Analysaattori - jalostaa yritysdataa

Kerro Analysaattorille, mitä haluat tietää kilpailijoista, asiakkaista tai yhteistyökumppaneista. Analysaattori tarjoaa vastauksen yhdistämällä tuoreen virallisen tiedon, yritysten tilinpäätöstiedon, Alma Talentin journalistisen sisällön sekä sosiaalisen median viestit ainutlaatuiseksi kokonaisuudeksi. 

Saat sekunneissa käyttökelpoista dataa, jonka etsimiseen käsipelillä menee jopa päiviä.

Analysaattori - jopa 2 000 muutosta yritystietoihin vuorokaudessa

Tiedolla on taipumus vanheta yhdessä yössä. Analysaattori kerää väsymättä, jatkuvasti tietoa useista eri lähteistä. Alma Talentin eli Analysaattorin tietokannassa tapahtuu keskimäärin 2 000 muutosta vuorokaudessa - vuosittaisten muutosten määrä on valtava. Kaikki Analysaattorin tieto on läpinäkyvää, alkuperä on todennettavissa.

Esimerkiksi yhden vuoden aikana 15 000 yrityksen toimiala vaihtuu, kymmeniä tuhansia yrityksiä muuttaa uuteen osoitteeseen, kymmenien tuhansien yritysten päättäjissä tapahtuu muutoksia.

Analysaattori seuraa bisnestä väsymättä

  • Kilpailutilanne: Mitä kilpailijoissanne, asiakkaissanne ja yhteistyökumppaneissanne tapahtuu? Miten pidät huolen, ettei relevantti tieto jää huomaamatta?
  • Asiakkaat: Miten eri asiakasryhmillä menee suhteessa toisiinsa? Miten asiakkaillanne menee suhteessa laskutukseen? Onko hälyttävää, jos asiakas kasvaa ja laskutus laskee?
  • Rekrytointi: Millaisia osaajaa kilpailijasi/asiakkaasi rekryää juuri nyt? Keitä on juuri palkattu?
  • Talous: Millä talouden osa-alueella olette kilpailijoita jäljessä ja missä vahvempia?
  • Markkinat: Mihin suuntaan tärkeimmät asiakastoimialanne kehittyvät?


Lue blogikirjoituksia Analysaattorista

Yrityksen arvonmääritys

Miten yrityksen arvo määritellään?

Omistajanvaihdosta suunniteltaessa kannattaa käyttää apuna asiantuntijaa yrityksen arvon määrittämisessä. Ulkopuolisen asiantuntijan tekemä arvonmääritys on tärkeä työväline yrityskauppaneuvotteluissa ja niihin valmistauduttaessa. Mutta miten yrityksen arvo määritellään? Jokaisen arvonmääritystä suunnittelevan on hyvä tietää perusasiat. Arvonmääritystä tehtäessä katse on yrityksen lähitulevaisuudessa ja tulevissa tuotoissa. Älä tilaa arvonmääritystä, joka perustuu ainoastaan toteutuneisiin lukuihin. Arvonmäärityksessä korostuvat arviot.  Tärkeässä roolissa on yrityksen liiketoiminnan ymmärtäminen ja strateginen analyysi yrityksestä. Tästä syystä ei ole yhdentekevää, kenellä teetät yrityksen arvonmäärityksen.  Arvonmäärittäjän kokemus näkyy myös laskelmien lopputuloksessa. Johtuen osittain kohdista 1 ja 2, yrityksen arvo on subjektiivinen. Se voi esimerkiksi olla eri henkilö- tai yritysostajalle. Yksityishenkilön resurssit yhtiön kehittämiseen ja rahoittamiseen ovat usein rajalliset, kun taas yritysomistaja voi helposti skaalata liiketoiminnan suuremmaksi ja hyötyä ostosta täten taloudellisesti enemmän. Millä menetelmällä yritys arvostetaan? Valitessasi arvonmäärittäjää, selvitä millä menetelmällä yritystä ollaan arvostamassa. Näin myös ymmärrät arvonmääritystä paremmin. Substanssiarvo on yrityksen minimiarvo ja kertoo yrityksen arvon, jos liiketoiminta lopetettaisiin ja omaisuuserät myytäisiin. Tämä menetelmä ei kuitenkaan sovi jatkossakin liiketoimintaa harjoittavan yrityksen arvonmääritykseen. Poikkeuksena ovat hyvin pääomaintensiiviset alat, joissa liiketoiminnan tuotot ovat matalat. Tuottoarvoperusteinen arvonmääritys on parhain menetelmistä kannattavaa liiketoimintaa harjoittavalle yritykselle. Tässä yrityksen arvo perustuu nimensä mukaisesti liiketoiminnan tulevaisuuden tuottoihin. Käytetyimmät mallit ovat lisätulosmalli ja diskontattujen kassavirtojen malli (ns. kassavirtamalli). Arvostuskertoimet sopivat arvonmäärityksen lopputuloksen arviointiin, mutta ovat ainoana menetelmänä turhan yleistäviä ja suuripiirteisiä. Hintaa voidaan verrata esimerkiksi liikevaihtoon (P/S) tai johonkin tuloksen erään (EV/EBITDA, EV/EBIT, P/E).Kertoimien avulla määritetty arvo voidaan näin suhteuttaa verrokkiyhtiöiden arvostustasoon. Olemme tehneet pk-yritysten arvonmäärityksiä jo vuodesta 2003. Ota yhteyttä, jos haluat tietää lisää arvonmäärityksestämme tai tilata sellaisen.     

Yritystieto
Henkilön luottotiedot

Luottoluokitukset Tietopalveluista!

Miten teidän yrityksessänne hoidetaan riskienhallinta, luotonvalvonta ja kumppaneiden taustojen varmistaminen? Oletko tutustunut Tietopalveluiden Yrityshaun kolmeen erilaajuiseen luottoluokitukseen Ratingiin, Mediumiin ja Standardiin? Esittelemme tässä tekstissä näiden kolmen luottokelpoisuusraportin keskinäiset eroavaisuudet. Luottokelpoisuusraportit ovat ostettavissa Yrityshausta ja ne löytyvät käyttöliittymästä otsikon ”Luottoluokitukset ja taloudelliset raportit” alta. Raportit tuottaa Bisnode Finland Oy. Rating Rating-raportti on tiivistelmäraportti yrityksen luottokelpoisuudesta. Raportista selviää Rating-luokitus, luottolimiittisuositus, Rating-perusteet ja Rating-historia. Rating-raportti on hyvä ja edullinen tiivistelmä yrityksen luottoluokituksesta silloin, kun tarvitset tiedon nopeasti ja ilman laajaa taustoitusta.     Rating-raportin hinta on 5,50€/kpl   Katso malliraportti Rating-raportista Tutustu Rating-perusteiden luokkiin ja niiden selitteisiin Medium Medium-raportti sisältää Rating-raportin tietojen lisäksi Rating-perusteet tarkennettuina sekä tiedot liittyen yrityksen toimintaan, taustaan, talouteen ja maksutapaan sekä yrityksen vastuuhenkilöiden rooli- ja luottohistorian. Lisäksi raportti sisältää yrityksen viiden viimeisimmän julkistetun tilikauden tunnusluvut.   Medium-raportin hinta on 15€/kpl Katso malliraportti Medium-raportista Standard Standard-raportti on laajin luottoluokitusraportti. Se sisältää kaikki Rating-raportin tiedot (Rating-luokituksen sekä luottolimiittisuosituksen, Rating-perusteet tarkennettuina sekä tiedot liittyen yrityksen toimintaan, taustaan, talouteen ja maksutapaan sekä yrityksen vastuuhenkilöiden rooli- ja luottohistorian). Lisäksi Standard-raportti sisältää yrityksen viisi viimeksi julkaistua tilinpäätöstä.   Standard-raportin hinta on 25€/kpl   Kato malliraportti Standard-raportista Ota meihin yhteyttä!  Asiakaspalvelumme auttaa sinua kaikissa palveluumme liittyvissä kysymyksissä! Palvelemme ma–pe klo 8.30–16.30 puhelinnumerossa: 0800 141 070 (maksuton numero) tai sähköpostitse tietopalvelut@almatalent.fi Voit myös jättää meille yhteydenottopyynnön, olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian!

Yritystieto

Sinua saattaisivat kiinnostaa myös nämä:

Benchmarking-raportti

Benchmarking-raportti

Selvitä kilpailijoidesi vahvuudet ja heikkoudet.

Tutustu Benchmarking-raporttiin

Kohderyhmähaku

Kohderyhmähaku

Tehosta B2B-myyntiä ja markkinointia ajantasaisilla yritys- ja päättäjätiedoilla. 

Tutustu Kohderyhmähakuun

Tunnuslukuopas

Tunnuslukuopas

Kattava tunnuslukuopas sisältää yritystoiminnan keskeisimmät tunnusluvut, laskentakaavat ja tulkinnat.

Tutustu tunnuslukuoppaaseen

Sammio