Tunne asiakkaasi, kilpailijasi ja kumppanisi.

Yritystietopalvelut

Numerot puhuvat, mutta vielä arvokkaampaa on nähdä numeroiden taakse ja tulevaan; löytää se tieto, jonka päätöksentekosi ja strategisen yrityssuunnittelun tueksi tarvitset. Miten kumppanin, asiakkaan tai kilpailijan liiketoiminta on kehittynyt, mitä he suunnittelevat seuraavaksi? Läpinäkyvän ja vertailukelpoisen tiedon varmistaa oma analyytikkotiimimme.

Hyvät suhteemme tiedontuottajiin näkyy asiakaspalvelussamme. Saat kauttamme syvällistä tuntemusta muun muassa lainsäädännöstä, tiedonkeräämisen tavoista ja asiakkaiden prosesseista.


Meillä on työkalut ja asiantuntijat, joiden avulla voit:

Analysoida muuttuvaa toimintaympäristöä ja ennakoida muutoksia. Saat asiantuntevaa taustainformaatiota toimialasi kehitystrendeistä ja valmiiksi pureskeltua tietoa toimialasi kilpailutilanteesta.

Tutustua kattavaan ja ajantasaiseen taustatietoon suomalaisista yrityksistä ja niiden vastuuhenkilöistä.

Tilata Kauppalehden Menestyjä- ja Kasvaja-sertifikaatteja. Molemmat ovat näkyviä ja tehokkaita merkkejä yrityksesi taloudellisesta suoriutumisesta asiakkaille, sijoittajille ja sidosryhmille.

Pyytää huippuunsa jalostettua tietoa ja luotettavaa analyysiä mm. riskeistä ja yrityksen taloustiedoista. Voit pyytää esim. oikaistua tilinpäätöstä yrityksen nykytilanteen arvioimiseksi.

Ota yhteyttä, niin ehdotamme juuri sinulle sopivaa ratkaisua.

Tarjoamme tietopalvelupaketteja kätevällä kuukausimaksulla alk. 27,50 € /kk sekä asiantuntijoiden juuri sinulle räätälöimiä ratkaisuja.

Pyydä yhteydenottoa

Yritystietoja saat näistä palveluista:

Palvelut kuukausimaksulla alk. 27,50 € / kk + alv

Yrityshaku

Yrityshaku

Yritys- ja taloustiedot kätevästi yhdestä paikasta.

Tutustu »

Yhdistysrekisteri

Yhdistysrekisteri

Suomalaisten rekisteröityjen yhdistysten, kauppakamareiden sekä uskonnollisten yhteisöjen nyky- ja historiatiedot.

Tutustu »

Konkurssit ja yrityssaneeraukset

Konkurssit ja yrityssaneeraukset

Konkurssitiedot konkurssi- ja yrityssaneerausrekisteristä.

Tutustu »

European Business Register (EBR)

European Business Register

Ajantasaista ja luotettavaa virallisia tietoa eurooppalaisista yrityksistä,

Tutustu »

Kohderyhmähaku

Kohderyhmähaku

Yritysten ja päättäjien yhteystiedot B2B-myyntiin ja markkinointiin.

Tutustu »

Analysaattori

Analysaattori

Kaikki tärkeät taloustiedot yhdestä palvelusta.

Tutustu »

 

Erikseen tilattavat tuotteet

Menestyjä-yritykset

Menestyjä-sertifikaatti

Menestyjä-sertifikaatin voivat tilata käyttöönsä yritykset, jotka saavat Menestyjäluokituksessa vähintään 50 pistettä. 

Tutustu »

Kasvaja-sertifikaatti

Kasvaja-sertifikaatti

Kasvaja-sertifikaatti, dynaaminen ja näkyvä todiste kasvusta.

Tutustu »

Yrityksen arvonmääritys

Yrityksen arvonmääritys

Ulkopuolisen asiantuntijan laatima arvonmääritys selkeyttää yrityksen ja sen osakekannan hinnoittelua eli palvelee niin ostajaa kuin myyjää yrityskauppatilanteissa. 

Tutustu »

 

Tilinpäätösanalyysi

Tilinpäätösanalyysi

Tilinpäätösanalyysissä näet nopeasti yhdestä raportista yrityksen luokituksen ja taloudelliset tiedot. 

Tutustu »

Toimialatilasto

Toimialatilasto

Toimialatilasto antaa selkeän ja kattavan kuvan tarkasteltavan toimialan nykytilanteesta ja sen historiallisesta kehityksestä jopa 10 vuoden ajalta. 

Tutustu »

Benchmarking-raportti

Benchmarking-raportti

Benchmarking vertaa yritystä muihin saman alan yrityksiin sekä kertoo alan kilpailutilanteesta ja kehitysnäkymistä.

Tutustu »

Ranking

Ranking-raportti

Ranking asettaa tarkastelun kohteeksi valitun yritysjoukon yritykset järjestykseen niiden tuoreimpien tilinpäätöslukujen perusteella. 

Tutustu »

Strateginen toimialakatsaus| Alma Talent Tietopalvelut

Strateginen toimialakatsaus

Ylimmän johdon strategiatyön tarpeisiin soveltuva kattava ja kotimainen toimialatuote.

Tutustu »

TE 500 -lista

Talouselämä 500 -lista

Talouselämän vuosittain koostama listaus liikevaihdoltaan Suomen 500 suurimmista yrityksistä.

Tutustu »

Tivi 250 -lista

Tivi 250 -lista

Tivin vuosittain koostama listaus liikevaihdoltaan Suomen 250 suurimmasta ict-alan yrityksestä.

Tutustu »

Suosituimmat blogit

CRM myynnin työkaluna

CRM lisää tehokkaassa käytössä euroja liikevaihtoon ja asiakkaita salkkuun. Ajantasainen asiakasdata tukee myyntiä ja lisää asiakastyytyväisyyttä.

Myynti ja markkinointi
Case Destia,

Tietohuolto auttaa pitämään Destian asiakas- ja toimittajatiedot ajan tasalla

Suomen suurin infra-alan toimija Destia yhdisti asiakas- ja toimittajarekisterinsä yhdeksi kokonaisuudeksi. Samalla tietoja karsittiin, päivitettiin ja rikastettiin Alma Talent Tietopalveluiden tietohuollon avulla. Destia suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää liikenneväyliä ja -ratoja, liikenne- ja  teollisuusympäristöjä sekä kokonaisia elinympäristöjä. Suunnittelu- ja toteutuspalvelut ulottuvat maanalaisesta rakentamisesta kattavaan maanpäälliseen toimintaan ja vaativasta pohjarakentamisesta aina energia- ja insinöörirakentamiseen saakka. Henkilöstöä yrityksessä on noin 1 600. Destia toimii osana arvoketjua, johon liittyy laaja joukko toimijoita ja sidosryhmiä – asiakkaiden ja tilaajien lisäksi myös lukuisia palvelun- ja tavarantoimittajia. Palvellakseen asiakkaitaan paremmin Destia panostaa voimakkaasti digitalisaatioon ja automatisointiin. Myös työmenetelmiä ja toimintatapoja kehitetään jatkuvasti uutta teknologiaa hyödyntäen. Vuosina 2018 ja 2019 Destia toteutti kaksi merkittävää järjestelmäuudistusta. Ensin asiakkuuden ja myyntityön järjestelmä CRM siirrettiin Microsoft Dynamics 365 -ympäristöön. Seuraavaksi Destia rakensi uuden hankintajärjestelmän ja siihen sisältyvän toimittajarekisterin samalle alustalle. Tässä yhteydessä asiakas- ja toimittajarekistereiden tiedot yhdistettiin toisiinsa. – Yhdistämisestä syntyi aikamoinen määrä tietoa yrityksistä ja toimijoista. Päällekkäisyyksiä piti siivota ja tietoa ajantasaistaa, kertoo järjestelmäasiantuntija Tiina Appelqvist Destian ICT-palveluista. Vanhat tiedot osoittautuivat hajanaisiksi ja osittain vanhentuneiksi, ja sama tieto saattoi esiintyä moneen kertaan hieman eri muodoissa. Tiedot oli saatava päivitettyä ja uudistettua. Tietohuoltopartnerikseen Destia valitsi Alma Talent Tietopalvelut. – He auttoivat karsimaan vanhaa dataa ja päivittämään sitä rikastamisprosessillaan. Kun se oli tehty, asensimme järjestelmäämme Alma Talentin Tietopalveluiden tarjoaman lisäosan, niin kutsutun Alma Talent -pluginin. Sen avulla meillä on nyt suora yhteys tietokannastamme heidän yritystietokantaansa. Esimerkiksi uuden asiakkaan tai toimittajan perustaminen rekisteriin kaikkine talous- ja taustatietoineen on helppoa ja tiedot päivittyvät järjestelmäämme automaattisesti. Jatkuva päivittäminen takaa sen, että tieto pysyy käyttökelpoisena. Ajantasainen ja luotettava tieto tärkeintä Tiina Appelqvistin mukaan jopa 80 prosenttia asiakasrekisterin tiedoista voi vanheta joiltakin osin vuoden aikana. Muun muassa yritysten omistussuhteissa ja yhteyshenkilöiden yhteystiedoissa tapahtuu paljon muutoksia. Tietohuollon ansiosta CRM-järjestelmän tieto on nyt yhtenäisempää, laadukkaampaa ja luotettavampaa. Se helpottaa Destian henkilöstön työtä. Konkreettista ajansäästöä tuo se, että Alma Talent -pluginin kautta haetun yrityksen talous- ja taustatiedot löytyvät heti Destian tietokannasta esitäytettyinä. Näin käyttäjien ei enää tarvitse kirjoitella käsin y-tunnuksia tai osoitteita. Samalla se vähentää esimerkiksi kirjoitusvirheiden määrää, jolloin datan laatu säilyy hyvänä. – Positiivista palautetta on tullut juuri tästä. Jotkut olivat täyttäneet tietoja käsin ja vasta myöhemmin ymmärtäneet, että kaiken olisi saanut haettua tietokannasta oikeaa painiketta painamalla. Eri käyttäjät tarvitsevat erilaista tietoa Destialaiset hyödyntävät Alma Talent -pluginin tarjoamia tietoja eri tarkoituksiin. Hankinnassa työskentelevät saattavat etsiä materiaali- ja palvelutoimittajien yhteystietoja, kun taas myyntivastaavia kiinnostaa asiakkaiden yhteys- ja taloustiedot. Kolmas käyttäjäryhmä on taloushallinnon henkilöstö. – Nyt myynti- ja ostolaskutus saavat pluginin kautta perustietoa esimerkiksi yrityksen taloustilanteesta. Heitä kiinnostaa, liittyykö yrityksen maksukykyyn kohonnutta riskiä tai onko yrityksen juridisessa tilassa tapahtunut muutoksia – esimerkiksi selvitystilaan joutuminen tai konkurssi. Näin pluginia hyödyntämällä saadaan osviittaa siitä, missä mennään, Appelqvist toteaa. Käyttöönotto oli sujuvaa Tietohuollon toteutus ja pluginin käyttöönotto kesti muutaman kuukauden ja sujui suunnitellusti. Destian järjestelmäarkkitehti vastasi kokonaisuuden toteutuksesta. – Toteutuksessa oli mukana monta tahoa samanaikaisesti, muun muassa järjestelmätoimittajia ja käyttäjiä. Järjestimme paljon testausta ja varmistimme, että kaikki toimii odotetusti. Käyttöönottoa helpotti myös Alma Talent Tietopalveluiden selkeä ohjeistus. Destia järjesti henkilöstölle sisäisiä koulutuskampanjoita ja tietoiskuja pluginin käytöstä. Appelqvistin mukaan henkilökunta on ottanut Alma Talentin tietohuoltoratkaisun hyvin vastaan. Tietoja on helppo hakea, ja manuaalinen tietojen päivittämisen tarve on vähentynyt. Näin käyttäjiltä säästyy aikaa omiin töihinsä. Säännöllistä tietohuoltoa hän suositteleekin kaikille, joilla on CRM-järjestelmä käytössään. Helppous on avainsana myös tulevaisuudessa. Luotettavaan tietoon on päästävä näppärästi käsiksi liikkuvassa työssä, vaikkapa Destialle tyypillisellä laaja-alaisella työmaalla. Appelqvist toteaakin, että tulevaisuudessa mobiilioptimointi korostuu entisestään.Kuva: Mikko Vähäniitty.

Yritystieto

Alma Talent Tietopalvelut on Taloushallintoliiton yhteistyöjäsen

Taloushallintoliiton yhteistyöjäsenet ovat tärkeitä kumppaneita taloushallintopalveluita tarjoaville yrityksille ja taloushallinnon ammattilaisille.Alma Talent Tietopalveluiden jäsenedut Taloushallintoliiton jäsenille:Tilinpäätösanalyysi 60 € + alv (norm. 135 €)Tilinpäätösanalyysi Taloushallintoliiton jäsenille, jotka ovat Tietopalvelut sopimuslisenssiasiakkaita: 60 € + alv. (norm. 135 €). Sopimusasiakkaat voivat hakea Tilinpäätösanalyysin jo analysoidusta yrityksestä napin painalluksella Tietopalveluista.Tilinpäätösanalyysi jo analysoidusta yrityksestä Taloushallintoliiton jäsenille asiakaspalvelusta tilattuna: 75 € + alv (norm. 135 €). Lue lisää Tilinpäätösanalyysistä ja katso malliraportti.  Tilaukset Alma Talent Tietopalveluiden asiakaspalvelu: puh. 0800 141 070 email. tietopalvelut@almatalent.fi.Yritysjoukkovertailu: Benchmarking alk. 390 € + alvTaloushallintoliiton jäsenille etuhinta: Raportti valmiista yritysjoukoista hintaan 390 € + alv tai Alma Talent Tietopalveluiden tilinpäätöstietokannasta räätälöidystä yritysjoukosta hintaan 690 € + alv.Tarjous koskee vain sähköisiä pdf-raportteja ja yrityksen ensimmäistä tilausta. Lue lisää Benchmarking-raportista ja katso malliraportti. Tilaukset Alma Talent Tietopalveluiden asiakaspalvelu: puh. 0800 141 070 email. tietopalvelut@almatalent.fi.Pk-yrityksen arvonmääritys tilitoimistokäyttöön 2 100 € + alv.Yrityksen arvonmääritys tilitoimistokäyttöön antaa selkeän ja perustellun arvion yrityksen osakekannan tai liiketoiminnan käyvästä arvosta. Arvonmääritysmenetelmänä on tuottoarvoperusteinen lisäarvomalli, jossa määritetään yrityksen oman pääoman tuottovaatimus sekä arvioidaan lähivuosien tuloksentekokykyä. Lisäksi raportti sisältää kassavirtapohjaisen arvonmääritystarkastelun. Arvonmäärityksessä otetaan huomioon tilinpäätösanalyysi, yrityksen liiketoiminta, asiakaskunta, kilpailijat, vahvuudet, riskit, investointitarpeet ja omaisuuserät.Taloushallintoliiton jäsenille etuhinta:  Pk-yrityksen arvonmääritys on hyvä pohja lisäarvopalveluille, sillä arvonmääritys ei sisällä muuta kuin itse arvonmäärityksen. Arvonmäärityksen ympärille asiantunteva tilitoimisto pystyy halutessaan tarjoamaan mm.:yrityskaupan konsultaatiotasukupolvenvaihdoksen suunnittelualaki-, vero- ja rahoitusneuvontaa.Lue lisää Yrityksen arvonmäärityksestä.Tilaukset Alma Talent Tietopalveluiden asiakaspalvelu: puh. 0800 141 070 email. tietopalvelut@almatalent.fi.Katso kaikki Alma Talentin edut Taloushallintoliitolle tästä.

Yritystieto
AKL toimialakatsaus |  Alma Talent Tietopalvelut

Autoala tietää, missä mennään

Uusien autojen myynti ei ole palannut entiselle tasolleen vuoden 2008 finanssikriisin jälkeen. Se näkyy monen yrittäjän toiminnassa. AKL seuraa silmä kovana toimialakatsausta, sillä siitä on hyötyä koko alalle.Uusien autojen kauppa, vaihtoautokauppa, autohuolto, rengaskauppa ja autokatsastus. Siinä muutama autoalaan liittyvä osa-alue, jotka työllistävät Suomessa yhdessä muiden toimijoiden kanssa noin 45 000 ihmistä. Autoala on iso työllistäjä. Jos yleinen talouden tila heikkenee, henkilöstön määrää voidaan joutua vähentämään. Sellaista näkymää ei halua kukaan, ja siksi alan kehityksestä on oltava kartalla. Mitä tarkemmin tilanne tunnetaan, sitä varhemmin kehityksen suuntaan pystytään vaikuttamaan.Autoalan Keskusliitto AKL seuraa alaa jäseniensä edunvartijana. Yksi sen hyödyntämiä työkaluja on Alma Talent Tietopalveluiden toimittama autoalan toimialakatsaus. – Katsaus on tehty Alman kanssa jo 26 vuotta, eli todella pitkään, kertoo AKL:n toimitusjohtaja Pekka Rissa.Neljännesvuosisata antaa keskeiselle autoalan toimijalle alan kehityksestä paitsi pitkän historiallisen perspektiivin, myös vankan tiivistelmän nykyisyydestä. Vuosittain ilmestyvä, yli 80-sivuinen raportti sisältää monta pihviä. Se alkaa toimitusjohtajan katsauksella, joka avaa alan näkymiä maailmanlaajuisesti ja kotimaassa. Rissan tehtävänä on olla perillä erityisesti autoalaan vaikuttavista megatrendeistä, autoteollisuuden suunnasta ja esimerkiksi siitä, miten Suomessa voitaisiin lainsäädännön keinoin nuorentaa yhtä Länsi-Euroopan vanhimmista autokannoista. Monikäyttöinen työkaluKatsauksen kovaa ydintä ovat vasta valmistuneista tilinpäätöstiedoista poimitut luvut. Alma Talent Tietopalveluiden yritysanalyytikot analysoivat isojen ja pienien autoalan yrittäjien toiminnan laajuutta, kannattavuutta ja maksuvalmiutta. Katsauksessa vertaillaan lisäksi suurten suomalaisten ja ruotsalaisten yritysten tilinpäätöksiä ja luodaan katsaus tulevaisuuteen. Rissan käsissä toimialakatsaus taipuu moneen käyttöön. Hän tekee lukujen perusteella esityksiä, joita hän esittää kentällä jäsenyrityksille. – AKL:n tehtävänä on toimia jäsenyritystemme liiketoiminnan tukena. Se tarkoittaa nimenomaan tutkittuun dataan perustuvaa tukityötä ja konsultointia. Katsaus on suunnattu erityisesti omille jäsenillemme. Se kertoo erinomaisen hyvin, millaisessa taloustilanteessa tällä hetkellä olemme.Rissa käyttää katsauksen tietoja myös vaikuttaessaan viranomaisiin ja ministeriöihin. Poliittisia päättäjiä kiinnostavat samat megatrendit kuin autoalaakin: väestön vanheneminen ja kuluttajakäyttäytymisen muutokset. Esimerkiksi kymmenen vuoden päästä Suomessa on valtava määrä yli 80-vuotiaita. Onko heillä vielä ajokortti ja millaista autoa he ajavat? Entä haluavatko nuoret enää hankkia ajokorttia?Tulevaisuuden menestyjätAKL on kunnostautunut katsauksien teossa itsekin. Se on laatinut muun muassa kaksi autoalan tiekarttaa yhdessä Autotuojat ja -teollisuus ry:n kanssa. Kaikkia autoalan toimijoita kiinnostaa sekin, myllertävätkö sähköautot tulevaisuudessa automarkkinat, käytetäänkö autoissa bensaa ja dieseliä ja miten esineiden internet näkyy autojen varustelussa. AKL:n perustehtäviin kuuluu myös jäsenten kouluttaminen. Digiaikana se on iso pala purtavaksi. Autokauppias ei nimittäin myy enää pelkkää autoa vaan myös moninaisia palveluita. Fiksut autot tarvitsevat fiksun henkilökunnan, joka ei putoa kärryiltä.  Suuria rikkauksia autoala ei tällä hetkellä Suomessa tuota, mutta jokainen yrittäjä voi aina parantaa toimintaansa. Siihen Rissa kehottaa hakemaan näkemystä Alma Talent Tietopalveluiden toimialakatsauksesta. Siitä voi lukea, miten muut toimijat ovat alalla kehittyneet ja miten oma toiminta siihen suhteutuu. Yhdellä on voinut mennä huonommin kuin verrokkiyrityksillä, toisella paremmin. Syitä voi analysoida kukin tykönään ja muuttaa tarvittaessa bisneksen kurssia haluttuun suuntaan. AKL Summit kokoaa verkostoitujat Uusia ideoita liiketoiminnan kehittämiseksi AKL tarjoaa lokakuun 31. päivänä Helsingissä vuotuisessa huipputapahtumassa, AKL Summitissa. Alma Media on tapahtuman yhteistyökumppani. Alma Talent on osa Alma Media -konsernia. Tänä vuonna tilaisuus pohtii, millaisia tykötarpeita tulevaisuuden menestyvä yritys tarvitsee. Yksi ainesosa on ilmeinen: hyvä johtaminen. Se on iso haaste toimialalle, joka on tähän asti pärjännyt ilman pitkälle vietyä digitalisaatiota. Nyt autot ovat täynnä älyprosesseja, joita on ymmärrettävä. – Johtajan vasemman käden pitäisi touhuta koko ajan, jotta palkat voitaisiin maksaa. Samalla oikean käden pitäisi olla koko ajan tulevaisuudessa ottamassa selvää uusista ratkaisuista. Olisi tiedettävä, mitä otetaan käyttöön milloinkin ja miten henkilöstön osaamista kehitetään, Rissa miettii. Tulevaisuuden haasteista ja monesta muustakin kiperästä kysymyksestä pääsee vaihtamaan ajatuksia kollegoiden kanssa Finlandia-talossa. Siellä voi verkostoitua, ja juuri sitä ala arvostaa.AKL:n jäsenistö voi lukea autoalan katsausta sähköisessä muodossa liiton kotisivuilla. 

Yritystieto
Sammio