B %:n kanssa. Myyntikeskustelut johtavat tarjouksen jättämiseen C %:n todennäköisyydellä. Tarjouksiemme hit-rate on D %. Tarjouksiemme keskikoko on E euroa. Kokonaismyyntimme on siis (A x B % x C % x D % x E). Miltä näyttää, jos asiakasdata on huonoa? Jos asiakkaan yhteystiedot ovat väärin, et saa kiinni oikeaa päättäjää. Jos asiakassegmentti on väärä, eli tarjoomasi ei kiinnosta, et saa käynnistettyä myyntikeskustelua. Jos asiakkaalla ei ole rahaa ratkaisullesi, et pääse jättämään tarjousta. Jos asiakkaat ovat sinulle liian pieniä, tarjouksien keskikoko pienenee. Jos asiakkaan profiili ja tarve eivät vastaa tarjoomaasi riittävän tarkasti, häviät tarjouksen.Entä, jos asiakasdata on hyvää? Jos asiakkaan yhteystiedot ovat oikein, saat kiinni oikean päättäjän. Jos asiakassegmentti on oikea, saat käynnistettyä myyntikeskustelun. Jos asiakkaan liiketoiminnan tilanne on oikea, pääset jättämään tarjouksen. Jos asiakkaan profiili vastaa tarjoomaasi, tarjouksien keskikoko sekä todennäköisyys voittaa tarjous kasvavat. Hyvä asiakasdata muuttaa siis tekemisesi suuntaa ja laatua: tarjoat oikeaa tarjoomaa oikeille asiakkaille.Huippuun hiottu myyntiOlen hionut myyntimekaniikkaa asiakkaitten kanssa kymmenen vuotta. Otan laskelmissani huomioon asiakassegmentit, tuloksen ja määrän kasvattamisen. Erottelen nykyasiakkaat ja uudet asiakkaat ja voin tarvittaessa kasvattaa kohderyhmää. Näin muokkaan tarjoomaani haluamani asiakassegmentin mukaiseksi.  Voin laskea datan perusteella paitsi liikevaihdon kasvun, myös tuloksen kasvun. Parempi laatu, parempi tulos Ja nyt siihen miljoonan euron laskelmaesimerkkiin. 15 miljoonan operaatio kasvaa 16,9 miljoonaan ja tulos kasvaa 1,5 miljoonasta 2,5 miljoonaan. Ainoa mikä muuttui, oli potentiaalirekisterin laadukkaiden nimien osuuden kasvattaminen 10 prosenttiyksiköllä ja nykyasiakkaiden päivittäminen ja laadukkaiden päättäjätietojen lisääminen 5 prosenttiyksiköllä. Esimerkissä on huomioitu vain hyvän datan suora vaikutus tekemiseen. Oman kokemukseni pohjalta uskon, että hyvän datan ansiosta myös tekemisen laatu – enemmän keskusteluja, parempi tarjooman osuminen, isommat tarjoukset, parempi hit-rate, parempi kate – paranee. Varmaan arvaatte, mitä tulokselle tapahtuu, kun tämäkin ulottuvuus otetaan huomioon. No, kasvaahan se!Jutun on kirjoittanut Fenix Solutionsin (osa Elisa D365 liiketoimintaratkaisuja) Head of sales Mikko Nordblom. Fenix Solutions on Elisan omistama Microsoft Dynamics CRM ratkaisujen kumppani, joka on toteuttanut Alma Talentin plugin -ratkaisun Dynamics CRM:ään.Alma Talent auttaa taklaamaan CRM:n haasteitaOli tavoitteesi mikä tahansa – haluat vaikkapa vain huolehtia oman asiakaskuntasi tietojen ajantasaisuudesta, saada  tietoosi enemmän kontakteja tai löytää ihan uusia asiakkuuksia – meiltä löytyy aina ratkaisu. Tietohuoltomme on helposti integroitavissa kaikkiin CRM-järjestelmiin.

Myynti ja markkinointi

Johda myyntiä tehokkaasti CRM:n datalla

Moni myyntijohtaja ylpeänä toteaa, että ”asiakastapaamista ei ole meillä edes olemassa, jollei sitä ole kirjattu CRM:ään”. Myyjäkin varmasti haluaa potentiaalista yritystä kontaktoidessaan tietää, onko yritykseen oltu yhteydessä ja mitä asiakas on aiemmin todennut. Asiakkaan taas ei tarvitse kerrata yhteistä tarinaa Aatamista alkaen myyjän vaihtuessa, kun aiemman yhteistyön sävelet löytyvät CRM:stä.CRM:n datan ja yritystietojen avulla myynnin suunta tulee läpinäkyväksi tavalla, joka hyödyttää koko myyntiä ja saattaa joskus jopa pelastaa myyntijohtajan. Tarkkana kohderyhmien valinnassaToisinaan minuun on ottanut yhteyttä kollega, joka on halunnut buustata myyntinsä kasvua ostamalla Alma Talentin Kohderyhmähausta kertarysäyksellä valtavan kohderyhmän, jota heidän myyntinsä on tarkoitus kontaktoida. Olen todennut, että älä nyt hyvä ihminen osta kerralla tuhansien yritysten irrallista kohderyhmää, jos myyjilläsi menee sen työstämiseen ja tapaamiseen kaksi vuotta. Irralliset kohderyhmät nimittäin happanevat kuukaudessa tietojen muuttuessa ja ihmisten vaihtaessa työpaikkaa jopa niissä parhaissa Kauppalehden Menestyjä-yrityksissä. Kannattaisiko sen sijaan miettiä, mitä toimialoja ja minkä kokoisia yrityksiä miltäkin paikkakunnilta tulisi tavoitella ensimmäisenä? Oma kokemukseni on, että mitä vaikeampi potentiaaliseen asiakkaaseen on päästä sisälle, sitä hedelmällisempi asiakassuhteesta usein tulee. Kohdennettu myyntiJokainen myyjä haluaa tehdä työnsä parhaalla mahdollisella tavalla. Tekemisen kohdentaminen oikeisiin asioihin ja asiakkaisiin ruokkii onnistumisia, joita jokainen tarvitsee. Olisi turhauttavaa sopia tapaamisia päättäjien kanssa, jos he eivät istuisikaan oletetussa käyntiosoitteessa, tai jos ilmenisi myöhemmin, että asiakas olikin jo saneerauksessa. CRM:n data vahvistaa asiakas- ja myyjätyytyväisyyttä, mahdollistaa laadukkaan ja kannattavan asiakastyön, asiakkaiden segmentoinnin, jäljen jäämisen markkinoinnista ja myyntiputken läpinäkyvyyden. Viime kädessä läpinäkyvyys ja asiakkaista kerätty data auttavat myyjää oman työn hallinnassa. Datan avulla muutkin organisaatiossa näkevät, millaisten asiakasyritysten kanssa työskennellään. CRM:n data tukee esimerkiksi myynnin ja asiakaspalvelun yhteistyötä tuodessaan asiakastiedot toiminnan keskiöön. Relevanttia tietoa asiakkaistaKun CRM:ssä olevien asiakkaiden yritys-, yhteys-, talous- ja päättäjätiedot ovat tietohuoltokumppanin päivitysten ansiosta ajan tasalla, liiketoimintaa on mahdollista kehittää systemaattisesti. Voidaan analysoida, millaiset yritykset hyväksyvät tarjoukset, pysyvät pisimpään asiakkaina, antavat palautetta, tuottavat reklamaatioita ja irtisanomisia, tai jättävät laskut kokonaan maksamatta.Jokaisen yrityksen on valittava, mihin se keskittyy. Laadukkaaseen, ajantasaiseen ja liiketoiminnan kannalta relevanttiin dataan perustuvat valinnat osuvat yleensä nappiin paremmin kuin ne mutuun perustuvat.     Keskustelemme mielellämme kanssanne siitä, millaiset yritystiedot voisivat parhaiten rikastaa juuri teidän CRM:äänne ja tukea myyntitavoitteitanne!YhteydenototAsiakaspalvelup. 0800 141 070tietopalvelut@almatalent.fiJätä yhteydenottopyyntö      

Myynti ja markkinointi
Sammio