Sallitko sijaintitiedon käytön?
Alma Media voi tarjota sijaintiisi perustuen kohdennettua sisältöä, mainontaa ja säätietoja. Sijaintitiedot voidaan yhdistää palveluiden käytöstä kerättyihin tietoihin.
Numerot puhuvat, mutta vielä arvokkaampaa on nähdä numeroiden taakse ja tulevaan; löytää se tieto, jonka päätöksentekosi ja strategisen yrityssuunnittelun tueksi tarvitset. Miten kumppanin, asiakkaan tai kilpailijan liiketoiminta on kehittynyt, mitä he suunnittelevat seuraavaksi? Läpinäkyvän ja vertailukelpoisen tiedon varmistaa oma analyytikkotiimimme.
Hyvät suhteemme tiedontuottajiin näkyy asiakaspalvelussamme. Saat kauttamme syvällistä tuntemusta muun muassa lainsäädännöstä, tiedonkeräämisen tavoista ja asiakkaiden prosesseista.
Analysoida muuttuvaa toimintaympäristöä ja ennakoida muutoksia. Saat asiantuntevaa taustainformaatiota toimialasi kehitystrendeistä ja valmiiksi pureskeltua tietoa toimialasi kilpailutilanteesta.
Tutustua kattavaan ja ajantasaiseen taustatietoon suomalaisista yrityksistä ja niiden vastuuhenkilöistä.
Tilata Kauppalehden Menestyjä- ja Kasvaja-sertifikaatteja. Molemmat ovat näkyviä ja tehokkaita merkkejä yrityksesi taloudellisesta suoriutumisesta asiakkaille, sijoittajille ja sidosryhmille.
Pyytää huippuunsa jalostettua tietoa ja luotettavaa analyysiä mm. riskeistä ja yrityksen taloustiedoista. Voit pyytää esim. oikaistua tilinpäätöstä yrityksen nykytilanteen arvioimiseksi.
Tarjoamme tietopalvelupaketteja kuukausimaksulla sekä asiantuntijoiden juuri sinulle räätälöimiä ratkaisuja.
Suomalaisten rekisteröityjen yhdistysten, kauppakamareiden sekä uskonnollisten yhteisöjen nyky- ja historiatiedot.
Ajantasaista ja luotettavaa virallisia tietoa eurooppalaisista yrityksistä.
Menestyjä-sertifikaatin voivat tilata käyttöönsä yritykset, jotka saavat Menestyjäluokituksessa vähintään 50 pistettä.
Ulkopuolisen asiantuntijan laatima arvonmääritys selkeyttää yrityksen ja sen osakekannan hinnoittelua eli palvelee niin ostajaa kuin myyjää yrityskauppatilanteissa.
Tilinpäätösanalyysissä näet nopeasti yhdestä raportista yrityksen luokituksen ja taloudelliset tiedot.
Toimialatilasto antaa selkeän ja kattavan kuvan tarkasteltavan toimialan nykytilanteesta ja sen historiallisesta kehityksestä jopa 10 vuoden ajalta.
Benchmarking vertaa yritystä muihin saman alan yrityksiin sekä kertoo alan kilpailutilanteesta ja kehitysnäkymistä.
Ranking asettaa tarkastelun kohteeksi valitun yritysjoukon yritykset järjestykseen niiden tuoreimpien tilinpäätöslukujen perusteella.
Talouselämän vuosittain koostama listaus liikevaihdoltaan Suomen 500 suurimmista yrityksistä.
Tivin vuosittain koostama listaus liikevaihdoltaan Suomen 250 suurimmasta ict-alan yrityksestä.
Talouselämän selvitys kuvaa 30 suurimman suomalaisen asianajotoimiston kokoa ja tulosta suhteessa toisiinsa.
Talouselämä analysoi vuoden 2012 jälkeen yli 0,5 miljoonaa euroa pääomaa keränneiden startupien ja kasvuyhtiöiden menestystä. Aineisto kuvaa suomalaisten startupien kasvua, kannattavuutta sekä pääomatilannetta 2015-2018.
Markkinointi&Mainonta-lehden vuosittaisella Toimistojen top 50 -selvityksessä listataan suurimmat markkinointiviestinnän alan toimistot, joilla suunnittelutyön osuus on merkittävä.
Talouselämä seuraa tiiviisti yrityskauppoja, uutisoi niistä ja julkaisee taulukkoa tuoreista kaupoista lehdessä joka perjantai. Yrityskauppatiedot ovat ostettavissa excel-muodossa vuodesta 2000.
Luotettavan ja hyvän liikekumppanin tunnistaa Menestyjä-merkistä. Myös Alma Talent kuuluu Kauppalehden Menestyjä-yrityksiin, joiden talousanalytiikan ammattilaiset ovat todenneet suoriutuvan vertaisiaan paremmin. Menestyjäluokituksen tekee Alma Talent Tietopalveluiden analyytikot. Menestyjäluokituksessa yrityksen taloudellista suorituskykyä mitataan kuuden eri osa-alueen kannalta: kasvu, kannattavuus, tulos, maksuvalmius, vakavaraisuus ja velanhoitokyky. Yritys nousee Menestyjiin, jos se sijoittuu tunnuslukuvertailussa sekä oman toimialansa että koko maan yritysten parhaimmistoon. Mistä Menestyjä-sertifikaatti kertoo? Menestyjä-sertifikaatti kertoo siitä, että yrityksen talous on vakaalla pohjalla. Tällaiset yritykset ovat luotettavia ja haluttuja yhteistyökumppaneita sekä vakaita työnantajia. Menestyjä-sertifikaatti on osoitus myös siitä, että yrityksen johto ja organisaatio toimivat tehokkaasti ja yrityksestä löytyy tarvittavaa liiketoimintaosaamista. Menestyjäluokitus ennakoi myös tulevaa menestystä Menestyjäluokitus mittaa sekä rahoituksellista riskiä, että liiketaloudellista menestystä. Esimerkiksi Menestyjä-yrityksien todennäköisyys ajautua konkurssiin on kokonaisuudessaan parin promillen luokkaa, kun vertailujoukon vastaava todennäköisyys on noin kymmenkertainen. Menestyjäluokitus ennustaa nimensä mukaisesti myös yrityksen tulevaa liiketaloudellista menestystä. Esimerkiksi Menestyjien pääoman tuottoasteet ovat muita yrityksiä paremmalla tasolla tulevina vuosina. Luotettavan kumppanin Menestyjä-merkki Menestyjäksi sertifioitu yritys voi hankkia käyttöönsä Menestyjä-merkin, jonka yritys voi liittää mm. verkkosivuilleen ja painotuotteisiin. Maksullinen paketti sisältää lisäksi sertifioinnista kertovan kunniakirjan, kattavan analyysiraportin oman yrityksen kehityksestä sekä toimialan 10 vuoden kehitystä kuvaavan raportin. Menestyjä-merkki näkyy myös Kauppalehti.fi-palvelussa yrityksen tietojen kohdalla. Onko yrityksesi Menestyjä? Kauppalehden nettisivujen Menestyjä-listalta voit tarkistaa, onko yrityksesi Menestyjä-yritys. Jos yrityksesi täyttää Menestyjän kriteerit, voit tilata Menestyjä-sertifikaatin yrityksesi käyttöön.
Juttu on julkaistu ensimmäisen kerran Menestyjä-listauksessa 6.9.2018.Tilinpäätös kertoo yrityksen toiminnasta luotettavasti ja kaunistelematta.Se on tehokas työkalu markkinatilanteen tai vaikkapa hyvän liikekumppaninarviointiin. Myös Kauppalehden Menestyjä-yritykset valikoituvat tilinpäätöstietojenperusteella.Suomi on täynnä menestyviä yrityksiä, mikä ei ole pelkkää sattumaa. Silti toiset pärjäävät paremmin kuin toiset. Mistä tekijöistä menestys syntyy? Se kiinnostaa paitsi yrityksen johtoa ja henkilöstöä myös rahoittajia, tavarantoimittajia ja lukuisia sidosryhmiä.Alma Talent Tietopalveluiden analyytikot etsivät menestystekijöitä tilinpäätöstiedoista. Siellä ne nimittäin ovat, kaikkien nähtävillä. Kaikilla ei ole kuitenkaan aikaa paneutua lukuihin ja niiden taustoihin. Siksi me tarjoamme apuamme. Meillä on pitkä kokemus tilinpäätösinformaation analysoinnissa ja vertailussa. Nostamme taloudellisesti menestyvät yritykset esiin.Tilinpäätös on laaja ja standardoitu tietolähde, josta sijoittaja saa tukea rahoituspäätökselleen ja tavarantoimittaja tietoa yrityksen maksukyvystä. Tilinpäätökseen pohjautuva tilinpäätösanalyysi on puolestaan työkalu, joka ei kerro vain yrityksen omasta taloustilanteesta ja suorituskyvystä, vaan paljastaa lisäksi sen, miten yritys pärjää omalla toimialallaan ja samassa kokoluokassa toimivien yritysten joukossa.Luottoluokittajat tutkivat useimmiten yritysten vakavaraisuutta ja maksuhäiriöttömyyttä luokituksia määrittäessään. Se ei kuitenkaan riitä Menestyjä-yrityksiä arvioitaessa. Menestyjäluokituksessa yrityksen taloudellista suorituskykyä mitataan kuudella eri osa-alueella. Pisteitä annetaan kasvusta, kannattavuudesta, tuloksesta, maksuvalmiudesta, vakavaraisuudesta ja riskinsietokyvystä. Yritys voi saada pisteitä nollasta sataan. Yli 50 pistettä saaneet yritykset luokitellaan Menestyjiksi – niihin, jotka pärjäävät vertaisiaan paremmin.Menestyjäluokitus tunnistaa yrityksen riskit ja erottelee hyvät yritykset toisistaan. Se antaa myös osviittaa tulevasta. Esimerkiksi Menestyjien todennäköisyys ajautua konkurssiin on parin promillen luokkaa, kun taas vertailujoukon vastaava todennäköisyys on noin kymmenkertainen. Menestyjäluokitus on Kauppalehden Menestyjien ydin. Tässä Menestyjät-listassa näytetään vuoden 2018 aikana Menestyjä-sertifikaatin lunastaneet yritykset, kaikki ne, jotka ovat suoriutuneet talousanalyytikon mukaan vertaisiaan paremmin.Tilaa Menestyjä-sertifikaatti tästä.
Kattava raportti oman toimialan kehityksestä ja kilpailijoista säästää aikaa ja helpottaa yrityksen strategiatyötä. Kerrankin joku muu on tehnyt urakalla töitä puolestasi. Yritysjohto pohtii vuodesta toiseen työkseen samoja strategisia kysymyksiä. Vain vastaukset vaihtelevat. Vastausten arvo on kiinni siitä, miten laadukkaisiin taustatietoihin ne perustuvat. VALOR Partners Oy:n perustajat päättivät helpottaa yritysten ylimmän johdon pohdintatyötä. He kokosivat sarjan toimialakatsauksia avuksi yritysten strategiatyöhön, yritysjärjestelyihin ja operatiiviseen kehittämiseen. Yritys- ja tilinpäätösanalyysiosuuden yhteistyökumppani on Alma Talent Tietopalvelut, joka toimii myös Strategisen toimialakatsauksen jälleenmyyjänä. Vuonna 2017 raportteja oli saatavilla Tele, Energia, Sote, IT ja Media -toimialoilta. Raportit päivitetään vuosittain. Vuoden 2018 raportit julkaistaan syksyn aikana. "Yritysjohto ja sidosryhmät tarvitsevat päätöksenteon tueksi ymmärtämystä toimialansa kehityksestä – pörssilistaamattomat yritykset mukaan lukien. Meillä on eri toimialoilta vuosittain kymmeniä ylimmän johdon strategiatyöhön liittyviä konsulttihankkeita sekä historiatiedot sadoista vastaavista hankkeista. Tarjoamme kaiken meille kertyneen tiedon ja toimialaymmärryksen asiakasyritysten strategiakäyttöön", partneri Antti Halonen VALORista kertoo. Faktapohjalta käytännön päätöksentekoon Toimialakatsaukset sisältävät faktapohjaisen liiketoimintaympäristön analyysin sekä tilinpäätöspohjaiset taloustiedot alan yrityksistä. Tiedot on koottu useista eri lähteistä. Katsausten perusteella saa monipuolisen kuvan siitä, mihin toimiala on menossa ja mitä muutokset tarkoittavat suomalaisille yrityksille. Halonen luettelee listan yritysjohdon tyypillisiä kysymyksiä, joihin strategiset toimialakatsaukset vastaavat: • Miten kilpailijayrityksillä menee (liikevaihdon, kannattavuuden ja investointien kehitys)? • Miten koko toimialalla menee nyt ja lähivuosina? • Mitkä asiat ja tekijät vaikuttavat voimakkaimmin alan kehitykseen? • Mitä uhkakuvia ja mahdollisuuksia tekninen kehitys ja uudet innovaatiot luovat alalle? • Millaisia yritysjärjestelyjä toimialalla on tehty viime vuosina ja millaisin arvostustasoin? • Mihin suuntaan toimialan sääntely kehittyy? • Miten julkisen sektorin rooli muuttuu? Vaihtoehto räätälöidyille markkinaselvityksille Halosen mukaan tyypillisin toimialakatsauksen tilaaja on keskikokoinen yritys alalta, jolla on käynnissä merkittäviä muutoksia tai markkinat ovat vasta hahmottumassa. "Kaikki yritykset eivät voi investoida vuosittain kymmeniä tuhansia euroja laajaan toimiala-analyysiin, eivätkä pelkät pörssiyritysanalyysit anna kunnollista kuvaa toimialasta. Raportti on hyvä ratkaisu tilannetiedon päivittämiseksi ja pohjaksi strategiatyölle tai strategisille hankkeille." "Kehitämme raportteja jatkuvasti asiakaspalautteen pohjalta. Jos asiakkailla on tarpeita tarkempiin jatkoselvityksiin, pystymme hoitamaan ne tehokkaasti laadukkaan pohjatyön ansiosta", Halonen kertoo. Avainsanat markkinaselvitys toimialakatsaus yritysanalyysi ympäristöanalyysi strategia johtaminen tele energia sote IT media Strategisen toimialakatsauksen hinta on 5000 €. Lue lisää Strategisesta toimialakatsauksesta. VALOR on liikejohdon konsultointitoimisto, joka tukee asiakkaitaan kasvun, kannattavuuden ja omista-arvon kehittämisessä sekä kilpailuympäristön ymmärtämisessä. Juttu on julkaistu ensimmäisen kerran Kauppalehden Studiossa lokakuussa 2017.
Alma Talentin Jargonmankeli-podcastsarjan seitsemännessä jaksossa puhutaan suomalaisten yritysten tunnusluvuista. Miten tunnuslukujen avulla ennakoidaan yritysten tulevaa menestystä? Entä mitkä tunnusluvut paljastavat todennäköiset menehtyjät? Vieraspenkille istahtaa analyytikko Ari Rajala – mies Kauppalehti Menestyjien takaa. Kuuntele Jargonmankeli ja kuule, mitä tietoa yritysten lukuihin oikeasti kätkeytyy! Jargonmankeli netissä: https://www.almatalent.fi/etusivu/seuraavalletasolle Kuuntele 7.jakso ”Mistä tunnistaa menestyvät ja menehtyvät yritykset” Soundcloudista: https://soundcloud.com/jargonmankeli/mista-tunnistaa-menestyvat-ja-menehtyvat-yritykset