Tietoa ja palvelua kasvun tueksi.

Myynnin ja markkinoinnin palvelut

Tiedämme asiakkaasi tai yhteistyökumppanisi etu- ja sukunimen ja sen, missä roolissa hän työskentelee. Mitä muuta haluaisit tietää? Kysy. Kaivamme tiedon esiin puolestasi, juuri sillä tasolla kuin haluat.

Toimitamme sinulle yhteystiedot toimenkuvan mukaisesti, esimerkiksi silloin, kun haluat kohdistaa viestisi hankintapäättäjille. Pysyt ajan tasalla kohderyhmäsi yhteystiedoista myös silloin, kun organisaatioissa tapahtuu muutoksia.

Meillä on työkalut ja asiantuntijat, joiden avulla voit:

Päättäjätiedot rooleittain ja hankinnoittain. Ainoana Suomessa tiedämme kuka organisaatiossa vastaa mistäkin, myös ylimmän johdon ulkopuolelta.

Tehokkaaseen myynnin ja markkinoinnin kohdentamiseen tarvittavat yhteystiedot: yritysten, yhteisöjen, valtiohallinnon, kuntien sekä järjestöjen ja oppilaitosten yhteystiedot.

Asiakasrekisterin automaattisen huolto- ja päivityspalvelun. Viestin teho paranee ja päätöksenteko helpottuu, kun voit aina luottaa asiakas- ja yhteystietorekisterisi ajantasaisuuteen ja laatuun.

Ota yhteyttä, niin ehdotamme juuri sinulle sopivaa ratkaisua.

Tarjoamme tietopalvelupaketteja kuukausimaksulla sekä asiantuntijoiden juuri sinulle räätälöimiä ratkaisuja.

Pyydä yhteydenottoa

Tietopalvelut käyttöön alk. 27,50 € / kk

Tilaa tästä

Kohderyhmätietoja saat näistä palveluista:

Tietohuoltoratkaisut

Tietohuoltoratkaisut

Päivitämme asiakasrekisteriä puolestasi niin, että löydät sieltä aina ajantasaiset tiedot.

Tutustu »

Kohderyhmähaku

Kohderyhmähaku

Yritysten ja päätöksentekijöiden nimet, tittelit sekä operatiiviset ja hankinnalliset vastuualueet. Kohderyhmien suunnittelu.

Tutustu »

Erikseen tilattavat tuotteet

Taloyhtiöpäättäjät

Taloyhtiöpäättäjät

Suomen asunto-osakeyhtiöiden ja kiinteistöosakeyhtiöiden yhteystiedot vastuuhenkilöineen.

Tutustu »

Yrityspoiminta

Yrityspoiminta

Asiantuntijamme poimivat sinulle räätälöidyt täsmätiedot yrityksistä, talousluvuista ja päättäjistä tarpeidesi mukaan.

Tutustu »

Suosituimmat blogit

Johda myyntiä tehokkaasti CRM:n datalla

Moni myyntijohtaja ylpeänä toteaa, että ”asiakastapaamista ei ole meillä edes olemassa, jollei sitä ole kirjattu CRM:ään”. Myyjäkin varmasti haluaa potentiaalista yritystä kontaktoidessaan tietää, onko yritykseen oltu yhteydessä ja mitä asiakas on aiemmin todennut. Asiakkaan taas ei tarvitse kerrata yhteistä tarinaa Aatamista alkaen myyjän vaihtuessa, kun aiemman yhteistyön sävelet löytyvät CRM:stä.CRM:n datan ja yritystietojen avulla myynnin suunta tulee läpinäkyväksi tavalla, joka hyödyttää koko myyntiä ja saattaa joskus jopa pelastaa myyntijohtajan. Tarkkana kohderyhmien valinnassaToisinaan minuun on ottanut yhteyttä kollega, joka on halunnut buustata myyntinsä kasvua ostamalla Alma Talentin Kohderyhmähausta kertarysäyksellä valtavan kohderyhmän, jota heidän myyntinsä on tarkoitus kontaktoida. Olen todennut, että älä nyt hyvä ihminen osta kerralla tuhansien yritysten irrallista kohderyhmää, jos myyjilläsi menee sen työstämiseen ja tapaamiseen kaksi vuotta. Irralliset kohderyhmät nimittäin happanevat kuukaudessa tietojen muuttuessa ja ihmisten vaihtaessa työpaikkaa jopa niissä parhaissa Kauppalehden Menestyjä-yrityksissä. Kannattaisiko sen sijaan miettiä, mitä toimialoja ja minkä kokoisia yrityksiä miltäkin paikkakunnilta tulisi tavoitella ensimmäisenä? Oma kokemukseni on, että mitä vaikeampi potentiaaliseen asiakkaaseen on päästä sisälle, sitä hedelmällisempi asiakassuhteesta usein tulee. Kohdennettu myyntiJokainen myyjä haluaa tehdä työnsä parhaalla mahdollisella tavalla. Tekemisen kohdentaminen oikeisiin asioihin ja asiakkaisiin ruokkii onnistumisia, joita jokainen tarvitsee. Olisi turhauttavaa sopia tapaamisia päättäjien kanssa, jos he eivät istuisikaan oletetussa käyntiosoitteessa, tai jos ilmenisi myöhemmin, että asiakas olikin jo saneerauksessa. CRM:n data vahvistaa asiakas- ja myyjätyytyväisyyttä, mahdollistaa laadukkaan ja kannattavan asiakastyön, asiakkaiden segmentoinnin, jäljen jäämisen markkinoinnista ja myyntiputken läpinäkyvyyden. Viime kädessä läpinäkyvyys ja asiakkaista kerätty data auttavat myyjää oman työn hallinnassa. Datan avulla muutkin organisaatiossa näkevät, millaisten asiakasyritysten kanssa työskennellään. CRM:n data tukee esimerkiksi myynnin ja asiakaspalvelun yhteistyötä tuodessaan asiakastiedot toiminnan keskiöön. Relevanttia tietoa asiakkaistaKun CRM:ssä olevien asiakkaiden yritys-, yhteys-, talous- ja päättäjätiedot ovat tietohuoltokumppanin päivitysten ansiosta ajan tasalla, liiketoimintaa on mahdollista kehittää systemaattisesti. Voidaan analysoida, millaiset yritykset hyväksyvät tarjoukset, pysyvät pisimpään asiakkaina, antavat palautetta, tuottavat reklamaatioita ja irtisanomisia, tai jättävät laskut kokonaan maksamatta.Jokaisen yrityksen on valittava, mihin se keskittyy. Laadukkaaseen, ajantasaiseen ja liiketoiminnan kannalta relevanttiin dataan perustuvat valinnat osuvat yleensä nappiin paremmin kuin ne mutuun perustuvat.     Keskustelemme mielellämme kanssanne siitä, millaiset yritystiedot voisivat parhaiten rikastaa juuri teidän CRM:äänne ja tukea myyntitavoitteitanne!YhteydenototAsiakaspalvelup. 0800 141 070tietopalvelut@almatalent.fiJätä yhteydenottopyyntö      

Myynti ja markkinointi
kuinka saada markkinointi rakastumaan crm

Kuinka saada markkinointi rakastumaan CRM:ään?

CRM ei ole vain myynnin yksinoikeus ja velvollisuus, vaan tärkeä työkalu myös markkinoinnille. Moni yritys ei ole kuitenkaan tunnistanut CRM:n mahdollisuuksia, ja siksi siitä on ollut vaikea rakentaa moderni työkalu. Viimeistään viimevuotinen GDPR-paniikki pakotti yritykset kiinnittämään huomioita asiakasrekisteriensä kuntoon. Voi vain toivoa, että myyjien sähköposteissa roikkuvat prospektilistat, levynkulmilta löytyvät asiakastapahtumien osallistujat ja entiset asiakkaat löysivät tiensä CRM:ään, tuohon yrityksen rakkaaseen tietopankkiin. Markkinointiosastolle CRM voi kuitenkin aiheuttaa harmaita hiuksia. Syy piilee puutteellisissa tiedoissa. Myyntiosaston Pirjon ja Pekan käsin kyhäämät listat ovat toki saattaneet päätyä CRM:ään, mutta jos he tallensivat kontaktista tai yrityksestä vain nimen ilman yhteystietoja,tiedosta ei ole mitään hyötyä markkinoinnille. B2B-markkinoinnin omat laitMarkkinoinnin näkökulmasta CRM-dataan liittyvät asiat eivät ole ylipäätään yksinkertaisia. Muun muassa ePrivacy-asetus määrittelee sähköisen markkinoinnin pelisääntöjä. Se sallii B2B-kentällä markkinoinnin henkilölle, jonka työnkuvaan markkinointi liittyy. Lupaa tai sopimussuhdetta ei tarvita, vaan markkinoida saa sähköpostitse myös niin sanotuille kylmille kontakteille. B2B-markkinointi voi siis hyödyntää CRM:stä saatavaa tietoa monin tavoin, jos se vain voi varmistua henkilön työtehtävistä. Mikäli tilanne on kuitenkin edelleen se, ettei henkilöstä ole tallennettu kuin nimitiedot, CRM:n apu markkinoinnille jää laihaksi. Varmin tapa tehdä markkinointia on kerätä markkinointilupa jokaiselta asiakkaalta ja pyytää asiakkaita päivittämään omat tietonsa, mutta tämä on yksinkertaista vain teoriassa, jos sitäkään. Mitä muita vaihtoehtoja jää jäljelle?Big data hyötykäyttöönOnneksi yksin ei tarvitse pärjätä. Me Alma Talentilla ylläpidämme ajantasaista rekisteriä yrityksistä ja niiden päättäjistä. Tiedämme, että CRM on paljon enemmän kuin pelkkä tietojen varastointijärjestelmä ja että modernin CRM:n avulla olemassa olevien asiakkuuksien hoitaminen tuo enemmän rahaa kuin uusien asiakkaiden hankinta. Täydennämme CRM:ään asiakkaidenne puuttuvat tiedot ja lisäämme tarvittaessa jotain täysin uutta. Hyödynnämme big dataa, joka rikastaa CRM:n toimintaa. Big datan avulla esimerkiksi epäsuorat ostosignaalit kuten rekrytoinnit, nimitykset ja fuusiot voidaan muuttaa liideiksi. Päivitämme nykyisen asiakasrekisterinne ja pidämme huolen siitä, että tieto lakanneista yrityksistä ja henkilöistä tulee välittömästi CRM-järjestelmäänne. Prospekteja voitte hakea itse Kohderyhmähaustamme ja integroida ne omiin järjestelmiinne tietohuoltosopimuksellamme. Olemme luotettava ja asiantunteva toimija ja varmistamme aina, mihin tarjoamiamme tietoja käytetään. Keskustelemme mielellämme markkinoinnin haasteistanne ja etsimme niihin kanssanne sopivia ratkaisuja. Viemme laadukkaalla datalla asiakaskokemuksen, liikevaihdon ja markkinoinnin työtyytyväisyyden #seuraavalletasolle!YhteydenototAsiakaspalvelup. 0800 141 070tietopalvelut@almatalent.fiJätä yhteydenottopyyntö      

Myynti ja markkinointi

Kuinka saada myynti rakastumaan CRM:ään?

CRM-markkina kasvaa voimakkaasti. Eri CRM-järjestelmät kilpailevat keskenään yhä miellyttävimmillä ja tehokkaammilla käyttöliittymillä, raportointiominaisuuksilla, myynnin seurantamahdollisuuksilla ja ennustamismalleilla. Valitettavasti vain yksikään näistä asioista ei itsessään kehitä myyntiä, paranna asiakaskokemusta tai tuo lisää liikevaihtoa. Huonot kokemukset CRM:stä harvemmin johtuvat itse järjestelmästä, vaan syyt ovat todellisuudessa aivan muualla.Aktiivinen käyttöKaikki myynnin ammattilaiset tietävät, miten loistava tietopankki CRM on asiakkaista, myynneistä, aktiviteeteista ja sopimuksista. Asiassa on vain yksi iso mutta: CRM ei toimi, ellei se ole aidosti aktiivisessa käytössä. Aktiivisella käytöllä tarkoitan sitä, että kaikki kirjataan järjestelmään ja asiakkaisiin liittyvät tiedot pidetään ajan tasalla. CRM on juuri niin hyvä kuin sen sisältämät tiedot; itse järjestelmällä ei ole erinomaisuuden suhteen osaa eikä arpaa.     Ymmärrän hyvin, että tässä kohdassa myyntijohtaja huokaisee syvään. CRM-järjestelmän ylläpito on nimittäin helpommin sanottu kuin tehty. Syyttävän sormen ei kuitenkaan tulisi osoittaa automaattisesti myyjää, tuota yrityksen kultakaivosta, joka juoksee asiakkaalta toiselle, kuuntelee, palvelee, vastailee ja kantaa viime kädessä kaikkien palkat pöytään. Hänen päivänsä ovat jo täynnä hänen omaa leipälajiaan: asiakkaan ymmärtämistä ja tarpeiden täyttämistä. Myyjä on toki tärkeässä asemassa CRM-tietojen ylläpidossa, mutta se ei ole myyjän ensisijainen tehtävä. CRM on työkalu, jonka tulisi helpottaa päivittäistä työtä, ei lisätä työkuormaa. Mitä siis asialle voisi tehdä?Tietojen tallentaja ja tiedon lisääjäYksi keino on tuoda CRM:ään automaattisesti kaikki sellainen data, joka on jo valmiiksi jossain kirjallisessa muodossa. Toinen keino on tehdä CRM:stä paikka, joka luo todellista lisäarvoa myös myyjälle. CRM ei nimittäin ole vain tietojen säilytystä varten, vaan sen tulisi myös lisätä myyjän tietämystä. CRM on ennen kaikkea järjestelmä, joka perustuu kaksisuuntaiseen hyötyyn.Esimerkiksi asiakaskontakti on huomattavasti nopeampi tallentaa järjestelmään, jos potentiaalisen asiakkaan tiedot ovat jo siellä. On eri asia kirjata puhelu kuin lähteä perustamaan yritystä ja henkilöä, etsiä YTJ:stä Y-tunnus ja kaivaa vielä yhteystiedotkin esiin. Myyjä käy myös herkemmin CRM:ssä, mikäli hän saa sieltä lisätietoa. Enkä tarkoita tässä mitään järisyttävää uutisvirtaa, sillä myyjää kiinnostaa jo pikkuasiat, muuttuneet yhteystiedot tai uudet liidit. Myyntiin lisää tehojaTietojen ylläpidon automatisoinnissa on roppakaupalla järkeä. Se laskee kynnystä käyttää CRM-järjestelmää, parantaa sen laatua, lisää käyttäjätyytyväisyyttä ja helpottaa asiakkuuksien seurantaa. Me Alma Talent Tietopalveluissa autamme mielellämme taklaamaan CRM:n haasteita. Oli tavoitteesi mikä tahansa – haluat vaikkapa vain huolehtia oman asiakaskuntasi tietojen ajantasaisuudesta, saada  tietoosi enemmän kontakteja tai löytää ihan uusia asiakkuuksia – meiltä löytyy aina ratkaisu. Tietohuoltomme on helposti integroitavissa kaikkiin CRM-järjestelmiin. Viedään yhdessä myynti #seuraavalletasolle! 

Myynti ja markkinointi
Dataa myynnille ja markkinoinnille

Datatulvassa ystävä tunnetaan

Elämme kärkkäiden mielipiteiden aikaa. Eripura ja vastakkaisasettelu valtaavat tilaa. Trendit tulevat ja menevät, mutta yksi asia tuntuu toistuvan: uusi mitätöi vanhan. Markkinoinnin saralla kiivas keskustelu inboundin ja outboundin osalta näyttää vihdoin päätyneen sovintoon. Molempi parempi, sekä että. Sen sijaan datasta on tullut uusi kuuma peruna, ”se juttu”, jonka ympärille nyt kaikki juonet punotaan. Me Alma Talentissa olemme tästä innoissamme; onhan data ollut ydinbisnestämme jo reikäkorteista lähtien. Ristiriitaisin tuntein tosin seuraamme sitä osaa keskustelusta, joka nostaa jalustalle käyttäytymistietoa, julkista dataa ja tekoälyä ja jättää taka-alalle perinteiset standardoidut mallit ja staattiset rekisteritiedot, joihin kaikki data oikeasti perustuu. Esimerkiksi tekoäly, ennustavat mallit ja muut kehittyvät algoritmit ovat juuri niin hyviä kuin niille syötetty pohjadata. Avoin internet tarjoaa pääsyn julkisiin lähteisiin, mutta sen ulkopuolelle jää paljon tärkeää tietoa: lukuisia rekistereitä, maksumuurien takana olevia uutisia sekä valtava määrä työntekijöiden hiljaista tietoa. Kaikki nämä ovat hyödyllisiä ja toisiaan täydentäviä tiedonlähteitä. Me Alma Talentissa haluamme vahvistaa laadukkaan ja luotettavan datan asemaa. Se on koko liiketoimintamme ydin. Datassa ei ole mitään uutta, mutta sen laadussa onDataa on kerätty yrityksistä ja henkilöistä jo vuosikymmenet. Suomessa elämme kuin Herran kukkarossa, sillä viranomaistemme ylläpitämät rekisterit ovat hyvin kattavat ja ajantasaiset. Myös tilinpäätökset ovat kaikkien saatavilla, eikä vastuuhenkilöistä ole epäselvyyttä. Suomessa toimii lisäksi useita yksityisiä tahoja, jotka systemaattisesti ja luotettavasti keräävät tietoa, jota ei virallisista rekistereistä löydy. Tiedon paljous vaikeuttaa kuitenkin päätöksentekoa. Siksi luotettavia kumppaneita tarvitaan yhä kipeämmin. Uskomme siihen, että staattinen ja säännönmukainen tieto on menestyvän liiketoiminnan ja tulevaisuuden ennakoinnin perusedellytys. Ilman ajantasaista tietoa et esimerkiksi tiedä, kykeneekö ostava asiakas suoriutumaan laskuistaan. Entä ryhtyisitkö uuteen liiketoimintasuhteeseen tuntematta potentiaalisen kumppaniyrityksen historiaa? Luotettavan tiedon avulla vältyt huonoilta päätöksiltä. Kaivamme kaiken tiedon esiinTeemme yhteistyötä Suomen merkittävimpien viranomaisten kanssa ja jalostamme luotettavasta pohjadatasta informatiivisia lukuja, tietoja ja tutkimuksia. Asiantuntijamme ovat analyytikkoja, ohjelmoijia ja tietokantaosaajia.Kustannamme Suomen merkittävimpiä yrityselämän julkaisuja, joita kirjoittavat maamme rautaisimmat ammattilaiset. Ilman tasokasta pohjadataa toimittajien oivallukset jäisivät kuitenkin helposti suurpiirteisiksi arvauksiksi. Siksi puhumme faktaan pohjautuvan tiedon puolesta.Haluamme tarjota osaamistamme niin talon omalle väelle kuin asiakkaillekin. Tehtävämme on kasvattaa kokonaisvaltaista ymmärrystä ja tietämystä toimialoista, asiakkaista ja muista yhteistyökumppaneista. Iskemme syvälle ja kaivamme esiin kaiken mahdollisen, myös sen, mitä julkisista lähteistä ei esiin saa.Rekisteritiedon ja tilinpäätösten lisäksi analysoimme niin osavuosikatsauksia kuin yrityskauppojakin ja keräämme puhelimitse päättäjätietoa. Toimittajamme ovat markkinoilla ja yritysten iholla. He sanoittavat kaikkea sitä hiljaista tietoa, jota ihmiset sisällään kantavat. Teemme yhteistyötä konsulttien kanssa ja tarkastelemme toimialoja useista eri näkökulmista.Suomen laajimmat tietokannatMyynnille ja markkinoinnille tarjoamme Suomen kattavinta yritys- ja päättäjätietokantaa, joka on integroitavissa myös kaikkiin CRM-järjestelmiin. Autamme täyttämään gdpr:n asettamat velvoitteet ja toimimaan ePrivacyn mukaisesti. Tarjoamme syvällisempää asiakastuntemusta ja myynnin parempaa kohdentamista. Meiltä saa haettua niin yksittäistä yritystä, kokonaista toimialaa kuin spesifistä yritysjoukkoa monipuolisin hakukriteerein. Tarjoamme myös puhtaita puhelinnumero- ja sähköpostiosoitelistoja hyvin kohdennettuihin outbound-kampanjoihin. Oli kanavasi lähestyä asiakasta puhelin, sähköposti tai sisältömarkkinointi, oikea ja luotettava data on aina avainasemassa.Kun kaipaat laatudataa ja osaavaa kumppania menestyksesi tueksi, ota yhteyttä meihin!

Myynti ja markkinointi
Sammio