Tietohuoltoratkaisut

Tie­to­huol­to­rat­kai­sut - automatisoi asia­kas­re­kis­te­rin päivitys

Automatisoi asiakasrekisterin päivitys sekä tietojen ylläpito ja rikastaminen tietohuollon avulla. Kun asiakasrekisteri on ajan tasalla, löydät tarvitsemasi yritys- ja päättäjätiedot helposti ja nopeasti.

Asiakasrekisteri on yrityksen liiketoiminnan sydän, mutta koostuu valitettavan usein vanhoista listoista, entisistä ja nykyisistä asiakkaista, yhteistyökumppaneista ja muista matkan varrella tavatuista kontakteista. Asiakasrekisterin tiedot ovat usein puutteellisia ja epäjohdonmukaisia, eikä tietojen alkuperästä tai oikeellisuudesta ole varmuutta. Asiakasrekisterin päivitys on tyypillisesti sysätty myynnin tai markkinoinnin vastuulle, mutta päivitys jää usein vain hyväksi aikomukseksi. Yritys- ja päättäjätiedoissa tapahtuu Suomenkin kokoisessa markkinassa liki 2 000 muutosta joka päivä – ei siis ole ihme, että manuaalisesti päivitettävien asiakasrekistereiden tiedot vanhenevat nopeasti. 

Kysy lisätietoja tietohuollostaVaraa tapaaminen asiantuntijalta

Mitä tietohuollolla tarkoitetaan?

Tietohuollolla tarkoitetaan CRM-järjestelmässä olevien asiakastietojen jatkuvaa, automaattista päivitystä. Tietohuollon avulla asiakasrekisterin päivitys, rikastaminen ja ylläpito on helppoa ja se auttaa säilyttämään asiakasrekisterin arvon. Tietohuollon avulla asiakastietojen päivitys ei jää myynnin tai markkinoinnin manuaalisen päivitystyön varaan, vaan tiedot päivittyvät CRM-järjestelmään automaattisesti. 

Mitä tietoja tietohuollon avulla on mahdollista päivittää?

Tietohuollon avulla on mahdollista päivittää satoja yksittäisiä tietoja. Saatavilla on laajasti tietoa yrityksistä ja toimipaikoista, yritysten taloustiedoista sekä päättäjistä ja heidän vastuualueistaan. Tietojen päivityksen lisäksi tietohuollon avulla asiakasrekisterin tietoja voi rikastaa uusilla tiedoilla. Kattavien päättäjätietojemme avulla asiakasrekisterin tietoja on mahdollista rikastaa esimerkiksi täysin uusilla päättäjärooleilla. Näin saat enemmän kontaktipintaa asiakasyrityksiisi ja luot vahvemman ymmärryksen yritysten päätöksentekijöistä. Asiantuntijamme kertovat mielellään lisää tietohuollon tietosisällöstä. Lisätietoja datastamme löydät myös data-osiostamme.

Miten tietohuolto toimii?

Tietohuolto tarjoaa valmiin ratkaisun oman asiakasrekisterin muutosseurantaan sekä uusien yritysten ja päättäjien hakemiseen. Yhdistämällä CRM-datan Alma Talentin rajapintaan, muutostiedot tulevat suoraan CRM-järjestelmään. Yrityksiä voidaan myös hakea suoraan CRM:ään, jolloin yritys siirtyy automaattisesti päivityksen piiriin. Tietohuolto voidaan toteuttaa rajapintaratkaisuna tai valmiin pluginin kautta. Valmiita plugin-ratkaisuja löytyy esimerkiksi Microsoft Dynamicsiin sekä Salesforceen. 

Tiedätkö missä kunnossa yrityksesi asia­kas­re­kis­te­ri on?

Selvitä asiakasrekisterisi tila ja tilaa maksuton asiakasrekisterin kuntokartoitus. Kuntokartoituksessa selviää paljonko asiakasrekisterisi tiedoissa on vanhaa tietoa. Saat myös toimenpidesuositukset asiakas

rekisterin päivittämistä varten. Kuntokartoitus ei sido sinua mihinkään. Selvitä asiakasrekisterin ajantasaisuus.

Kun asiakasrekisterisi on kunnossa:

  • teet fiksuja päätöksiä laadukkaalla ja ajantasaisella datalla
  • kasvatat prospektoinnin tehoa
  • parannat myynnin ja markkinoinnin tuloksellisuutta
  • optimoit myynnin ja markkinoinnin ajankäyttöä
  • huolehdit GDPR:n asettamista velvoitteista.

Tietohuolto tehostaa muun muassa näiden yritysten liiketoimintaa

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme

Kiinnostuitko tai heräsikö sinulle kysymyksiä?

Jätä meille yhteydenottopyyntö, niin kerromme tarkemmin, miten tietohuolto auttaa asiakastietojen ylläpidossa ja tuo yrityksellesi konkreettisia säästöjä.

Analysaattori

Tehoa ja tuloksia B2B-myyntiin Analysaattorilla

Analysaattori on jokaisen B2B-myyjän innostavin työkalu. Se auttaa prospektoinnissa, minimoi yrityksen taustojen tarkastamiseen käytettävän ajan sekä auttaa tunnistamaan ostosignaaleja.

Sinua saattaisi kiinnostaa

Haluan lisätietoja tietohuoltoratkaisusta tai selvittää asiakasrekisterin tilan