Alma Talent blogi

Asiakasrekisterit ajan tasalle

Kun päättäjien vastuualueet ovat tiedossa, yritys voi kohdistaa myyntinsä ja markkinointinsa tehokkaasti. Vastuut selviävät parhaiten puhelimitse.

B-to-b-markkinoinnissa olennaista on yhteydenottojen kohdentaminen oikeille henkilöille. Se onnistuu vain, kun tietää, kuka oikeasti vastaa yrityksessä mistäkin. Tätä tietoa selvittää Alma Talentin puhelintiimi Tampereella.

Vaikka toisin luulisi, kaikki tieto ei löydy netistä, yrityksen kotisivuilta tai viranomaislähteistä, esimerkiksi kaupparekisteristä tai Yritys- ja yhteistyötietojärjestelmä YTJ:stä. Tieto on päinvastoin hyvin hajallaan eri lähteissä eivätkä yritykset suinkaan kerro yksityiskohtaisesti, millä tasolla kukin vastaa asioista työssään. Vastuualueet selviävät varmimmin puhelinsoitolla. 

Tampereen rekisterisoittotiimi selvittää ensiksi yrityksen perustiedot: osoitteet, puhelinnumerot, sähköpostiosoitteet ja päättäjien tittelit. Soittajat kysyvät yritykseltä paljon muutakin, muun muassa sen, kuka vastaa myynnistä ja markkinoinnista, kuka taloudesta ja it:stä, kuka hankintapäätöksistä. Kun tieto tulee yritykseltä itseltään, se on varmasti paikkansapitävä.

Kysyminen kannattaa, sillä vastuualueet ja tittelit vaihtelevat yrityksittäin. Yhdessä myyntipäällikkö voi olla ison tiimin vetäjä, toisessa tavallinen rivimyyjä. Joskus toimitusjohtajaksi nimetty henkilö ei vastaa operatiivisesta toiminnasta, vaan päätökset tekee maajohtaja.

80 000 toimipistettä puhelinsoiton päässä

Alma Talentin rekisterisoittoliiketoiminnan yritystietokantaan kuuluu noin 80 000 toimipaikkaa pää- ja sivutoimipisteineen. Soitot kohdistetaan yrityksiin, joiden henkilöstömäärä on viisi tai sitä enemmän.

Joskus tiedot selviävät puhelinvaihteesta, joskus henkilöstöosastolta. Joskus on soitettava suoraan henkilölle itselleen.

– Puheluja soitetaan päivän mittaan noin sata, vuodessa noin 80 000, kertoo teleryhmän päällikkö Marja Harb.

B-to-b-bisnestä tekeviä yrityksiä kiinnostavat eniten päättäjien vastuualueet. Esimerkiksi sähköpostimarkkinointia saa tehdä vain asemavaltuutuksen perusteella. Tietosuojavaltuutettu on ohjeistanut, ettei titteli tai ammattinimike riitä asemavaltuuksien selvittämiseen, joten vastuualueiden ymmärtäminen on myös lain näkökulmasta välttämätöntä. Ajantasaisen ja tarkastetun tiedon avulla yritys pystyy lähettämään viestinsä suoraan oikealle henkilölle oikeaan sähköpostiosoitteeseen. Samalla se voi olla varma siitä, että asemavaltuutusehto täyttyy. 

– Me autamme fokusoimaan myyntiä ja markkinointia, Harb selventää.

Monipuoliset asiakashyödyt

Soittotiimin tekemää päivitystyötä voi hyödyntää monin eri tavoin. Kun esimerkiksi kiinnostava yritys kertoo kotisivuillaan voimakkaasta kasvustaan ja aikeistaan etsiä uusia toimitiloja, toimitilojen tarjoaja voi päättäjätiedon perusteella tehdä tarjouksen suoraan toimitilahankinnoista vastaavalle henkilölle. 

Päivitetyt tiedot auttavat segmentoinnissa ja markkinan koon arvioinnissa. Asiakas voi esimerkiksi suodattaa kohderyhmähaun avulla kaikki vähintään 50 henkeä työllistävät yritykset Uudenmaan alueelta ja kohdistaa yhteydenottonsa haluamalleen päättäjälle.

Alma Talent hyödyntää ajantasaisia ja päivitettyjä tietoja asiakkaalle tehtävässä tietohuollossa eli CRM-järjestelmän tietojen automaattisessa päivityksessä. Tavallisesti yrityksen myynnin pitäisi päivittää asiakastiedot rekisteriin, mutta usein siihen ei jää aikaa. Soittotiimin tekemä työ vapauttaa myynnin aikaa varsinaisen bisneksen tekoon asiakasrekisterin ylläpidon sijaan. 

– Voisi ajatella, että nykyisten asiakkaiden tiedot ovat ajan tasalla, mutta niidenkin tiedot muuttuvat. Meidän tarjoamamme tieto on tosi tuoretta monta vuotta vanhojen tietojen rinnalla, Harb sanoo.

Ajantasaisten tietojen avulla yritys voi ohjata myyntiä ja liiketoimintaa oikeaan suuntaan.

Uniikki ja laadukas kokonaisuus

Tampereen tiimi eroaa kilpailijoista siinä, että se soittaa systemaattisesti yrityksille, kuntapäättäjille, oppilaitoksiin, päiväkoteihin, terveydenhuoltoon sekä valtionhallintoon.

– Rutiininomainen työmme hyödyttää asiakkaita ja he arvostavat sitä. Se motivoi minua, Harb sanoo.

Soittotiimin saamat tiedot yhdistyvät viranomaisilta ja yrityksiltä saatuihin tietoihin sekä yritysten tilinpäätöstietoihin. Tämä kokonaisuus on kilpailijoihin verrattuna uniikki. 

Kaipaako yrityksesi asiakasrekisteri päivitystä? Ota yhteyttä, hoidetaan tiedot ajan tasalle!

 

 

  • Julkaistu: 22.8.2019
  • Päivitetty: 15.3.2021
  • Uutisen tyyppi: Tiedote
  • Teema: Myynti ja markkinointi

Jaa artikkeli:

Tilaa uutiskirje

Lue seuraavaksi:

Laadukkaan päättäjädatan avulla tavoitat oikeat B2B-päättäjät tehokkaasti

B2B-päättäjien tavoittaminen koetaan usein aikaa vieväksi ja oikeiden päättäjien ja yhteystietojen löytäminen voi olla hankalaa. Alma Talent auttaa löytämään nopeasti ajantasaiset päättäjätiedot, vastuualueet ja yhteystiedot.Päättäjätietoa saamme viranomaislähteistä, kuten kaupparekisteristä, josta esimerkiksi yritysten toimitusjohtajatiedot päivittyvät rekisteriimme päivittäin. Alma Talentin päättäjätiedosta tekee kuitenkin uniikkia Data Collection -tiimimme, joka kerää päättäjätietoa myös muista lähteistä.Data Collection -tiimi vastaa päättäjädatan keräämisestä ja jalostamisesta. Tällä hetkellä tiimissä työskentelee tiedon keräämisen parissa seitsemän henkilöä. Tiimi kerää tietoa mm. yritysten kotisivuilta ja LinkedInista, jonka lisäksi he kontaktoivat yrityksiä puhelimitse. Soittamalla selvitetään tietojen paikkansa pitävyyttä ja saadaan tietoa myös pieniltä yrityksiltä, joilla ei ole omia verkkosivuja.Soittamalla kartoitettaviin tietoihin kuuluu päättäjien vastuualueet, yhteystiedot, henkilöstömäärä, ketjutieto, osoite- ja kotisivutiedot, sekä tieto siitä, onko yritys tuonti- vai vientiyritys ja keskittyykö se yritys- vai kuluttaja-asiakkaisiin.”Yritysten tietoja käydään läpi systemaattisetsi ja reagoimme nopeasti asiakkaiden palautteeseen, jos esimerkiksi pyydetään joidenkin tietojen päivittämistä”, kertoo tiimipäällikkö Marja Harb. Vuosittain lisätään jopa 18 000 uutta henkilötietoaKoska tiedot vanhenevat nopeasti, on niiden jatkuva päivittäminen ja ajan tasalla pitäminen tärkeä osa Data Collection -tiimin työtä. Tietokannassamme päivittyy vuosittain noin 30 000 toimipistettä, jonka lisäksi järjestelmään päivitetään 18 000 uutta henkilötietoa ja passivoidaan 14 000 henkilötietoa.Viimeisen vuoden aikana yli 20 henkilöä työllistävien yritysten päättäjistä 83 % on tarkistettu ja noin 70 % löytyy suora puhelinnumero.Titteli ei aina kerro päättäjän vastuualueestaKeräämme ja ylläpidämme tietoa myös päättäjien vastuualueista. Koska titteli ei aina kerro henkilön vastuista kovinkaan tarkasti, esim. projektipäällikkö voi olla vastuussa useasta eri asiasta, emme tukeudu pelkästään tittelitietoihin. Soittamalla olemme täysin perillä siitä, kuka yrityksessä vastaa oikeasti mistäkin ja voimme tarjota asiakkaillemme arvokasta dataa liiketoiminnan tueksi.Järjestelmästämme löytyy jo yli 50 vastuualuetta, joten se antaa kattavan kuvan eri päätöksentekijöiden vastuista.Päättäjädataa hyödynnämme useissa palveluissamme, kuten Analysaattorissa, Kohderyhmähaussa ja tietohuollossa. Mikäli olet kiinnostunut päättäjädatan tuomista mahdollisuuksista, ota yhteyttä asiakaspalveluumme puh. 0800 141 070 (arkisin 8.30-16.30 tai tietopalvelut(at)almatalent.fi. 

Myynti ja markkinointi

Tehokas myyntiprosessi on onnistuneen B2B-myynnin avain

Tehokas myyntiprosessi on jokaisen menestyvän myyntitiimin salaisuus. Jos myyntiprosessia ei ole kunnolla määritelty, asioita tehdään sattumanvaraisesti ja aikaa kuluu turhiin sekä tehottomiin asioihin. Onneksi myyntiprosessia on helppoa tehostaa. Tarvitaan vain hieman aikaa prosessin uudelleenmäärittelyyn, hyvät työvälineet ja relevanttia tietoa. Toimiva ja tuloksellinen myyntiprosessi muodostuu useista eri vaiheista. Myyntiprosessi alkaa prospektoinnista, jatkuen aina myynnin jälkeiseen seurantaan ja asiakassuhteen hoitoon asti. Eri vaiheiden väliin mahtuu useita toimenpiteitä, jotka kaikki vaikuttavat suuresti myyntiprosessin tehokkuuteen. Hyvin usein eri työvaiheisiin on omat järjestelmänsä ja toimintatapansa, joka lisää myyntiprosessin tehottomuutta. Mitä useamman myyntiprosessin vaiheista voi tehdä samalla järjestelmällä, sitä suurempi on ajansäästö ja sitä kautta myös tehokkuus kasvaa. Tähän tehottomaan, järjestelmästä toiseen hyppimiseen ja tietojen metsästyksen viidakkoon on olemassa ratkaisu nimeltä Analysaattori. Se on olemassa juuri siksi, että jokainen B2B myyjä voisi keskittyä enemmän olennaiseen, eli myyntityön tekemiseen. Se auttaa myyjiä juuri oikeissa myyntiprosessin vaiheissa, joka lisää tehokkuutta ja tuottavuutta. Seuraavaksi kerromme, missä myyntiprosessin vaiheissa Analysaattori voi auttaa myös sinua. Luo parempia ja dynaamisesti päivittyviä prospektilistoja Prospektointi miellettään usein myyntityön tärkeimmäksi vaiheeksi. Valitettavasti se on myös haastavin ja aikaa vievin osuus myyntiprosessista. Potentiaalisten prospektien tunnistamiseen on erilaisia metodeja. Kun tämä työ on tehty hyvin, on prospektilistojen luominen helppoa. Analysaattorissa prospektilistojen luominen käy helposti lukuisia rajauskriteereitä hyödyntämällä. Prospektilistaa voi rajata yrityksen perustiedoilla, kuten toimialalla, henkilöstömäärällä tai sijainnilla. Lisäksi käytettävissä on lukuisia taloudellisia tunnuslukuja sekä päättäjän titteli- ja vastuualuetietoja. Tiedot prospektilistoihin poimitaan markkinan ajantasaisimmasta yritys- ja päättäjätietokannasta. Prospektilistat myös päivittyvät jatkuvasti. Viimein voit sanoa hyvästit staattisille ja nopeasti vanheneville prospektilistoille! Kuinka tavoittaa oikeat päättäjät? B2B-myynti on usein hyvin moniulotteista. Ei välttämättä riitä, että yrityksestä tavoittaa vain yhden päättäjän, sillä päätöksentekoprosessiin osallistuu usein monia eri henkilöitä yrityksen sisältä. Saadakseen tapaamisen, myyjä saattaa joutua kontakoimaan useampia eri päättäjiä samasta yrityksestä. Ei ole myöskään mikään itsestään selvyys, että samalla tittelillä varustetut henkilöt vastaisivat samoista asioista eri yrityksissä. Kaikkien päättäjien yhteystietoja ei välttämättä edes löydy yrityksen verkkosivuilta tai LinkedIn:stä, vaikka kuinka etsisi. Tähän yrityskohtaiseen salapoliisityöhön tuhrautuu nopeasti käsittämättömän paljon arvokasta myyntiaikaa. Analysaattorin avulla myyjä pystyy itse aktiivisesti tunnistamaan tavoittelemansa päättäjät titteleiden ja vastuualueiden perusteella, jolloin myös päättäjien kontaktointi nopeutuu. Luomalla Analysaattoriin ryhmän esimerkiksi omista ihanneasiakkaista, voi ryhmästä suodattaa näkyviin vaikkapa kaikki hankinta-asioista vastaavat päättäjät. Jos taas on tarve tavoittaa kaikki myyntijohtajat, saa ne suodatettua samasta ryhmästä napin painalluksella. Arvoa ensitapaamisesta lähtien Kun tapaaminen on saatu sovittua ja asiakas on antanut kiireisestä päivästään aikaa myyjälle, on tapaamisen tärkeä tuottaa arvoa asiakkaalle. Tämä puolestaan vaatii huolellista valmistautumista, joka vie huomaamatta leijonan osan myyjän päivästä, varsinkin, kun tapaamisia on viikkotasolla useita. Aikapula johtaa valitettavan usein siihen, että valmistautuminen jää ohueksi, joka saattaa kostautua asiakastapaamisessa. Analysaattorin avulla myyjän on helppo pysyä ajan tasalla asiakasyrityksissä tapahtuvista muutoksista ja löytää kattavat taustatiedot yrityksistä, aina taloudellisista tunnusluvuista ajankohtaisiin uutisiin. Myyjän on myös helppo tuottaa asiakkaalleen lisäarvoa kertomalla esimerkiksi toimialan viimeisimmistä käänteistä tai kilpailijan tunnusluvuista suhteessa asiakkaaseen. Kaikkia tiedot löytyvät yhdestä palvelusta, eikä datan ajantasaisuudesta tai luotettavuudesta tarvitse murehtia. Ajantasainen asiakasrekisteri pitää asiakkuudet järjestyksessä CRM-järjestelmä lienee monen B2B-myyjän tärkein työkalu. Paikkansapitävä ja kattava CRM-data auttaa suunnittelemaan ja ajoittamaan tulevat myyntiaktiviteetit tehokkaasti. Myyntijohtajaa ajantasainen CRM-järjestelmä auttaa suunnittelemaan ja ennustamaan tulevaisuuden myyntimahdollisuuksia. CRM:n akilleen kantapää on kuitenkin nopeasti vanhenevat tiedot. Jos tietoja ei päivitetä aktiivisesti, ne happanevat hyvin nopeasti ja niiden käyttöarvo on pyöreä nolla. Manuaalisesti tietojen päivittäminen on piinaavaa puuhaa, siksi se jää usein tekemättä. Onneksi CRM:n tietojen päivittäminen on nykyisin automatisoitavissa hyvin helposti. Päivityksen ohessa tietoja voi rikastaa yrityksen myyntiprosessin kannalta oleellisilla tiedoilla, jolloin rutiinitöiden tekemisestä tulee entistä mutkattomampaa. Hyödynnämme CRM:n päivityksessä samaa ajantasaista ja luotettavaa yritys- ja päättäjädataa, kuin Analysaattorissa. Missä myyntiprosessin vaiheessa voimme olla yrityksellenne avuksi? Tutustu dataohjattuun myyntiin tai varaa henkilökohtainen esittely. Varaa henkilökohtainen esittely

Myynti ja markkinointi

Kuinka tehostaa prospektointia ja löytää lisää laadukkaita liidejä?

Prospektointi on myynnin tärkeimpiä vaiheita, mutta samalla se on myös yksi haastavimmista. Myynnissä aika on usein kortilla ja valitettavasti huolelliseen prospektointiin aikaa kuluu paljon. Prospektointia pitäisi saada tehdä rauhassa ja prospektien kriteereitä tulisi miettiä monipuolisesti eri kanteilta. Myyjien aika on kuitenkin usein kortilla, joka johtaa valitettavan usein prospektoinnin laiminlyömiseen. Prospektointi-termi (engl. prospecting) juontaa juurensa malmien, ja erityisesi kullan, etsintään. Uusien asiakkaiden etsimiseen tämä termi sopii kuin valettu, sillä onhan myynnin prospektoinnissa kyse juuri niiden arvokkaimpien asiakkaiden, kultakimpaleiden, erottamisesta ja löytämisestä.Manuaalisessa prospektoinnissa aikaa kuluu oikeanlaisten yritysten etsimiseen eri tietolähteistä, kuten verkkosivuilta, sosiaalisesta mediasta tai erilaisista tapahtumista. Kun sopivat yrityksen on tunnistettu, alkaa puolestaan taustatietojen selvitys. Myyjän on tärkeä selvittää ainakin potentiaalisten asiakkaiden taloudellinen tilanne, liikevaihdon kehittyminen sekä mahdolliset maksuviiveet ja -häiriöt. Lisäksi yrityksessä tapahtuneista viimeaikaisista muutoksista on hyvä olla kartalla. Kun taustatiedot on kartoitettu, alkaa sopivien päättäjien ja kontaktien metsästys, joka on usein haastavaa ja aikaa vievää.Myyjän tärkein resurssi on aika. Turhan manuaalisen työn kitkeminen pois mahdollistaa keskittymisen olennaiseen, eli itse myyntityöhön.Onneksi prospektointia varten on olemassa työkaluja, jotka tekevät tiedonhankinnasta ja sen koostamisesta helpompaa. Analysaattorin avulla manuaaliseen tiedonhakuun käytetty aika vähenee ja prospektoinnista tulee tehokkaampaa ja systemaattisempaa.Kuinka tunnistaa potentiaaliset prospektit?Prospektoinnin ensimmäinen vaihe on määritellä, millaisia yrityksiä halutaan asiakkaaksi, joka onnistuu helposti ihanteellisen asiakasprofiilin määrittelyllä. Tarkoituksena on pyrkiä tunnistamaan ne yritykset, joita tarjolla olevat tuotteet tai palvelut aidosti kiinnostavat, ja jotka voisivat olla kannattavia asiakkaita. Usein prospektijoukon määrittäminen saatetaan kuitenkin kokea haastavaksi. Potentiaaliselta vaikuttavia asiakkaita voi tuntua olevan paljon, joten on hankala päättää, keihin käyttää kallisarvoista aikaa. Hyvä tapa määritellä potentiaalisia asiakkaita on analysoida nykyisiä asiakkaita, erityisesti kaikista tuottavimpia asiakkuuksia. Analysaattorissa nykyisten asiakkaiden analysointi onnistuu helposti, ja potentiaalisia prospekteja voidaan tunnistaa ja rajata useiden eri kriteereiden mukaan. Käytössä olevia rajauskriteereitä ovat mm. toimialasijaintihenkilöstömääräliikevaihtonettotulosMenestyjäluokitusriskiluokitusLähestymistapa saattaa tuntua yksinkertaiselta, mutta voi ratkaista monen myyjän ongelman sopivien prospektien löytämisessä. Yhteen näkymään koostettuna asiakkuuksista pystyy havaitsemaan yhtäläisyyksiä, joita ei ilman syvällisempää tarkastelua olisi hankala hahmottaa.Miten B2B-prospektointia voidaan tehostaa?Joskus myyntiä taas halutaan suunnata aivan uusille asiakkaille ja etsiä esimerkiksi uusia potentiaalisia toimialaoja. Myös tällöin Analysaattori antaa kattavan kuvan eri toimialoista ja alalla toimivista yrityksistä. Jotta prospektointiprosessista saadaan tehokas ja johdonmukainen, tarvitaan kattavaa markkinatietoa. Esimerkiksi markkinan koko ja potentiaalisten asiakasyritysten määrä markkinassa vaikuttaa merkittävästi siihen, kuinka kauan prospektijoukon kontaktoiminen tulee kestämään. Analysaattorista näkee jo prospektiryhmää luodessa, kuinka paljon kriteerit täyttäviä yrityksiä Suomesta löytyy, jolloin prospektilistan läpikäymiseen osataan varata tarpeeksi resursseja.Toinen tapa tehostaa prospektointia on mm. päivittyvien prospektilistojen hyödyntäminen. Prospektoinnissa on voitu käyttää perinteisesti staattista Excel-listaa, johon on koottu vaikkapa 10 miljoonaa vaihtavat tietyn toimialan yritykset. Tieto kuitenkin vanhenee nopeasti tai kriteereitä voi olla tarvetta muuttaa. Myöhemmin saattaa ilmetä, että myös toiselta toimialalta löytyy sopivia prospekteja, jotka tulisi lisätä prospektilistaan. Analysaattorin dynaaminen prospektointilista mahdollistaa nopeat muutokset ja jatkuvasti päivittyvät päättäjien yhteystiedot. Päättäjätieto avainasemassaKun sopivat yritykset on tunnistettu, on aika tavoittaa oikeat päättäjät. Ilman prospektointia tukevia työkaluja myyjät käyttävät aikaa yritysten nettisivujen tutkimiseen ja koittavat sitä kautta löytää oikeita päättäjiä ja heidän yhteystietojaan. Analysaattorissa prospektijoukosta voi suoraan suodattaa tietyt päättäjät titteleittäin tai vastuualueittain. Kun päättäjien yhteystiedot löytyvät vielä samasta näkymästä, toimii se suoraan soittolistana.Päättäjien vastuualueiden mukaan on myös mahdollista löytää uusia potentiaalisia asiakkaita. Jos yrityksestä löytyy esimerkiksi liikelahjahankinnoista vastaava henkilö, voidaan päätellä, että tällaiselle palvelulle on tarvetta. Lue lisää Analysaattorin tarjoamista mahdollisuuksista myynnin tehostamisessa tai varaa Analysaattori-demo yrityksellesi. Varaa henkilökohtainen esittely

Myynti ja markkinointi

Analysaattori tehostaa myyntiprosessia ja auttaa B2B-myyjiä keskittymään olennaiseen

B2B-myynnissä asiakastuntemus ja oikea ajoitus ovat kaikki kaikessa. Asiakas olettaa myyjän tuntevan yrityksen haasteet ja toimialan, ja jos myyjä ei pysty tarjoamaan asiakkaalle lisäarvoa, jäävät kaupat tekemättä. Analysaattorista löytyy käden käänteessä kaikki tärkeät tiedot olemassa olevista ja potentiaalista asiakkaista aina taloudellisista tunnusluvuista Alma Businessmedioissa, kuten Kauppalehdessä ja Talouselämässä, julkaistuihin uutisiin. Nämä tiedot auttavat asiakkaan taustatietojen kartoittamisessa ja myyntitapaamisiin valmistautumisessa. Mikä olisikaan parempi keino rakentaa lujia asiakassuhteita, kuin tuntea asiakkaan taustat ja tarpeet läpikotaisin!Luo avainasiakkaista ja prospekteista ryhmiä AnalysaattoriinAnalysaattorin ryhmät-ominaisuuden avulla asiakasdatan voi järjestellä erilaisiin ryhmiin, joita voi vertailla joko keskenään tai johonkin tiettyyn toimialaan. Yritysten lisääminen ryhmiin onnistuu helposti mm. tuomalla Analysaattoriin valmiin y-tunnuslistan tai hyödyntäen kohderyhmähakua. Muodostamalla ryhmiä tärkeimmistä asiakkaista myyjät pysyvät aina ajan tasalla avainasiakkaiden tilanteesta.Myös prospektiryhmien luominen on Analysaattorissa tehty vaivattomaksi. Kohderyhmähaun avulla ryhmää voidaan rajata toimialan, sijainnin ja liikevaihdon lisäksi päättäjien vastuualueiden mukaan. Pelkästä päättäjän tittelistä on usein mahdotonta päätellä, mistä kaikesta hän oikeasti vastaa työssään, joten tästä syystä Alma Talent kerää ja päivittää päättäjien vastuualuetietoja jatkuvasti puhelimitse. Kun kohderyhmä on rajattu halutuilla kriteereillä, onnistuu sen tuominen ryhmäksi Analysaattoriin napin painalluksella. Prospektiyritysten päättäjien yhteystiedot löytyvät kunkin yrityksen sivulta, joten myyjän ei tarvitse kuin tarttua puhelimeen ja alkaa tavoittelemaan potentiaalisia asiakkaita.Signaalit kertovat ryhmän yrityksissä tapahtuvista muutoksistaAnalysaattorin signaalidatan avulla myyjä osaa olla yhteydessä asiakkaaseen juuri oikeaan aikaan ja avata keskustelun asiakkaalle ajankohtaisilla asioilla. Muutossignaalit koostavat yrityksissä tapahtuvat ajankohtaiset ja tärkeät muutokset kiteytetysti yhteen näkymään, josta niitä on helppo tarkastella. Tilaamalla vielä omille ryhmilleen ilmoitukset muutossignaaleista myyjä saa automaattisesti tiedon sähköpostiinsa aina, kun asiakasyrityksessä tai prospekteissa tapahtuu jokin merkittävä muutos. Signaalityyppejä on tällä hetkellä 10 erilaista, mm. yrityskaupat, oikaistut toimialat, toimitusjohtaja- ja päättäjämuutokset sekä riksiluokituksen muutokset. Analysaattori koostaa ryhmissä olevista yrityksistä myös uusimmat uutiset, työpaikkailmoitukset, ja nimitysuutiset yhteen näkymään. Näin myyjä saa helposti kattavan kuvan yrityksen sen hetkisisestä tilanteesta.  Hyödynnä taloudellisia tunnuslukuja asiakkaiden ja toimialojen kehityksen seurannassaMonipuoliset taloudelliset tunnusluvut, kuten liikevaihto ja kasvuprosentti, auttavat myyjiä seuraamaan kiinnostavien asiakkaiden ja toimialojen kehitystä. Lisäksi Analysaattorista löytyy tieto yritysten Menestyjäluokituksesta, jonka avulla myyntiä voidaan kohdistaa esimerkiksi toimialojensa hyvin menestyville yrityksille, joilla on potentiaalia kasvaa asiakkaana. Analysaattorin riskiluokitus antaa puolestaan myyjille hyvän käsityksen yrityksen maksuhäiriöriskistä. Näin myyjä voi pitäytyä antamasta maksuaikaa liian riskilliselle asiakkaalle ja vähentää maksuhäiriöistä johtuvia luottotappioita.Hyödyntämällä Analysaattoria tehokkaasti osana päivittäistä myyntityötä, manuaaliseen tiedonhakuun käytetty aika vähenee ja säästyneen ajan voi hyödyntää asiakkaiden entistä parempaan palvelemiseen.Analysaattorin avulla:teet osuvampia prospektilistojatunnistat potentiaaliset asiakkaat oikea-aikaisestitapaat asiakkaat valmistautuneenapysyt asiakkaiden pulssillaseuraat markkinoita, toimialaa ja kilpailijoitaKiinnostuitko? Varaa Analysaattori-demo yrityksellesi ja näet, miten se voi tehostaa myyntityötäsi.Pyydä henkilökohtainen demo

Myynti ja markkinointi
Sammio