Tunne asiakkaasi, kilpailijasi ja kumppanisi.

Yritystietopalvelut

Numerot puhuvat, mutta vielä arvokkaampaa on nähdä numeroiden taakse ja tulevaan; löytää se tieto, jonka päätöksentekosi ja strategisen yrityssuunnittelun tueksi tarvitset. Miten kumppanin, asiakkaan tai kilpailijan liiketoiminta on kehittynyt, mitä he suunnittelevat seuraavaksi? Läpinäkyvän ja vertailukelpoisen tiedon varmistaa oma analyytikkotiimimme.

Hyvät suhteemme tiedontuottajiin näkyy asiakaspalvelussamme. Saat kauttamme syvällistä tuntemusta muun muassa lainsäädännöstä, tiedonkeräämisen tavoista ja asiakkaiden prosesseista.


Meillä on työkalut ja asiantuntijat, joiden avulla voit:

Analysoida muuttuvaa toimintaympäristöä ja ennakoida muutoksia. Saat asiantuntevaa taustainformaatiota toimialasi kehitystrendeistä ja valmiiksi pureskeltua tietoa toimialasi kilpailutilanteesta.

Tutustua kattavaan ja ajantasaiseen taustatietoon suomalaisista yrityksistä ja niiden vastuuhenkilöistä.

Tilata Kauppalehden Menestyjä- ja Kasvaja-sertifikaatteja. Molemmat ovat näkyviä ja tehokkaita merkkejä yrityksesi taloudellisesta suoriutumisesta asiakkaille, sijoittajille ja sidosryhmille.

Pyytää huippuunsa jalostettua tietoa ja luotettavaa analyysiä mm. riskeistä ja yrityksen taloustiedoista. Voit pyytää esim. oikaistua tilinpäätöstä yrityksen nykytilanteen arvioimiseksi.

Ota yhteyttä, niin ehdotamme juuri sinulle sopivaa ratkaisua.

Tarjoamme tietopalvelupaketteja kuukausimaksulla sekä asiantuntijoiden juuri sinulle räätälöimiä ratkaisuja.

Pyydä yhteydenottoa

Yritystietoja saat näistä palveluista:

Tietopalvelut käyttöön alk. 27,50 € / kk

 

Analysaattori | Alma Talent Tietopalvelut

Analysaattori

Kaikki tärkeät taloustiedot yhdestä palvelusta.

Tutustu »

 

Kohderyhmähaku

Kohderyhmähaku

Yritysten ja päättäjien yhteystiedot B2B-myyntiin ja markkinointiin.

Tutustu »

Yrityshaku

Yrityshaku

Yritys- ja taloustiedot kätevästi yhdestä paikasta.

Tutustu »

Konkurssit ja yrityssaneeraukset

Konkurssit ja yrityssaneeraukset

Konkurssitiedot konkurssi- ja yrityssaneerausrekisteristä.

Tutustu »

Yhdistysrekisteri

Yhdistysrekisteri

Suomalaisten rekisteröityjen yhdistysten, kauppakamareiden sekä uskonnollisten yhteisöjen nyky- ja historiatiedot.

Tutustu »

European Business Register (EBR)

European Business Register

Ajantasaista ja luotettavaa virallisia tietoa eurooppalaisista yrityksistä,

Tutustu »

Erikseen tilattavat tuotteet

Menestyjä-yritykset

Menestyjä-sertifikaatti

Menestyjä-sertifikaatin voivat tilata käyttöönsä yritykset, jotka saavat Menestyjäluokituksessa vähintään 50 pistettä. 

Tutustu »

Kasvaja-sertifikaatti

Kasvaja-sertifikaatti

Kasvaja-sertifikaatti, dynaaminen ja näkyvä todiste kasvusta.

Tutustu »

Yrityksen arvonmääritys

Yrityksen arvonmääritys

Ulkopuolisen asiantuntijan laatima arvonmääritys selkeyttää yrityksen ja sen osakekannan hinnoittelua eli palvelee niin ostajaa kuin myyjää yrityskauppatilanteissa. 

Tutustu »

 

Tilinpäätösanalyysi

Tilinpäätösanalyysi

Tilinpäätösanalyysissä näet nopeasti yhdestä raportista yrityksen luokituksen ja taloudelliset tiedot. 

Tutustu »

Toimialatilasto

Toimialatilasto

Toimialatilasto antaa selkeän ja kattavan kuvan tarkasteltavan toimialan nykytilanteesta ja sen historiallisesta kehityksestä jopa 10 vuoden ajalta. 

Tutustu »

Benchmarking-raportti

Benchmarking-raportti

Benchmarking vertaa yritystä muihin saman alan yrityksiin sekä kertoo alan kilpailutilanteesta ja kehitysnäkymistä.

Tutustu »

Ranking

Ranking-raportti

Ranking asettaa tarkastelun kohteeksi valitun yritysjoukon yritykset järjestykseen niiden tuoreimpien tilinpäätöslukujen perusteella. 

Tutustu »

TE 500 -lista

Talouselämä 500 -lista

Talouselämän vuosittain koostama listaus liikevaihdoltaan Suomen 500 suurimmista yrityksistä.

Tutustu »

Tivi 250 -lista

Tivi 250 -lista

Tivin vuosittain koostama listaus liikevaihdoltaan Suomen 250 suurimmasta ict-alan yrityksestä.

Tutustu »

Suurimmat asianajotoimistot 2010-2019

Suurimmat asianajotoimistot 2010-2019

Talouselämän selvitys kuvaa 30 suurimman suomalaisen asianajotoimiston kokoa ja tulosta suhteessa toisiinsa.

Tutustu »

Kasvuyritykset-selvitys

Kasvuyritykset-selvitys 2019

Talouselämä analysoi vuoden 2012 jälkeen yli 0,5 miljoonaa euroa pääomaa keränneiden startupien ja kasvuyhtiöiden menestystä. Aineisto kuvaa suomalaisten startupien kasvua, kannattavuutta sekä pääomatilannetta 2015-2018.

Tutustu »

Suurimmat markkinointiviestinnän toimistot top 50

Suurimmat markkinointiviestinnän toimistot top 50

Markkinointi&Mainonta-lehden vuosittaisella Toimistojen top 50 -selvityksessä listataan suurimmat markkinointiviestinnän alan toimistot, joilla suunnittelutyön osuus on merkittävä.

Tutustu »

Yrityskaupat

Yrityskaupat

Talouselämä seuraa tiiviisti yrityskauppoja, uutisoi niistä ja julkaisee taulukkoa tuoreista kaupoista lehdessä joka perjantai. Yrityskauppatiedot ovat ostettavissa excel-muodossa vuodesta 2000.

Tutustu »

Suosituimmat blogit

Analysaattori Oman pääoman tuotto

Onko yrityksesi tuottavuus heikompi kuin kilpailijoilla? Ota Analysaattori avuksi.

Aiheuttaako yrityksesi oman pääoman tuoton kehitys harmaita hiuksia? Haluaisitko selvittää, miksi se on jäänyt heikoksi ja miten sitä voisi kehittää? Yksinkertainen DuPont-analyysi on mainio keino selvittää, mistä ongelma kiikastaa.

Yritystieto
Analysaattori Datalla paras strategia

Parhaalla datalla paras strategia

Voiko yritys hukkua tietotulvaan? Kyllä voi, mutta ei tarvitse. Analysaattori valitsee puolestasi tiedon, jota sinun kannattaa seurata.

Yritystieto

CRM myynnin työkaluna

CRM lisää tehokkaassa käytössä euroja liikevaihtoon ja asiakkaita salkkuun. Ajantasainen asiakasdata tukee myyntiä ja lisää asiakastyytyväisyyttä.

Myynti ja markkinointi
Case Destia,

Tietohuolto auttaa pitämään Destian asiakas- ja toimittajatiedot ajan tasalla

Suomen suurin infra-alan toimija Destia yhdisti asiakas- ja toimittajarekisterinsä yhdeksi kokonaisuudeksi. Samalla tietoja karsittiin, päivitettiin ja rikastettiin Alma Talent Tietopalveluiden tietohuollon avulla. Destia suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää liikenneväyliä ja -ratoja, liikenne- ja  teollisuusympäristöjä sekä kokonaisia elinympäristöjä. Suunnittelu- ja toteutuspalvelut ulottuvat maanalaisesta rakentamisesta kattavaan maanpäälliseen toimintaan ja vaativasta pohjarakentamisesta aina energia- ja insinöörirakentamiseen saakka. Henkilöstöä yrityksessä on noin 1 600. Destia toimii osana arvoketjua, johon liittyy laaja joukko toimijoita ja sidosryhmiä – asiakkaiden ja tilaajien lisäksi myös lukuisia palvelun- ja tavarantoimittajia. Palvellakseen asiakkaitaan paremmin Destia panostaa voimakkaasti digitalisaatioon ja automatisointiin. Myös työmenetelmiä ja toimintatapoja kehitetään jatkuvasti uutta teknologiaa hyödyntäen. Vuosina 2018 ja 2019 Destia toteutti kaksi merkittävää järjestelmäuudistusta. Ensin asiakkuuden ja myyntityön järjestelmä CRM siirrettiin Microsoft Dynamics 365 -ympäristöön. Seuraavaksi Destia rakensi uuden hankintajärjestelmän ja siihen sisältyvän toimittajarekisterin samalle alustalle. Tässä yhteydessä asiakas- ja toimittajarekistereiden tiedot yhdistettiin toisiinsa. – Yhdistämisestä syntyi aikamoinen määrä tietoa yrityksistä ja toimijoista. Päällekkäisyyksiä piti siivota ja tietoa ajantasaistaa, kertoo järjestelmäasiantuntija Tiina Appelqvist Destian ICT-palveluista. Vanhat tiedot osoittautuivat hajanaisiksi ja osittain vanhentuneiksi, ja sama tieto saattoi esiintyä moneen kertaan hieman eri muodoissa. Tiedot oli saatava päivitettyä ja uudistettua. Tietohuoltopartnerikseen Destia valitsi Alma Talent Tietopalvelut. – He auttoivat karsimaan vanhaa dataa ja päivittämään sitä rikastamisprosessillaan. Kun se oli tehty, asensimme järjestelmäämme Alma Talentin Tietopalveluiden tarjoaman lisäosan, niin kutsutun Alma Talent -pluginin. Sen avulla meillä on nyt suora yhteys tietokannastamme heidän yritystietokantaansa. Esimerkiksi uuden asiakkaan tai toimittajan perustaminen rekisteriin kaikkine talous- ja taustatietoineen on helppoa ja tiedot päivittyvät järjestelmäämme automaattisesti. Jatkuva päivittäminen takaa sen, että tieto pysyy käyttökelpoisena. Ajantasainen ja luotettava tieto tärkeintä Tiina Appelqvistin mukaan jopa 80 prosenttia asiakasrekisterin tiedoista voi vanheta joiltakin osin vuoden aikana. Muun muassa yritysten omistussuhteissa ja yhteyshenkilöiden yhteystiedoissa tapahtuu paljon muutoksia. Tietohuollon ansiosta CRM-järjestelmän tieto on nyt yhtenäisempää, laadukkaampaa ja luotettavampaa. Se helpottaa Destian henkilöstön työtä. Konkreettista ajansäästöä tuo se, että Alma Talent -pluginin kautta haetun yrityksen talous- ja taustatiedot löytyvät heti Destian tietokannasta esitäytettyinä. Näin käyttäjien ei enää tarvitse kirjoitella käsin y-tunnuksia tai osoitteita. Samalla se vähentää esimerkiksi kirjoitusvirheiden määrää, jolloin datan laatu säilyy hyvänä. – Positiivista palautetta on tullut juuri tästä. Jotkut olivat täyttäneet tietoja käsin ja vasta myöhemmin ymmärtäneet, että kaiken olisi saanut haettua tietokannasta oikeaa painiketta painamalla. Eri käyttäjät tarvitsevat erilaista tietoa Destialaiset hyödyntävät Alma Talent -pluginin tarjoamia tietoja eri tarkoituksiin. Hankinnassa työskentelevät saattavat etsiä materiaali- ja palvelutoimittajien yhteystietoja, kun taas myyntivastaavia kiinnostaa asiakkaiden yhteys- ja taloustiedot. Kolmas käyttäjäryhmä on taloushallinnon henkilöstö. – Nyt myynti- ja ostolaskutus saavat pluginin kautta perustietoa esimerkiksi yrityksen taloustilanteesta. Heitä kiinnostaa, liittyykö yrityksen maksukykyyn kohonnutta riskiä tai onko yrityksen juridisessa tilassa tapahtunut muutoksia – esimerkiksi selvitystilaan joutuminen tai konkurssi. Näin pluginia hyödyntämällä saadaan osviittaa siitä, missä mennään, Appelqvist toteaa. Käyttöönotto oli sujuvaa Tietohuollon toteutus ja pluginin käyttöönotto kesti muutaman kuukauden ja sujui suunnitellusti. Destian järjestelmäarkkitehti vastasi kokonaisuuden toteutuksesta. – Toteutuksessa oli mukana monta tahoa samanaikaisesti, muun muassa järjestelmätoimittajia ja käyttäjiä. Järjestimme paljon testausta ja varmistimme, että kaikki toimii odotetusti. Käyttöönottoa helpotti myös Alma Talent Tietopalveluiden selkeä ohjeistus. Destia järjesti henkilöstölle sisäisiä koulutuskampanjoita ja tietoiskuja pluginin käytöstä. Appelqvistin mukaan henkilökunta on ottanut Alma Talentin tietohuoltoratkaisun hyvin vastaan. Tietoja on helppo hakea, ja manuaalinen tietojen päivittämisen tarve on vähentynyt. Näin käyttäjiltä säästyy aikaa omiin töihinsä. Säännöllistä tietohuoltoa hän suositteleekin kaikille, joilla on CRM-järjestelmä käytössään. Helppous on avainsana myös tulevaisuudessa. Luotettavaan tietoon on päästävä näppärästi käsiksi liikkuvassa työssä, vaikkapa Destialle tyypillisellä laaja-alaisella työmaalla. Appelqvist toteaakin, että tulevaisuudessa mobiilioptimointi korostuu entisestään.Kuva: Mikko Vähäniitty.

Yritystieto
Sammio