Menestys on korkeatasoisen, tinkimättömän tekemisen sivutuote

14.09.2023 15:29

Kokemukselliseen markkinointiin erikoistunut Revoltti Experience on todellinen kestomenestyjä. Yritys on kelpuutettu Kauppalehden Menestyjät-listalle 13 vuotta putkeen.

Selvitä, onko yrityksesi Menestyjä!

“Etenkin koronan jälkeen Menestyjät-sertifikaatti on noussut arvoon mittaamattomaan. Se, että olemme kaikki nämä vuodet pystyneet säilyttämään sertifikaatin – varsinkin kaikkien viime vuosien isojen mullistusten jälkeen –, on vahvistanut asemaamme. Nykyisin ymmärrän itsekin paremmin sen arvon”, sanoo Revoltti Experiencen perustajaosakas ja toimitusjohtaja Krista von Schantz.

Von Schantzin mukaan 13 vuotta putkeen ansaittu Menestyjät-kelpoisuus on vahvistanut ajatusta, että jotain on tehty oikein. Menestyjäksi pääsy edellyttää muutakin kuin yrityksen hyvää taloudellista tilaa. Se on markkinoiden ainoa luokitus, joka tunnistaa riskit ja erottelee jyvät akanoista.

Revoltissa vuosien menestys ei ole tullut sattumalta.

“Ammattilainen on tasalaatuinen. Amatööri onnistuu välillä tuurilla tosi hyvin, mutta hyvä tuurikin loppuu aikanaan. Kun vuodesta toiseen pystyy jatkamaan korkeatasoista tekemistä olosuhteista huolimatta, se tarkoittaa, että tietää mitä tekee ja on myös halukas kehittymään. Tällainen menestys vaatii ymmärrystä johdolta ja koko tiimiltä sekä onnistumisia kaikilla osa-alueilla”, von Schantz sanoo.

Menestys vaatii myös, että ymmärtää muuttuvaa alaa ja pystyy tarjoamaan asiakkaille ratkaisuja.

“Sitähän asiakkaat meiltä hakevat: ratkaisuja heidän tarpeisiinsa.”

Miten menestytään vuodesta toiseen?

“Menestys on korkeatasoisen, tinkimättömän tekemisen sivutuote”, von Schantz tiivistää ajatuksensa.

Hänen mukaansa menestys syntyy kunnianhimoisen kulttuurin myötä, jossa jokainen tiimin jäsen pyrkii aina ylittämään asiakkaan toiveet.

“Erinomaisuus syntyy yksityiskohdista. Monet asiakkaamme ovat alansa parhaimpia globaaleillakin mittareilla, silloin perustekeminen ei yksinkertaisesti riitä.”

Von Schantzin mukaan Revoltti on saanut asiakkailta vuosi vuodelta enemmän kiitosta siitä, että se on ollut pikkuisen parempi kuin muut. Asiat on mietitty pidemmälle ja toteutus on ensiluokkaista.

Tutustu Menestyjä-sertifikaattiin - Selvitä onko yrityksesi Menestyjä!

Oma markkinointi voi unohtua, kun keskittyy asiakkaisiin

Menestyjät-sertifikaatti on von Schantzin mielestä merkki siitä, että Revoltti on pystynyt vuodesta toiseen palvelemaan asiakkaitaan laadukkaasti ja tuottamaan heille lisäarvoa. Hän kokee sertifikaatin olevan siksi myös oivallinen brändityökalu omalle yritykselle.

Revoltin kohdalla puhutaan siis Kestomenestyjästä, mikä tarkoittaa useamman peräkkäisen vuoden sertifikaattikelpoisuutta. Suomessa vain kahdeksan prosenttia yrityksistä vuodessa täyttää Menestyjä-sertifikaatin edellytykset.

Varsinaisesti Revoltti hankki Menestyjät-sertifikaatin käyttöönsä vuonna 2017, vaikka ylsi listalle jo vuonna 2011.

“Silloin yritys oli tosi nuori, ja itse en reilu kolmekymppisenä, kohtuu nuorena yrittäjänä välttämättä ymmärtänyt sen arvoa.”

Revoltissa on kuitenkin aina noteerattu listalle pääsy.

“Tavallaan sen tuomia mahdollisuuksia ei ole heti ymmärtänyt. Suutarin lapsella ei ole kenkiä: kun tekee markkinointia muille, niin oma markkinointi ei ole aina ollut niin keskeisessä roolissa”, von Schantz miettii.

“Kannattaa juhlia menestystä”

Menestyjä-sertifikaattia von Schantz pitää erinomaisena mittarina yrityksille. Myöskään kilpailijoiden ansaitsemat Menestyjä-merkit eivät ole jääneet häneltä huomaamatta.

“Totta kai niihin kiinnittää huomiota. Itse inspiroidun menestyjistä. Koen muiden onnistumiset motivoivana ja mietin mitä opittavaa meillä olisi, miten mekin yrityksenä voisimme olla vielä parempi?”
Von Schantz kannustaa kaikkia kelpuutettuja yrityksiä hankkimaan oman Menestyjä-sertifikaatin ja ottamaan siitä ilon irti.

“Ehdottomasti kannattaa juhlia menestystä. Suosittelen kaikille. Tiedän, että tällaiset asiat saattavat arjen pyörityksessä unohtua, mutta kiitollisuus ja arvostus saavutuksia kohtaan on tosi tärkeää kaikille osapuolille. Jengi saa syystäkin olla ylpeitä ja on tärkeää että he voivat ajatella että onpas hieno yritys ja onpa kivaa, että saan tehdä heidän kanssa hommia”.

Menestyjä-sertifikaatti on auktoriteetti yritysten keskuudessa

Von Schantzin mukaan Menestyjä-sertifikaattia on hyvä nostaa jalustalle sen monipuolisen arvioinnin vuoksi.

”Sertifikaatti osoittaa, että olemme luottamuksen arvoinen.”

Hän näkee sertifikaatin eräänlaisena auktoriteettina yritysten keskuudessa: siitä löytyy taloudellinen osa ja tunnusluvut sekä muita laajempi mittaristo.
Kestomenestyjä-paketin myötä Revoltti saa korostetun näkyvyyden Menestyjä-listauksessa sekä näkyvyyden kauppalehti.fi:n Menestyjä-bannerissa. Yli 10 vuotta putkeen Menestyneille yrityksille Kestomenestyjä-sertifikaatti toimitetaan kehystettynä.

“Hieman kilpailuhenkinen kun olen, niin nyt on tullut himo, että 13-vuoden menestysputkea ei saa katkaista”, von Schantz naurahtaa.

Tästäkin sai taas lisämotivaatiota tekemiseen.

“Meillä on mielettömän hyvä tiimi ja loistavia pitkäaikaisia asiakkaita, joiden luottamuksen arvoisia haluamme jatkossakin olla. Nyt vaan jatketaan samaa tinkimätöntä linjaa!”

Aiheeseen liittyvää