Alma Media aloittaa kumppanuuden asuntokaupan palvelualusta DIAS:in kanssa

22.01.2020 17:26

Alma Media kehittää asuntokauppaan liittyvää palvelukokonaisuutta ja aloittaa strategisen kumppanuuden asuntokaupan digitaalisen palvelualusta DIAS:in kanssa.

- Tavoitteemme on nivoa omat ja kumppaneiden palvelut avoimeksi verkostoksi yhä yhtenäisemmän käyttäjäkokemuksen tarjoamiseksi. Tahtotilamme on samalla edistää koko asumisen toimialan kehittymistä ja luoda paremmat edellytykset kiinteistö- ja huoneistodatan jalostamiseen asiakkaidemme prosesseissa, sanoo Alma Talentin palveluliiketoiminnasta vastaava johtaja Taru Lehtinen.

- Olemme Alma Mediassa kehittäneet vuosia digitaalisia työvälineitä kiinteistönvälittäjille, ja kauppavaiheen digitalisoituminen niveltyy luontevasti osaksi välitysjärjestelmäämme. Tiivistämme yhteistyötä tarjotaksemme entistä paremman palvelukokonaisuuden välityskentälle, Alma Mediapartnersin toimitusjohtaja Heikki Huttunen sanoo.

Tulevaisuuden asunto- ja kiinteistökauppa on digitaalista. Tarjotaksemme asiakkaillemme parhaat markkinoilla olevat palvelut tiivistämme yhteistyötä kauppa-alusta DIAS:in kanssa. Alma Talent Oy on sopinut viiden prosentin omistusosuuden hankkimisesta Digitaalinen asuntokauppa DIAS Oy:stä. Alma Talent tarjoaa digitaalisen kiinteistökaupan mahdollistavan kiinteistökaupan luonnostelupalvelun ja nyt DIAS:in palvelualustan avulla asiakkaamme voivat myös toteuttaa digitaalista asuntokauppaa sujuvasti Alman palveluiden sisällä.

DIAS on suomalaisen ohjelmistoyhtiö Tomorrow Techin kehittämä digitaalisen asunto-osakekaupan alusta, joka huolehtii digitaalisilla osakkeilla muun muassa pankkien hyväksynnät, ostajan ja myyjän allekirjoitukset, varainsiirtoveron ja muut maksut sekä omistajamuutoksen tekemisen osakehuoneistorekisteriin. Digitaalinen asuntokauppa alkoi kesällä 2019 ja on lähtenyt nopeasti käyntiin.

DIAS:in kanssa solmittu strateginen kumppanuus näkyy Alman kiinteistövälittäjille suunnattujen palveluiden tuotteistuksessa kevään 2020 aikana. Samalla Alma Talent vahvistaa kiinteistödataliiketoiminnan tiimiään ja jatkossa tuote- ja palvelukehityksestä vastaa Niilo Ursin. Hän aloittaa kiinteistötiedon johtajana helmikuussa 2020.

Digitaalisuus nopeuttaa asuntokauppoja

Digitalisoitumisen myötä Alman ja kumppaneiden palveluissa asuntokaupan rutiinivaiheita voidaan automatisoida ja hoitaa tehokkaammin. Kuluttajille digitaalinen palvelu tuo sujuvampaa asiointia ja säästää aikaa, asuntokauppa voidaan tehdä välittäjän avulla pankin aikatauluista riippumatta. Vastaavasti kiinteistövälittäjän paperityöhön käyttämä vaiva vähenee, kaupanteko nopeutuu viikosta tunteihin ja välittäjä voi keskittyä asiakkaidensa palveluun. Aiemmin asunto-osakekaupoissa eri osapuolet käyttivät paljon aikaa tiedon kokoamiseen eri lähteistä ja asiakirjojen lähettämiseen edestakaisin.

Alman laaja kattaus asumisen digipalveluita ja laadukkaita sisältöjä asiakkaan päätöksenteon tukena

Asunnonvaihtoa ja asumiseen liittyvissä päätöksissä asiakasta palvelevat Alma Median monet eri palvelut: Suomen suurin asuntohakupalvelu Etuovi.com, vuokraamiseen erikoistunut Vuokraovi.com ja remonttien kilpailutuspalvelu Urakkamaailma.fi, kiinteistövälittäjien Kivi-järjestelmän ERP- ja CRM-palvelut, rakennusalan toiminnanohjausjärjestelmä Nettikoti ja Alma Talentin kiinteistötietopalvelut ja kiinteistökaupan luonnostelupalvelu. Lisäksi kotiin ja asumiseen liittyviä aiheita ja asuntomarkkinakehitystä seuraavat Alma Talentin mediat kuten Kauppalehti sekä Alman kuluttajamediat kuten Iltalehti.

Lisätietoja Alma Talentin asunto- ja kiinteistökaupan tuotteista ja palveluista:
myyntipäällikkö Pia Lundenberg (puh. 040 522 1967)
myyntipäällikkö Kenneth Ramstedt (puh. 040 777 8403).

Aiheeseen liittyvää